۹ آموزش هوشمندانه که نیاز است حتماً برای خرید ماهی سالم و تازه بدانید

خرید ماهی تازه

خرید ماهی تازه و سالم یکی از دغدغه های جامعه امروز است. خانواده ها برای افزایش سرانه مصرف ماهی  و در نتیجه افزایش سلامتی خانواده خود باید نکات تهیه ماهی  را بخوبی بدانند. تیم آسان ماهی با نوشتن مقالات متعدد سعی بر این دارد تا با آگهی افراد بتواند جامعه را به سمت سلامتی پیش ببرد. انتخاب ماهی با کیفیت بالا سخت نیست به شرط اینکه بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. بنده نویسنده این مقاله به عنوان یک کارشناس متخصص شیلاتی، به شما این اطمینان را خواهم داد که با دنبال کردن و پیگیری این مقاله تا انتها همیشه خرید خوب و مورد اطمینان خواهید داشت.

تغذیه مناسب و سالم یکی از ارکان های اساسی سلامتی است. نحوه انتخاب، نوع و روش تغذیه میتواند سلامتی افراد را تضمین نماید. علم روز سال ها است مصرف آبزیان را بدلیل ویژگی های بارز شان که آنها را از گوشت انواع دام های خوراکی متمایز می کند پیشنهاد می دهد. کل دنیا هر روز به این سمت می رود که مصرف سرانه آبزیان خود را افزایش دهد.

آبزیان تازه آسان ماهی

بسیار از خانواده ها نگرانی این را دارند که ماهی که قرار است برای سفره خود تهیه کنند سالم نباشد و از تازگی آن گذشته باشد. نگران نباشید ما با شما همراه هستیم که همیشه بتوانید با خیال راحت از مصرف آبزیان لذت کامل را ببرید. همچنین نکاتی را در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام خرید آبزیان چه بصورت حضوری و چه غیر حضوری از آن بهرمند شوید.

برای تشخیص ماهی سالم نکات زیر را رعایت نمایید.

۱٫ بررسی فروشگاه فروش ماهی

اول از همه تا حد امکان ماهی را از فروشگاه های معتبر که اصول بهداشتی را رعایت می کنند خریداری کنید. از شرکت ها و مراکزی که از تازگی محصولاتشان و تعهد کاریشان کاملاً مطمئن هستید خرید کنید. همچنین دوستان خود را برای خرید ماهی سالم و تازه با این مراکز آشنا کنید.

-از انتخاب فروشگاه هایی که بوی زننده دارند اجتناب کنید.
-بدنبال نظافت درون فروشگاه ماهی باشید. در صورت مشاهده هر گونه چاله، حیوان موذی و غیر بهداشتی بودن لوازم از خرید اجتناب کنید.
– رفتار پرسنل فروشگاه را در نظر بگیرید باید اجازه بررسی ماهی به شما داه شود.
– ماهی برای عرضه باید در یخچال یا یخ نگهداری شود. به دنبال یخهای تمیز و خوب زهکشی شده باشید.

فروشگاه مناسب
خرید ماهی

 

• حمل نقل ماهی بسیار مهم است باید حتما با سیستم های سرمایشی انتقال یابد. باید فوم های نگهداری ماهی همراه با یخ یا  ماشین های سرمایشی حمل آبزیان استفاده شود.
انتخاب یک فروشگاه آنلاین برای خرید ماهی یک گزینه بسیار خوب است. فروشگاه های اینترنتی را می توانید با کمی پرس جو و دنبال کردن ارائه خدمات و نحوه کارکرد  وارتباط با مشتریان دیگر شناسایی کنید.

بعد از اطمینان از استاندارهای بهداشتی  آنها شروع به خرید کنید و در وقت خود هم صرفه جویی کنید.  این فروشگاه ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در مقالات آتی راجع به آنها صحبت خواهیم کرد.
پیشنهاد:
فروشگاه اینترنتی آسان ماهی از طریق ارتباط دائمی از طریق فضاهای مجازی مانند اینستا، تلگرام، و سایت فضا های کاری و تیم کاری خود را  به شما معرفی می نماید. این شرکت دارای تمامی تاییدهای وزارت بهداشت می باشد و تمامی استانداردهای لازم را دارا می باشد.

 

۲٫ توجه به بوی ماهی هنگام خرید

یادتان باشد ماهی سالم و تازه اصلا بوی بد نمیدهد. ماهی تازه باید رایحه ای ملایم مدیترانه ای و مطبوع داشته باشد. بوی زننده و تند برای فساد ماهی است.

بوی ناخوشایند و تیز برای بوی تری متیل آمین (ماهی بد) حاصل از پوسیدگی است. مصرف کنند گان عزیز باید از مصرف ماهی که دارای بوی تعفن و گندیدگی است خود داری کنید.

همین الآن می توانید با ارتباط با کارشناسان ما مشاوره های بیشتر را دریافت  و ماهی سالم و تازه خود را خریداری کنید . ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

۳٫چشم ها ماهی را به وضوح بررسی کنید

قبل از خرید ماهی اول چشم ها را بررسی کنید. آنها باید کاملاً مانند کریستال شفاف، درخشان و براق، حدقه چشم کاملا محدب و مرطوب (فاقد خشکی، تیرگی و کدورت ) باشند. این ویژگی های چشمان برای یک ماهی کاملاً سالم است.

