خرید ماهی سالم و مصرف آن بهتر است چند بار در هفته انجام گیرد؟

خرید ماهی سالم

خرید ماهی سالم و مصرف آن در سراسر جهان جایگاه ویژه دارد. خرید ماهی سالم سبب رساندن فواید سلامتی زیادی یه بدن می شود. با خرید ماهی سالم می توان به سلامتی جامعه و خانواده کمک بسیاری نمود.

رهنمودهای جدید انجمن قلب آمریکا که امروز در ژورنال Circulation منتشر شد اهمیت خوردن ماهی را برای کمک به محافظت از قلب شما نشان می دهد.

اریک ب. ریمم ، استاد اپیدمیولوژی می گوید: “ما به چندین نقطه پایانی مرتبط با بیماری قلبی عروقی [مربوط به مصرف غذاهای دریایی] ، از جمله نارسایی احتقانی قلب ، سکته مغزی و فشار خون بالا با مصرف ماهی رسیده ایم.

همچنین، شواهد قابل توجهی درحال حاضر وجود دارد که حاکی از مصرف غذاهای دریایی و خطر کمتر بیماری عروق کرونر قلب و مرگ ناگهانی قلبی است. به ویژه هنگامی که غذاهای دریایی جایگزین غذاهای اصلی کمتر سالم مانند گوشت گاو یا گوشت خوک می شوند.

توصیه های فعلی در مورد خوردن ماهی بصورت حداقل دو وعده ماهی غیر سرخ شده به ویژه ماهی های چرب در هفته است.

مدیر و دانشمند ارشد آزمایشگاه تغذیه قلبی و عروقی می گوید: “داده های جدید همچنان از مزایای مصرف ماهی حمایت می کنند ، ترجیحاً به جای مصرف غذاهای پرچرب، از غذایی با چربی اشباع کم مانند خرید ماهی سالم  استفاده کنید.

 خرید ماهی سالم

چرا ماهی برای شما بسیار مناسب است

این اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که در بسیاری از انواع غذاهای دریایی فراوان است و احتمالاً بیشترین مزایای قلبی خوردن ماهی را به خود اختصاص می دهد. امگا ۳ برای سیگنالینگ سلول به سلول در عضله قلب و سلول های داخل شریان عروق مهم است. آنها التهاب را کاهش می دهند ، به جلوگیری از ناهنجاری های ریتم قلب ، بهبود انعطاف پذیری شریان ها ، و کاهش کلسترول کمک می کنند.

برخی از یافته های کلیدی اثرات مفید امگا ۳ بر سلامت قلب و عروق با خرید ماهی سالم عبارتند از:

 

• ۵۰ درصد خطر مرگ ناگهانی قلبی در افرادی که یک وعده غذایی ماهی چرب در هفته می خورند در مقایسه با رژیم غذایی حاوی غذاهای دریایی کم یا بدون آن ، کمتر است.

• افرادی که یک وعده ماهی می خورند ، خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک (سکته ای که توسط لخته خون در مغز ایجاد می شود) ۱۴ درصد کمتر از افرادی که ماهی کم یا ماهی نمی خورند ، داشتند.

• کسانی که چهار یا چند بار در هفته غذاهای دریایی مصرف کرده بودند ، در مقایسه با کسانی که آن را کمتر از یک بار در ماه مصرف کرده بودند ، ۲۲ درصد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش دادند.

 ماهی ماهی در مقابل قرص روغن امگا۳

اگر غذاهای دریایی را دوست ندارید ، ممکن است تعجب کنید که آیا می توان به سادگی با مصرف یک قرص ، همان مزایا را به دست آورید.
دانشمندان نتیجه گرفتند که شواهد موجود فایده ای آنچنانی از مصرف مکمل های روغن ماهی برای جلوگیری از حمله قلبی ، سکته مغزی یا نارسایی قلبی  وجود ندارد.

آیا خرید ماهی سالم و مصرف بیشتر بهتر است؟

مصرف بیش از دو بار در هفته ماهی علاوه بر سلامتی قلب و عروق روی سلامتی بسیاری از ارگان های بدن اثر مثبت مس گذارد.

ریم می گوید: “اما اگر ماهی چهار یا چند بار در هفته به عنوان جایگزینی برای سایر غذاهای کمتر سالم مصرف شود ، فکر می کنم که بهتر است.”

 خرید ماهی سالم خرید ماهی سالم و انتخابی درست

یک نکته مثبت در افزایش میزان ماهی که می خورید، قرار گرفتن در معرض آلودگی هایی مانند جیوه است ، سمی که می تواند بر رشد مغز در جنین ها و کودکان خردسال تأثیر بگذارد و بیش از حد ممکن است سلامت بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال ، در  زمان ، زنان در سن باروری (به ویژه آنهایی که باردار هستند یا شیر می دهند) و بچه ها برای گرفتن امگا ۳ هایی که از مغز در حال رشد پشتیبانی می کنند ، به خوردن ماهی توصیه می شوند و همه باید برای تقویت سلامت قلب خود ماهی بخورند.

“خوردن ماهی تضمین سلامت است ، و حتی می توانید بدون نگرانی ماهی زیادی میل کنید. فقط باید توجه داشته باشید که ماهی ها از چه میزان جیوه برخوردارند “خطرات عصبی حاد از جیوه بیش از حد وجود دارد ، حتی برای بزرگسالان

به مردم توصیه می شودکه برای دو وعده مصرف ماهی  خود در هفته ، ماهی های با چربی بالاتر سرشار از امگا ۳ را انتخاب کنند. لیست آن شامل ماهی قزل آلا ، ماهی تن، شاه ماهی ، ماهی قزل آلای دریاچه  و ساردین  است.

گزارش مصرف کننده توصیه می کند امگا ۳ خود را از ماهی کم جیوه بگیرید. خوشبختانه ، برخی از این منابع منبع غنی امگا ۳ هستند: ماهی تن آتلانتیک ، شیر، ساردین ، ماهی قزل آلا (از جمله کنسرو ) و ماهی سالمون.

از چربی نترسید

یک اشتباه رایج که بسیاری از افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند ، از چربی ها اجتناب میکنند. ماهی و تمامی آبزیان داری چربی سالم و مفید غیر اشباع هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831