خرید لابستر و آشنایی با فواید ارزشمند این غذای دریایی لذیذ و خوشمزه

خرید لابستر

خرید لابستر از انواع غذاهای دریایی لذیذ و خوشمزه است. خرید لابستر و مصرف آن یکی از غذهای لوکس و پرفایده محسوب می شود. در این مقاله به فواید خرید لابستر بیشتر آشنا می شوید.

لابستر نوعی سخت پوست است که به طور معمول با پختن در آب یا بخارپز تهیه می شود. می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی اصلی میل کرد یا در انواع غذا ها مصرف نمود.
در حال حاضر لابستر به عنوان یک غذایی لوکس محسوب می شود، معمولاً آن را برای زیبایی بیشتر بصورت کامل پخته و سرو می کنند.
لابستر ها منبع عالی سلنیوم هستند و همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. آنها می توانند به محافظت شما در برابر بیماری های تیروئید، افسردگی، درمان سرطان، کم خونی و غیره کمک کنند. لابستر می تواند به عنوان منبع اصلی پروتئین در یک وعده غذایی باشد.

خرید لابستر
خرید لابستر

ارزش غذایی لابستر

بر اساس اطلاعات بانک ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک فنجان لابستر پخته شده با وزن تقریبی ۱۴۵ گرم (گرم) شامل :
۱۲۹ کالری
۱٫۲۵ گرم چربی
۰ گرم کربوهیدرات
۲۸ گرم پروتئین
۳ درصد از ویتامین A روزانه فرد
۹ درصد کلسیم روزانه
۳ درصد آهن روزانه
لابستر منبع غنی از مس و سلنیوم است و همچنین حاوی روی، فسفر، ویتامین B12، منیزیم، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ است.
لابستر باعث افزایش کلسترول خوب بدن می شود. چربی های اشباع نشده می توانند به کاهش سطح کلسترول و خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کنند.
اگرچه محتوای کلی چربی آن زیاد است، لابستر منبع مهمی از چربی غیر اشباع است.

فواید درمانی لابستر

اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف بیشتر ماهی،صدف و لابستر ضمن افزایش سطح کلسترول سالم، خطر چاقی، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

ماهی و صدف مانند لابستر برای تهیه اسیدهای چرب امگا ۳ که در غذاهای بسیار کمی یافت می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
تخمین زده می شود که حدود ۸۵ گرم لابستر خاردار ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم امگا ۳ دارد. اگرچه میزان اسید چرب موجود در لابستر بالاترین میزان در بین ماهی ها و صدف ها نیست، اما هنوز هم منبع قابل توجهی از این مواد مغذی مهم است.

ارزشمندی پروتئین لابستر

لابستر پر از پروتئین است. لابستر به عنوان منبع عالی پروتئین بدون چربی است.
این پروتئین همچنین اسید آمینه را تأمین می کند – ترکیبات کوچک سلولی که برای حفظ بافت سالم لازم هستند. پروتئین بسیار مهم است زیرا باعث حفظ استخوان ها و غضروف های شما می شود تا اسکلت شما فوق العاده قوی و خون شما سالم بماند.

استخوان های سالم با خرید لابستر

لابستر یک منبع بزرگ از کلسیم و فسفر است. این دو عنصر به افزایش تراکم استخوان کمک می کند که منجر به کاهش خطرات بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان و آرتروز می شود. توصیه می شود در صورت کم بودن میزان کلسیم ، لابستر را در رژیم غذایی خود افزایش دهید زیرا یکی از غنی ترین منابع کلسیم شناخته شده در انواع گوشت ها است.

خرید لابستر و درمان بیماری تیروئید

سلنیوم ویژگی هایی را نشان داده است که آن را به عنوان مؤلفه ای از عملکرد سالم تیروئید تبدیل می کند. این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به تیروئید نیز کمک می کند هورمون ها را جذب و متابولیزه کند.
یک تحقیق جامع نشان داده است که مبتلایان به بیماری تیروئید که تجربه کمبود سلنیوم دارند، هنگام افزایش مصرف سلنیوم از جمله مزایای سلامتی عمومی ، افزایش خلق و خوی و بهبود عملکرد تیروئید در انها مشاهده می شود. لابستر منبع خوبی از سلنیوم است.

خرید لابستر و کاهش وزن

سلنیوم همچنین به کاهش وزن کمک می کند. روشهای کاهش وزن معمولاً شامل برخی روشهای بحث برانگیز است که می تواند برای سلامتی مضر باشد. چاقی مسئله ای است که باید با استفاده از ابزارهای مناسب درمان شود. لابستر یکی از این ابزارها است. لابستر سرشار از نوعی پروتئین مناسب است که به شما کمک می کند تا احساس طولانی تر از سیری داشته باشید و به کاهش وزن کمک کنید.

خرید لابستر خرید لابستر و سلامت روان

اسیدهای چرب امگا ۳ نیز نشان داده شده است که باعث کاهش پرخاشگری، خلق بد و افسردگی در بزرگسالان می شود.
کمبود سلنیوم در کودکان نیز یک عامل محیطی احتمالی اختلال بیش فعالی کمبود توجه است. اطمینان از مصرف کودک به میزان کافی سلنیوم می تواند به کاهش خطر ابتلا به اختلال کمبود فشار خون کمک کند.

خرید لابستر و کم خونی

مس برای تشکیل گلبول های قرمز با آهن همکاری می کند. کم خونی وقتی رخ می دهد که گلبول های قرمز کافی ندارید یا گلبول های قرمز به درستی کار نمی کنند. همچنین می تواند نشانه کمبود مس باشد.
مصرف مس کافی برای افراد مبتلا به کم خونی در افراد مفید خواهد بود. لابستر یکی از مواد غذایی با میزان بالایی مس است.

درمان سرطان

فواید سلامتی لابستر همچنین شامل مبارزه با سرطان است. سهم مهم آن در رشد و ترمیم سلول ها فقط به تولید مثل سلول طبیعی ختم نمی شود، بلکه با تحقیقات نشان داده شده است که افزایش مصرف غذاهای دریایی مانند لابستر ها، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش داده است. این امر به ویژه در خانمها مهم است زیرا به مبارزه با پستان و همچنین سرطان تخمدان کمک می کند.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831