خرید خاویار، ماهی خاویار یا تخم ماهی و تفاوت بین آن دو چیست؟

خرید خاویار، ماهی خاویار

خرید خاویار، ماهی خاویار یک تجربه فوق‌العاده برای شما می‌باشد. شما با خرید خاویار، ماهی خاویار می‌توانید سلامتی  خود را تضمین  کنید. خرید خاویار، ماهی خاویار را با تخم ماهی اشتباه نگیرید در این مقاله تفاوت خاویار اصل با تخم سایر ماهیان را خواهید خواند. 

برای خدمت به سلامتی خانواده، خاویار واقعاً یک غذای نفیس است که با قرار گرفتن بر روی زبان، شما را به یاد غذاهای دریایی می‌اندازد. خاویار یکی از گران‌ترین غذاهایی است که در سراسر جهان یافت می‌شود. خاویار از گونه‌های ماهی معروف به ماهیان خاویاری به‌دست می‌آید، که بیش از ۲۵۰ میلیون سال است که در این کره خاکی زیست می‌کنند و با نام فسیل‌های زنده نیز شناخته می‌شوند.
اگر به‌تازگی به مصرف خاویار روی آوردید، ممکن است کمی تحقیق کرده باشید و تعجب کنید که تفاوت بین خاویار و تخم ماهی یا Roe چیست.

این یک سؤال متداول است، زیرا باعث سردرگمی زیادی در بین بسیاری از افراد می‌شود به این دلیل که اصطلاحات خاویار سیاه و ROE هر دو به تخم ماهی اشاره دارند. بسیاری از رستوران‌ها سعی می‌کنند تخم هر گونه ماهی را به‌عنوان خاویار  سرو کنند، اما اجازه ندهید این شما را فریب دهد.

خاویار” به تخم‌های کوچک و درخشان ماهیان خاویاری، یا همان ماهی‌های باستانی، اشاره دارد؛ که تعداد ۲۷ گونه از آن وجود دارد؛ در حالی که ” ROE” اصطلاحی است که شامل سایر تخم‌های ماهی می‌شود. 

ROE یا تخم ماهی چیست؟

اصطلاحی است که برای تخم‌های ماهی ماده استفاده می‌شود. ماهی ماده در تخمدان‌ها تخم‌هایی ایجاد می‌کند که درون کیسه‌های غشایی هستند.

صدها تخم جداگانه توسط بافت‌های همبند نگه داشته می‌شوند. Roe می‌تواند از ماهی‌های مختلفی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا، کپور ماهیان و ماهی تن تهیه شده و به اشکال مختلفی مانند تازه، شور، ترشی یا دودی نگهداری می‌شود.

تخم ماهی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، زیرا با داشتن مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D و B12 و… بسیار ارزشمند هستند. همچنین در بسیاری از دستورالعمل‌های غذایی لذیذ گزینه‌ای مقرون‌ به‌صرفه است.

خرید خاویار، ماهی خاویار
خرید خاویار، ماهی خاویار

خرید خاویار، ماهی خاویار چیست؟

خاویار به‌طور انحصاری از تخم ماهیان خاویاری ناشی می‌شود. خاویار ماهی خاویاری واقعی بوده، که از تخم‌های ماهی خاویاری تشکیل شده، و با استفاده از روش‌های مختلف فرآوری می‌شود.  انواع خاویارهای خوشمزه در کیفیت و اندازه‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید.

 

خرید خاویار، ماهی خاویار
خرید خاویار، ماهی خاویار

تفاوت ROE (تخم ماهی) و خاویار 

ROEها از بافت نرم برخوردار هستند. بافت خاویار با بافت ROE تفاوت دارد، زیرا خاویار از نظر ساختاری بافتی محکم دارد که با ذوب شدن در دهان به یک بافت صاف و یکدست تبدیل می‌شود. فقط خاویار با کیفیت پایین می‌تواند دارای بافت نرم  باشد.

خاویار سیاه، نقره‌ای و زیتونی رنگ است. از طرف دیگر، ROE ماهی معمولاً به رنگ نارنجی، قرمز، و طلایی بوده، و رنگی روشن دارند. پس یکی از موارد تمایز آنها می‌تواند تفاوت در رنگ آنها باشد.

خاویار، دانه‌های الک شده از کیسه تخمدان است در صورتی که ROE را می‌توان با کیسه تخمدانی هم در برخی مواقع استفاده نمود.

 تخم ROE از نظر چربی دارای مقادیر زیادی چربی هستند، و بنابراین بسیار قابل تجزیه‌اند. توصیه نمی‌شود مدت طولانی آن را در یخچال نگهداری کنید. از طرف دیگر خاویار از ماندگاری مناسبی برخوردار است زیرا نمکی و فرآوری شده است. بنابراین می‌تواند بعد از باز شدن درب ظرف تاچند روز در یخچال نگهداری شود.

خرید خاویار، ماهی خاویار  از ماهیان خاویاری چیست؟

ماهی خاویاری، ماهی‌ای است که قدمت زیادی دارد. ماهیان خاویاری از خانواده Acipenseridae هستند که عمدتاً در دریای سیاه، دریای خزر، بخش‌هایی از شمال غربی اقیانوس آرام، مناطق اقیانوس اطلس جنوبی آمریکای شمالی، و در دریاچه‌ها و رودخانه‌های بزرگ اروپا یافت می‌شوند.

۲۷ گونه مختلف ماهی خاویاری وجود دارد، که ۱۸ مورد آنها به‌دلیل برداشت بیش از اندازه خاویارسیاه در معرض خطر است.

خرید خاویار، ماهی خاویار
خرید خاویار، ماهی خاویار

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831