خرید اسکوئید دریایی و آشنایی با تأمین ویتامین B12 موجود در آن به روشی سالم

خرید اسکوئید دریایی

خرید اسکوئید دریایی، این نرم‌تن خوشمزه می‌تواند بسیاری از مواد مغذی بدنتان را تأمین کند. خرید اسکوئید دریایی یک تجربه عالی و خوشایند برایتان رقم خواهد زد. زیرا علاوه بر اینکه بسیار مغذی است، خوشمزه و لذیذ است. ویتامین B12، یکی از ارزشمندترین ویتامین‌های این نرم‌تن است که در این مقاله می‌خواهیم به خرید اسکوئید دریایی باتوجه به آن بپردازیم.

هر غذایی با منشأ حیوانی از جمله اسکوئید حاوی ویتامین B12 است. در حقیقت، فقط ۸۵ گرم اسکوئید، تقریبا نیمی از میزان توصیه شده روزانه، B12 شما را تأمین می‌کند.
در حالی که اسکوئید سرشار از ویتامین‌های ارزشمند است‌، متاسفانه همیشه به‌صورت سالم تهیه نمی‌شود. به‌‌جای تأمین ویتامین B12، با خوردن کالاماری سرخ شده، روش‌های پخت و پز سالم‌تری را انتخاب کنید و تنها به سرخ کردن متکی نباشید.

 

خرید اسکوئید دریایی
خرید اسکوئید دریایی

چرا به B12 احتیاج داریم

ویتامین B12 نقش مهمی در عملکردهای عصبی و خون دارد. این ویتامین، پوشش در اطراف نورون‌ها به نام غلاف میلین را تقویت می‌کند، بنابراین سلول‌های عصبی می‌توانند سیگنال‌هایی را در سراسر بدن شما ارسال کنند. B12 همچنین DNA و RNA را در هر سلول حفظ می‌کند. به تولید هورمون و آنزیم کمک می‌کند و برای تشکیل سلول‌های قرمز خون جدید بسیار حیاتی است.

خرید اسکوئید دریایی و مقدار B12 آن

طبق اطلاعات دفتر مکمل‌های غذایی، سه اونس اسکوئید (۸۵ گرم) خام حاوی ۱/۱ میکروگرم ویتامین B12 است – تقریبا نیمی از ۲/۴ میکروگرم که هر روز باید مصرف کنید. هنگامی که باردار هستید، باید هر روز ۲/۶ میکروگرم B12 مصرف کنید که در طول بارداری به ۲/۸ میکروگرم در روز افزایش می‌یابد. در این موارد، B12 در ۸۵ گرم اسکوئید نزدیک به ۴۰ درصد از نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند. و این یک عدد عالی برای تأمین این ویتامین در بدن است.

خرید اسکوئید دریایی

خرید اسکوئید دریایی و نکات مصرف

نگران دریافت زیاد B-12 از رژیم غذایی خود نباشید، حتی اگر هر روز یک وعده بزرگ اسکوئید بخورید. ویتامین B12 غیرسمی است و در صورت مصرف زیاد، مشکل جدی ایجاد نخواهد کرد. بیشتر مواد مغذی میزان بالایی قابلیت تحمل دارند که به‌عنوان یک UL شناخته می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا چقدر می‌توانید با خیال راحت از آن را مصرف کنید. از آنجا که سیستم دفعی شما از طریق ادرار ویتامین B12 اضافی را دفع می‌کند، بنابراین مصرف آن جایی نگرانی ندارد.

خرید اسکوئید دریایی و مصرف سالم آن

اسکوئید به‌طور طبیعی کم‌کالری است. یک وعده متوسط ۸۵ گرمی کمتر از ۸۰ کالری و فقط ۱/۲ گرم چربی دارد، اما اگر آن را سالم طبخ کنید و سرخ نکنید. به سلامتی خود بیشتر فکر کنید زیرا با سرخ کردن غذای سالم و سرشار از B12 شما ناگهان کالریش دوبرابر شده و پنج برابر چربی را تأمین می‌کند.
درعوض، قطعات خرد خرد شده اسکوئید را با فلفل، پیاز و روغن زیتون مزه‌دار کنید تا یک طعمه خوب بگیرد. همچنین می‌توانید اسکوئید را با برنج قهوه‌ای، فلفل، و سبزیجات دیگر چاشنی زده و در فر بپزید.

خرید اسکوئید دریایی

 اگر می‌خواهید بعد از خرید اسکوئید دریایی آن را با بافت ترد میل کنید اما بدون روغن، می‌توانید یک تکه اسکوئید را به تخم‌مرغ و پودر سوخاری آغشته کنید. سپس به جای ریختن آن در روغن چرب، آن را روی گریل یا کباب‌پز قرار دهید تا ترد شود. این یک غذای ترد خوشمزه و بسیار سالم است که میزان بالایی از ویتامین B12 شما را تأمین می‌کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831