خرید صدف خوراکی و همه آنچه که باید درباره صدف خوراکی بدانید

خرید صدف خوراکی

خرید صدف خوراکی این روزها رواج زیادی بین دوستداران غذاهای دریایی پیدا کرده است. این ماده غذایی بسیار پر فایده و کامل است. خرید صدف خوراکی و مصرف آن میتواند بسیاری از نیاز های تغذیه ای بدن شما را رفع کند.

صدف ها از شاخه نرمتنان و رده دو کفه ای ها هستند. انواع جنس های خوراکی آن هم فرآوان است. صدف ها هم در آب شیرین هم در آب شور زیست می کنند. بیشتر آنها پوسته هایی دارند که عموماً گرد یا بیضی شکل هستند. پوسته های آنها رنگ های همچون آبی ، قهوه ای ، خاکستری و مشکی در حالی که فضای داخلی آن نقره ای است. بدن آنها نرم و اسفنجی با ظاهری کم رنگ است که بخش خوراکی را تشکیل می دهد. آنها در اندازه های ریز و درشت  وجود دارند.

 

آنها بیشتر در مناطق کم عمق ساحلی اقیانوس ها یا در نزدیکی لبه های دریاچه ها یافت می شوند. صدف های آب شیرین معمولاً به دلیل تولید مرواریدهای خورده نمی شوند. صدف ها را می توان به صورت پخته ، دودی ، سرخ شده ، با برنج و بخارپز میل کرد و یک ماده فست فود محبوب در کشورهای اروپایی و اقیانوس آرام است.

امروزه در کشور ما هم خرید صدف خوراکی با توجه به طعم و ظاهر دلپذیرش افزایش یافته است. صدف های خوراکی موجود در کشور ما دارای خواص بسیار ارزشمندی است که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. 

خرید صدف خوراکی و ارزش های غذایی آن

صدف را می توان با پوسته یا بدون آن بصورت فیله طبخ کرد. آنها همچنین یک ماده غذایی کامل و مغذی هستند. مزایای مختلف سلامتی آنها را می توان به ارزش غذایی آنها در زیر بیان کرد. مشخصات غذایی آنها شامل ویتامین A ، ویتامین های گروه B مانند فولات و B12 ، مواد معدنی مانند فسفر ، روی،سلنیوم و منگنز و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ است. یک منبع عالی پروتئین، کم کالری و چربی کم است.

خرید صدف خوراکی  و خواص های جادویی آن

 

ویتامین های A و B12 بسیار زیاد

ویتامین A برای پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن بسیار عالی است. در حالی که B12 یک ویتامین اساسی است که فقط به طور طبیعی در محصولات حیوانی مشاهده می شود. کمبود B12 منجر به بروز مشکلات در سلامت قلب و کم خونی می شود و برای سلامتی کلی اهمیت دارد.

خرید صدف خوراکی و قلب سالم

 

چربی های اشباع شده مضر در صدف بسیار کم و میزان بالایی اسیدهای چرب امگا۳ آن سبب قلب سالم می شود. براساس تحقیقات انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا، اسیدهای چرب امگا ۳، به ویژه آنهایی که در ماهی و صدف موجود هستند، از علل اصلی محافظت کننده قلب و عروق هستند.

این اسیدهای چرب اشباع نشده  با توجه به کاهش خطر ابتلا به ضربان قلب غیر طبیعی و همچنین  کاهش میزان تری گلیسیرید و چربی در جریان خون سبب سلامت قلب می شوند. بنابراین از این طریق خطر حمله قلبی یا مرگ ناگهانی به دلیل بیماری قلبی را کاهش می دهند.

 

درمان آرتروز با خرید صدف خوراکی 

تحقیقات ثابت کرده اند که ساکنان  نیوزیلند که رژیم غذایی آنها از صدف های تشکیل شده بود، میزان ابتلا به آرتریت کمتر بود. مشخص شده است که  مصرف صدف به ویژه در درمان آرتروز و آرتریت روماتوئید مفید است.

 

درمان دردهای مفاصل

صدف های خوراکی  منبع غنی از مواد مغذی مانند آهن، سستئین و گلیکوزآمینوگلیکان مانند کندرویتین سولفات هستند. همه این مواد در تسکین دردهای مفاصل و سفتی مفصل نقش دارند.

خرید صدف خوراکی کمک به سیستم گردش خون

 

خرید صدف خوراکی  و مصرف منظم آن  باعث کاهش احتمال حمله قلبی و سایر مشکلات گردش خون می شود. آنها با تقویت دیواره های شریانی و بهبود جریان خون ، گردش خون سالم به اندام های حیاتی و عضلات را تسهیل می کنند.

