خرید ماهی با کیفیت و چگونگی نحوه نگهداری آن در فریزر منزل

خرید ماهی با کیفیت

خرید ماهی با کیفیت مستلزم این است که بدانید چگونه آن را در منزل نگهداری کنید. شما بعد از خرید ماهی با کیفیت با فریز کردن آن می‌توانید تا مدتی به ماهی دسترسی داشته باشید. برای آشنایی با نحوه فریز کردن بعد از خرید ماهی با کیفیت با ما همراه باشید.

ماهی تازه، یک پروتئین مقوی است که ماندگاری نسبتاً کوتاهی دارد. هر ماهی که قصد دارید چند روز بعد از خرید مصرف کنید باید منجمد شود. فریز کردن ماهی، دارای نکاتی است که به حفظ کیفیت ماهی کمک می‌کند.

نکات مربوط به فریز کردن بعد از خرید ماهی با کیفیت

هوا، دشمن نگهداری ماهی شماست. هر هوایی که به ماهی شما برسد، کیفیت آن را از بین می‌برد. بنابراین شما باید از تماس هوا با ماهی جلوگیری کنید.
اگر ماهی زیادی گرفتید یا بسیاری از انواع ماهی‌های تازه را از بازار خریداری کردید، استفاده از یک سیلر خلاء اطمینان را افزایش می‌دهد.
اگر تصمیم به استفاده از سیلندر خلاء ندارید، می‌توانید ماهی را با آغشته کردن در آب سرد و قرار دادن ماهی آغشته شده روی یک تخته در فریزر، به آن لعاب دهید.

بگذارید آن آب یخ بزند، سپس این فرایند را چندین بار دیگر تکرار کنید تا یک لبه یخ ضخیم، روی ماهی به‌دست آید. سپس می‌توانید ماهی لعاب‌دار خود را درون یک کیسه پلاستیکی قرار داده و برای ذخیره‌سازی در فریزر قرار دهید. 
می‌توانید ماهی را در بسته‌بندی پلاستیکی بپیچید، سپس ماهی پیچیده شده را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید.

خرید ماهی با کیفیت

خرید ماهی با کیفیت

 

چرا  ماهی را فریز کنیم

به یاد داشته باشید که دما در یک فریزر برای بسیاری از ماهی‌ها مناسب است و به حفظ طعم و بافت کمک می‌کند. بسیاری از ماهی‌ها، مانند COD یا سالمون، به‌طور طبیعی ماهی‌هایی با زیستگاهی در آب سرد هستند.

آنها زندگی خود را در آب‌هایی که فقط چند درجه از انجماد بالاتر است، می‌گذرانند، بنابراین قرار دادن آنها در فریزر، تغییری اساسی در گوشت نخواهد داشت.

 

نکاتی در مورد فریز کردن بعد از خرید ماهی با کیفیت

هرگز ماهی خود را بیش از ۶ ماه فریز نکنید. پس از آن، شما شاهد کاهش جدی کیفیت خواهید بود. ماهی‌های چرب، مانند ماهی قزل‌آلا یا سالمون حتی سریعتر به سمت پایین آمدن کیفیت می‌روند. آنها را بیش از ۳ ماه فریز نکنید.
بعضی از ماهی‌ها هرگز نباید بدون آب‌بندی و یا لعاب خلاء منجمد شوند. اینها بیشتر ماهی‌های چرب، مانند ماهی‌های دریایی، شاه ماهی، ماهی تن و ساردین هستند.

وقتی می‌خواهید ماهی یخ زده خود را از حالت فریز درآورید، این کار را به‌تدریج انجام دهید. هرگز آنها را در مایکروویو قرار ندهید تا ذوب شوند. بگذارید ماهی در یخچال یا در آب سرد از حالت انجماد خارج شود. 

 

خرید ماهی با کیفیت

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831