خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس و اینکه پوست ماهی سالمون را بخوریم یا نه؟

خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس

خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس می‌تواند خواص فراوانی داشته باشد. امروز در برخی مطالعات نشان داده شده است که خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس و مصرف پوست آن فواید زیادی دارد. خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس و ویژگی‌های عجیب پوست آن را در این مقاله دنبال کنید.

پوست ماهی سالمون به‌طور کلی برای خوردن افراد بی‌خطر است. با این وجود سایر عوامل مانند سلامتی فرد و مکان تهیه ماهی سالمون می‌تواند تأثیر‌گذار باشد که آیا شما باید پوست سالمون بخورید یا خیر؟

ماهی سالمون هم خوشمزه و هم مغذی است. علاوه بر اینکه منبع پروتئین عالی است، اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین‌های B و D و مواد معدنی مانند نیاسین، سلنیوم و فسفر را نیز تأمین می‌کند. بسیاری از افرادی که به دنبال حذف گوشت قرمز در وعده‌های غذایی خود هستند، به دلیل داشتن خواص سلامتی، ماهی سالمون را انتخاب می‌کنند.
در حالی که برخی از افراد دوست دارند قبل از پختن فیله ماهی سالمون، پوست آن را از بین ببرند، عده‌ای دیگر با حفظ پوست و خوردن آن علاقمند هستند. در این مقاله به بررسی اینکه آیا می‌توان پوست ماهی سالمون را خورد یا نه پرداخته‌ایم.

خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس و پوست ماهی سالمون سالم خوشمزه و پر از مواد مغذی

پوست ماهی سالمون حاوی پروتئین مشابه بیشتر و اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می‌کند که افراد، به‌ویژه زنان ۱۶ تا ۴۹ ساله و کودکان بالای ۲ سال، هر هفته ۲ تا ۳ وعده ماهی روغنی مانند سالمون میل کنند.

خوردن پوست، برخی از مواد مغذی اضافی را برای بدن فراهم کند. ماهی سالمون در دماهای بسیار سرد اقیانوس زندگی می‌کند. پوست آنها حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به گرم نگه داشتن سالمون در اقیانوس کمک می‌کند.

اسیدهای چرب غیراشباع شده امگا ۳، یک ماده مغذی است که بدن ما، به تنهایی قادر به ساختن آن نیست و بنابراین باید آن را در رژیم‌های غذایی خود مصرف کنیم. لیست فواید غذایی حاصل از امگا ۳ بسیار زیاد است.
امگا ۳ به‌عنوان یک عضو مهم در ساختار غشای سلولی ما، با حفظ ریتم مداوم ضربان قلب، سلامت قلب را افزایش می‌دهد، فشار خون و تری‌گلیسیریدها را کاهش می‌دهد و سلول‌های بافتی قوی‌تری در قلب را حفظ می‌کند. این می‌تواند باعث کاهش چشمگیر مشکلات قلبی در آینده شود و از بروز مشکلات تکراری جلوگیری کند.
همچنین امگا۳ به محافظت از مغز در برابر دژنراسیون کمک می‌کنند. سبب پوستی نرم و سالم و چشم را از ماکولا وابسته به سن محافظت می‌کند.

 

مطالعات درباره مزایای خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس و مصرف پوست ماهی سالمون چه می‌گویند؟

مطالعه‌ای که در مجله Marine Drugs انجام شده نیز خاطرنشان کرد که پوست ماهی سالمون به درمان دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. به نظر می‌رسد که پوست ماهی سالمون طی آزمایشات از آنتی اکسیدان قوی برخوردار است و حتی ممکن است به زخم‌های ناشی از دیابت نیز کمک کند .
مطالعه دیگری که به BMC Cancer ارسال شده است، خاطرنشان کرد که اسیدهای چرب امگا ۳ پوست، در پیشگیری از سرطان نقش دارند. رژیم‌های غذایی با اسیدهای چرب امگا ۳ اشباع نشده، به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند.

همچنین پوست سالمون پروتئین سالم‌تری دارد، که ممکن است به افرادی که به دنبال جایگزینی برای گوشت قرمز هستند کمک کند.

 

خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس

چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل ازخرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس  و اضافه کردن پوست سالمون به رژیم غذایی در نظر بگیرید.

دانستن این شرایط برای ماهی سالمون از قبل از خوردن پوست ضروری است. ماهی سالمون در چه آب‌های زندگی کرده، آلوده یا سالم ؟ زیرا ممکن است سموم غذایی را از غذا و آبی که در آن شنا می‌کنند، جذب کند.

این سموم ممکن است فرد را در معرض آلاینده‌های آلی مداوم (POP) قرار دهند که این امر می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.
ماهی سالمون همچنین ممکن است توسط مواد شیمیایی موسوم به بیفنیل‌های پلی کلر (PCB) و متیل آلوده شود. ماهی سالمون همچنین ممکن است این مواد را از آب آلوده و مواد غذایی جذب کنند. هرچه ماهی سالمون در معرض این مواد شیمیایی مضر قرار بگیرد، با گذشت زمان بیشتر در آن ذخیره می‌شود. همچنین خوردن پوست ماهی سالمون باعث افزایش کالری بیشتری نسبت به سالمون بدون پوست می‌شود. بنابراین افرادی که به میزان کالری خود اهمیت می‌دهند باید به این نکته توجه کنند.

 

نتیجه‌گیری خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس و اینکه پوست ماهی سالمون را بخوریم یا نه؟

ماهی سالمونی که امروزه وارد بازار می‌شود، با توجه به ضوابط سختگیرانه کشور تولید کننده، از نظر بهداشت و سلامت بسیار امن است. در واقع این ماهی ارزشمند، عاری از هرگونه ماده مضر است.
در حالی که معمولاً خوردن پوست سالمون بی‌خطر تلقی می‌شود، اما منبع و کیفیت زیستگاه ماهی سالمون به یک عامل سلامتی پوست تبدیل می‌شود.
افرادی مانند زنان باردار یا شیرده که می‌توانند نسبت به آلاینده‌های احتمالی حساسیت بیشتری داشته باشند. بهتر است از خوردن پوست سالمون به‌طور کلی خودداری کنند. برای بیشتر افراد دیگر، خوردن پوست ماهی سالمون یک راه عالی برای افزودن اسیدهای چرب و مواد مغذی مفید است.

 

خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس
خرید ماهی سالمون اقیانوس اطلس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831