 خرید ماهی با چشم تازه
چشم ماهی تازه

۴٫باله ها را چک کنید

دم و باله پشتی ماهی باید از نظر ظاهری سالم ، مرطوب و صدمه ندیده باشد. ماهی که مانده یا دچار صید نادرست باشد دارای باله های پراکنده و آسیب دیده است. باله ماهی مانده پوشیده از لجن چسبنده، به رنگ خاکستری قهوه ای و دارای بوی بد است.
نکته:
باله های پاره شده و خشک = ماهی مانده و صید غیر اصولی
باله های پاره شده و لزج احتمالاً متعلق به ماهی است که مدت طولانی در توری نگهداری شده است.

 بررسی باله ماهی در تهیه ماهی
باله سالم ماهی

۵٫ بررسی گوشت ماهی با فشار

از فروشنده اجازه بگیرید و ماهی را خودتان لمس کنید. برای نشانه های بیشتر سلامتی و طراوت باید ماهی را با نوک انگشت فشار دهید. ماهی تازه موکوسی لغزنده و غیر چسبنده دارد که مقدار آن نباید زیاد باشد.

وقتی ماهی فشرده می شود، باید به فرم طبیعی خود برگردد. ماهی که به سمت فساد می رود گوشت نرمی پیدا می کند. موکوس روی پوستش افزایش می یابد. بنابراین قابلیت ارتجاعی و برگشت پذیری خود را از دست می دهد یعنی به جای اول خود بر نمیگردد.
نکته:
گوشت نرم = ماهی مانده
ماهی هایی که شکل محکم خود را از دست داده و شل شده اند دیگر تازه نیستند.

برسی سفت بودن گوشت ماهی در خرید ماهی
فشار دادن گوشت ماهی

همین الآن میتوانید با ارتباط با  ما  نوع محصول  و برش  خود را انتخاب و ماهی کاملا تمیز و پاک شده را کوتاه ترین زمان دریافت کنید . ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

۶٫آبشش ها را بررسی کنید

آبشش را از نظر نشاط و رنگ بررسی کنید. یک ماهی تازه هنوز در آن خون است ، بنابراین آبشش های آن باید قرمز روشن باشد. به مرور زمان است که آبشش ها تیره می شوند.

آبشش ماهی تازه تمیز روشن و درخشان و بدون مایع چسبنده و لزج است. آبشش‌های ماهی مانده مرطوب نبوده و رنگی خاکستری و تیره دارد.

نکته:
آبشش های قرمز قهوه ای = ماهی های مانده

بعد از گذشت چند روز ، آبشش های ماهی به رنگ قهوه ای تیره یا حتی به رنگ سیاه تبدیل می شوند و این نشان می دهد که میوگلوبین ماهی به مت هموگلوبین تبدیل شده است، که دارای رنگ قهوه ای آجری است. با گذشت زمان ، مخاط نیز ساخته و زیاد خواهد شد.

آبشش تازه و مانده

۷٫هنگام خرید ماهی فلس ها را بررسی کنید

هنگامی که ماهی تازه است، فلس براق، محکم و چسبیده به بدن ماهی خواهد بود. ولی وقتی ماهی مانده است فلس ها براقیت خود را از دست داده و به راحتی از پوست جدا میشود.

فلس محکم و سالم

۸٫شکم ماهی را مورد بررسی قرار دهید

بخش های مختلف ماهی به خصوص شکم ماهی نباید شل باشد و حالت افتادگی نباید داشته باشد. قسمت مخرج ماهی باید سفت باشد و شلی، بیرون زدگی و افتادگی نشانه ماندگی ماهی است.

۹٫ خرید ماهی بصورت فیله تازه

گوشت فیله باید محکم باشد و مرطوب به نظر برسد. فیله تازه دارای رنگ روشن و یکنواخت در کل سطح آن است. نقاط لکه دار و تاریک نشان می دهد که فیله تازه نیست. فیله تازه دارای سطح صاف و یکنواخت است.
ماهیانی که گوشت شان سفید است باید سفید و شفاف باشند. اگر به سمت ماتی و کدر بودن تمایل دارد یعنی ماهی تازه نیست. در ماهیان مانند تن ماهیان و ماهی سالمون رنگ گوشت تیره و یکدست است و تفاوت رنگی بین چرب و ماهیچه آن مشاهده می شود. رطوبت و براقیت فیله ها در تازگی آن بسیار اهمیت دارد.

اگر فیله داری پوست است باید کالا چسبیده به فیله باشد و شل و آویزان بودن دلیل ماندگی است. فیله ای که خریداری میکنید باید بدون خون آبه و عاری از هرگونه بوی زننده باشد.

فیله تازه سالمون با پوست

نتیجه گیری

بنابراین ابتدا مکان مناسب را برای خرید انتخاب کنید. سپس باید در هنگام خرید حضوری به نکات بالا دقت نماید. در هنگام خرید غیر حضوری بررسی خدمات، بررسی تاییدیه های بهداشتی و آشنایی با عملکرد سیستم کاری میتواند به شما کمک کند.
تیم آسان ماهی تمامی نکات بهداشتی از زمان پرورش ،صید و بسته بندی را کاملاً اصولی انجام ی دهد. ماهی ها در کمترین زمان ممکن بعد از سفارش بدست شما  می رسد. با یکبار خرید از این شرکت مشتری دائمی ما باشید.

تمامی مراحل انتخاب ماهی سالم  در تمامی مراحل  حمل و نقل، پاک کردن و بسته بندی تحت نظارت  کارشناسان کاملاً متخصص  ما است. برای خرید آسان و مطمئن همین الآن اقدام نماید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831