 

سلامت استخوان و دندان

مصرف صدف باعث تقویت ساختار  دندان ها و استخوان ها می شود و همچنین از بافت های اطراف آنها  نیز پشتیبانی لازم را انجام می دهد.

سلامت سیستم ایمنی

مصرف منظم صدف های خوراکی باعث تقویت مقاومت شما در برابر عفونت ویروسی و باکتریایی می شود. آنها همچنین با تشدید و تسریع در تشکیل آنتی بادی ها بهبود زخم را بهبود می بخشند.

خرید صدف خوراکی سیستم عصبی سالم

با تحریک ماهیچه ها، بافت ها و اندام ها، صدف باعث بهبود عملکرد سلول های عصبی در بدن می شوند.

 

باروری را بهبود می بخشد

صدف ها باعث بهبود باروری می شوند زیرا باعث افزایش ویسکوزیته مخاط گردنه رحم در خانم ها و مایع منی در مردان می شوند.

 

جلوگیری از کم خونی 

صدف ها  منبع عالی آهن  شده هستند که بیش از ۱۰۰٪ از ارزش روزانه توصیه شده برای افراد بالای ۵۰ سال را شامل می شود. همانطور که همه ما می دانیم ، آهن نقش مهمی در تولید سلولهای خونی قرمز دارد.  این ماده در تشکیل دو پروتئین حامل اکسیژن یعنی هموگلوبین و میوگلوبین نقش دارد. کمبود آهن می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند کم خونی، تنگی نفس و سطح پایین انرژی شود.

خرید صدف خوراکی  و تناسب اندام

گوشت تازه صدف حاوی همان پروتئین با کیفیت بالای گوشت قرمز است اما چربی کل ، چربی اشباع و  کالری کمتری دارد. بنابراین ، جایگزینی گوشت قرمز با گوشت صدف به منزله یک رژیم غذایی کم کالری است که سبب تناسب اندام می شود.

جلوگیری از آسم

صدف ها دارای خواص ضد التهابی هستند که به نظر می رسد در کاهش علائم آسم مفید است. یک مطالعه نشان داد که بیمارانی که عصاره کلم به آنها داده شده ، کاهش قابل توجهی در خس خس سینه داشتند.

مفید برای پوست سالم

غذاهای دریایی برای پوست شما مفید است زیرا نشان داده شده است که سلولهای پوستی را احیا می کند. التهاب یکی از دلایل پیری پوست است. صدف ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و روی   هستند. که هر دو خاصیت ضد التهابی دارند.

علاوه بر این ، کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ و روی یکی از دلایل بیماری پسوریازیس و اگزما است که با اضافه کردن صدف ها در رژیم غذایی می توان از بروز هر دو بیماری جلوگیری کرد. علاوه بر این، مکمل های ساخته شده از عصاره صدف باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما می شوند، بنابراین روند پیری را کند می کنند.

خرید صدف خوراکی عملکردهای سلولی سالم

همانطور که گفته شد، صدف منبع غنی از پروتئین های سالم است. این پروتئین ها با ارائه پشتیبانی ساختاری به سلول ها در حفظ عملکردهای سلولی کمک می کنند. سبب تولید انرژی از  واکنش های متابولیکی  می شوند و به ارتباطات سلولی اجازه می دهند تا سلول های شما در کنار هم کار کنند.

مزایای ضد پیری

صدف ها حاوی موکوپلی ساکاریدها هستند که به حفظ ظاهر جوان کمک می کنند. موکوپلی ساکاریدها در مو ، پوست و ناخن های ما یافت می شوند و در جوانی به مقدار بیشتری وجود دارند که به ما در رشد کمک می کنند. آنها به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و ایجاد یک چهره صاف کمک می کنند.

منبع عالی پروتئین

همانطور که همه ما می دانیم، پروتئین ساختمان اساسی زندگی است. همه ما برای رشد کافی به پروتئین نیاز داریم . صدف  منبع عالی پروتئین است. صدف  تقریباً ۴۰٪ پروتئین از رژیم غذایی توصیه شده  برای آقایان و ۴۱٪ آن را برای خانمها تأمین می کند.

 

خرید صدف خوراکی و سایر خواص مصرف

از دیگر مزایای خوردن صدف ها می توان به محافظت از دستگاه گوارش ، درمان صدمات مربوط به ورزش ، مهار رادیکالهای آزاد، تقویت ایمنی، کمک به عملکرد سلول های عصبی سالم تر اشاره کرد.

خرید صدف خوراکی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831