خرید ماهی تازه و امگا۳ موجود در آن برای مردان چه فوایدی دارد؟

خرید ماهی تازه

خرید ماهی تازه می تواند برای مردان دارای فواید زیادی باشد. خرید ماهی تازه و مصرف آن توسط آقایان بدلیل امگا۳ آن می تواند به سلامتی تمام ارگان های بدنشان کمک کند. ما در این مقاله میخواهیم به شما نشان دهیم بعد از خرید ماهی تازه و مصرف آن در بدن مردان چه اتفاقی می افتد.

مردانی که می خواهند زندگی طولانی داشته باشند باید مردان ایسلندی را الگو قرار دهند. امید به زندگی در مردان به طور متوسط در ایسلند۸۱٫۲ سال در حالی که مردان ایرانی سن امید به زندگیشان در ۷۵٫۵ است. با بررسی های که در مردان ایسلندی ژاپنی و برخی ازکشورهای دیگر که بالاترین امید زندگی در مردانشان یافت می شود نشان داده که نوع تغذیه شان و مصرف مدوام ماهی و غذاهای دریایی بزرگترین دلیل این افزایش آمار است.

ایسلند یکی از کشورهای است که بالاترین میزان مصرف ماهی در جهان را دارد. هرفرد در ایسلند به طور متوسط روزانه ۲۵۰ گرم ماهی مصرف می کند. متاسفانه سرانه مصرف ماهی و غذاهایی دریایی در ایران بسیار پایین است.

خوردن ماهی تازه بیشتر به ویژه از نوع روغنی می تواند برای همه سودمند می باشد. اما در آقایان می تواند به عملکرد درست ماهیچه ها، مغز و قلب و دستگاه تولید مثلی کمک نماید.

خرید ماهی تازه آیا خرید ماهی تازه و امگا ۳ برای آقایان خوب است؟

شما فقط باید به نقشی که امگا ۳ در بدن مردانه ایفا می کند نگاه کنید تا متوجه شوید. امگا ۳ حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع به نام DHA است که در ماهی های روغنی و مکمل های روغن ماهی وجود دارد. اما DHA همچنین در دو قسمت بسیار مهم بدن مردان – مغز و بیضه ها به مقدار قابل توجهی مشاهده می شود.
مغز حدود ۶۰٪ چربی دارد و حدود ۲۰٪ آن را اسیدهای چرب امگا ۳ تشکیل داد. اما در اندامهای جنسی مرد نیز وجود دارد که ساختمانهای اسپرم سالم مرد را تشکیل می دهد.
اما DHA موجود در امگا ۳ بسیار برای مردان مهم است. این ماده ارزشمند فقط از طریق رژیم غذایی دریافت می شود، بدن شما به تنهایی قادر به ساخت آن نیست. خرید ماهی تازه و قرار گرفتن آن در منوی غذایتان می تواند این اسید چرب با ارزش را برای بدنتان تامین کند.

امگا ۳ چیست؟

سه نوع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد: آلفا لینولنیک اسید ، (ALA) که در مکمل ها و غذاهای گیاهی مانند دانه کتان و چیا است.  ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزا هگزا نوئیک اسید، (DHA) یافت می شود که بیشتر در منابع حیوانی از قبیل ماهی روغنی و غذاهای دریایی است. برخی از بهترین غذاهای امگا ۳ برای مردان شامل ماهی تن ، ماهی سالمون و ساردین است.

خرید ماهی تازه

خرید ماهی تازه و فواید امگا ۳ برای آقایان  شامل چیست؟

بیایید نگاهی دقیق تر به نقشی که امگا ۳ برای سالم نگه داشتن مردان دارد کنیم.

روغن ماهی امگا ۳ و مغز

چربی های غیر اشباع برای تمرکز در تمامی مراحل کاری و زندگی آقایان مورد نیاز است. دلیل آن این است که مغز پر از این اسید چرب است. در واقع، تمام غشاهای سلولی مغز از چربی است اما نه هر چربی در واقع تنها اسید چرب امگا ۳ DHA است که در ساختار مغز شرکت دارد.

امگا ۳ DHA برای مغز شما در طول زندگی بسیار حیاتی است ، اما در یادگیری و حافظه در بزرگسالان نیز بسیار موثر است. سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) تایید می کند که مصرف ۲۵۰ میلی گرم DHA روزانه می تواند به حفظ عملکرد طبیعی مغز کمک کند.
اسیدهای چرب امگا ۳ در بسیاری از فرآیندهای اساسی مختلف مغز دخیل هستند. بر بیان ژن، استرس اکسیداتیو، جریان خون مغزی، سطح انتقال دهنده های عصبی و سایر فرآیندهای مرتبط با مغز مانند تولید نورون های جدید تأثیر می گذارند.

روغن ماهی امگا ۳ و اسپرم

مانند مغز، مایع منی سالم حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است زیرا به حرکت اسپرم شما کمک می کند تا به خوبی حرکت کند. DHA برای اتصال بلوک های ساختمانی که آکروزوم (کلاه کوچک درست در نوک سلول اسپرم) را به هم متصل می کنند ، استفاده می شود. این مهم است زیرا آکروزوم حاوی تمام آنزیم هایی است که به اسپرم اجازه می دهد تا در تخمک نفوذ کند.

 

خرید ماهی تازه  و بهره مندی از  امگا ۳ برای  تستوسترون

اسیدهای چرب امگا ۳ غشای تمام سلولهای بدن را تشکیل می دهند، اما آیا می دانید که آنها نیز پیشرو هورمون های تولید شده هستند. تستوسترون هم شامل این هورمون ها است، که که در حفظ احساس شادی و اعتماد به نفس ، تا حفظ توده عضلانی و میل جنسی ، نقش مهمی در سلامت مردان دارد.

 نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده ماهی سرشار از مواد مغذی است که امگا ۳ تنها یکی از آنها است. در واقع تمامی این مواد مغذی ارزشمند سلامتی بدن در مردان را ارتقا می دهد. قلب، مغز ، دستگاه گردش خون، دستگاه تولید مثل و …… سالم را برای مردان ارمغان می آورد. بنابراین ما به آقایان توصیه مکنیم  بدلیل سللامتی مصرف ماهی را در برنامه هفتگی خود قرار دهند.

خرید ماهی تازه

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831