خرید ماهی شیر غنی از امگا-۳، برای سلامتی قلب- عروق و استخوان‌ها

خرید ماهی شیر پر فایده

خرید ماهی شیر پر طرفداراترین ماهی جنوب یک قسمت مهم از سبد بسیاری از خانوارهارو محسوب می شود. خوردن ماهی شیر بدلیل خواص زیاد، طعم خوب و نداشتن تیغ ریز طرفداران بسیاری دارد. ما در این مقاله به شما نشان می دهیم چگونه با خرید ماهی شیر برا خانواده سلامتی را به آن ها هدیه  دهید.

ما در این مقاله به فواید ماهی شیر ازنظر بیماری‌های قلبی و عروقی و استحکام استخوان با توجه به میزان بالای امگا۳- و ویتامین D می‌پردازیم. در مقالات دیگر ما به فواید بی‌شمار دیگر ماهی شیر آشنا شوید. شما با خرید ماهی شیر و خوردن آن میزان بالایی مواد مغذی همچون پروتئین (هر صد گرم حدود ۱۹ گرم پروتئین)، اسیدهای چرب امگا ۳ و ریزمغذی‌ها دیگر را بدست می آورید.

ماهی شیر ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و جزو گونه‌های ممتاز است. ماهی شیر ساکن آب‌های شور و از برترین ماهیان جنوب کشور ما است. گاهی افراد محلی در جنوب برای خرید ماهی شیر از کلمات محلی مانند چنعت، درک و کناد استفاده م کنند. این ماهی از خانواده تن ماهیان است.

خرید ماهی شیر برش زده
ماهیی شیر با برش نعل اسبی

از فواید خوردن ماهی شیر این است که جزء ماهیان روغنی محسوب می‌شود و دارای درصد بالایی اسیدهای چرب امگا-۳ است. این ماهی به دلیل تطبیق‌پذیری با انواع سلیقه، طعم لذیذ و خاصیت مغذی فوق‌العاده  موردعلاقه بسیاری از دوستداران ماهی است.
 مصرف منظم این ماهی می‌تواند به‌سلامتی قلب و عروق، به کاهش فشارخون، کاهش کلسترول و تری گلیسرید، کاهش خطر مرگ، کمک به عملکرد مغز و محافظت در مقابل افسردگی و سلامت استخوان‌های کمک نماید.

با خرید ماهی شیر اسیدهای چرب امگا-۳ فراوانی هم بدست آورید

اسیدهای چرب امگا- ۳، به‌عنوان چربی‌های اساسی شناخته می‌شوند. بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد بنابراین، باید در رژیم‌های غذایی ما قرار بگیرند. بهترین راه برای افزایش مصرف امگا-۳ مصرف ماهی‌های روغنی سرشار از این چربی‌های اساسی است. اسیدهای چرب امگا-۳ بخش مهمی از غشاهای سلولی در بدن هستند و بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

آن‌ها همچنین در ساخت هورمون‌هایی که لخته شدن خون را کنترل می‌کنند، و به انقباض و شل شدن عروق کمک می‌کنند نقش مهمی دارند. خرید ماهی شیر و خوردن آن باعث تأمین دو نوع امگا-۳ بانام‌های DHA (دکوزاهگزانوییک اسید) و EPA (ایکوزاپنتانووئیک اسید) در بدنتان می شود. هردو این اسیدهای چرب برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید هستند.

مطالعات در میان اسکیموها و ژاپنی‌ها که هردو جامعه، فرهنگ مصرف ماهی در آن‌ها زیاد است مرگ‌ومیر ناشی از ناراحتی قلبی بسیار کم است. هرچه ماهی بیشتری مصرف کنید، اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتر جذب بدنتان می شود.

خرید ماهی شیر سرشار از امگا3
ماهی شیر پر امگا۳

اسیدهای چرب امگا -۳ طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی و مکانیسم‌های ضدالتهابی قوی در بدن دارند. خوردن دو بار در هفته ماهی شیر نیاز بدن شما به امگا -۳ را رفع می‌نماید. ماهی شیر یک انتخاب عالی در بین خرید ماهیان است که تقریباً ۶۰۰٪ از میزان توصیه‌شده روزانه اسیدهای چرب امگا ۳ را برای شما فراهم می‌کند.

فواید خوردن ماهی شیر و کاهش بیماری‌های قلبی

کسانی که فشارخون و کلسترول بالا دارند خطر بیشتری آن‌ها را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی تحدید می‌کند. انتخاب‌های خاصی در شیوه زندگی مانند عدم تحرک جسمی، فقر رژیم غذایی و چاقی خطرات قلبی را افزایش می‌دهند. تغییر ساده رژیم غذایی می‌تواند شروعی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی باشد. خرید ماهی شیر و خوردن آن می‌توان به بهبود وضعیت خون کمک که درنتیجه سلامت قلب را افزایش می‌دهد.

 با بهبود جریان خون، می‌توانید فشارخون خود را کاهش داده، از افزایش کلسترول بد و گرفتگی عروق جلوگیری کند. اسیدهای چرب امگا -۳ حتی بیشتر از داروها می‌تواند در کاهش حوادث مرتبط با قلب مانند حمله قلبی مؤثر باشند. امگا-۳ و سلنیوم به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند.

خرید ماهی شیر برای پخت گریل و سالم
ماهی شیر گریل

 ماهی شیر منبع غنی، بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و روی است که با سلامتی بهتر قلب کمک می‌کند. مصرف ماهی چرب با کاهش التهاب و بهبود عملکرد عروق، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.
تحقیقات نشان داده خوردن ۷۵۰ گرم ماهی چرب مانند ماهی شیر، در هفته، منجر به کاهش پاسخ گلوکز خون به وعده‌های غذایی می‌شود. علاوه بر این، سطح امگا- ۳ خون در ۶۸ شرکت‌کننده در این آزمایش افزایش‌یافته است.

انجمن قلب آمریکا و همچنین انجمن دیابت آمریکا توصیه دارند که حداقل در هفته دوبار خرید ماهی شیر را انجام دهید و در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خرید ماهی شیر و خوردن آن به کاهش فشارخون کمک می کند

فشارخون بالا یک بیماری شایع است که میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را مبتلا می‌کند. هنگامی‌که فشارخون شما خیلی زیاد است، قلب را مجبور می‌کند تا برای پمپ کردن خون سخت‌تر کار کند و خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. ماهی شیر با عنوان تقویت سلامت قلب و کاهش فشارخون شناخته‌شده است.

از فواید خوردن ماهی شیر برای کاهش فشارخون در این مطالعات مشخص‌شده است. یک مطالعه منتشرشده در مورد آترواسکلروز نشان داد که مصرف سه قوطی ماهی شیر روزانه به مدت ۸ ماه در۱۲ مرد با فشارخون بالا، منجر به کاهش چشمگیر فشارخون شده است.

یک بررسی دیگر نتایج چندین مطالعه را جمع‌آوری کرده و نتیجه گرفته است که خوردن چند وعده ماهی شیر در رژیم غذایی می‌تواند منجر به کاهش طولانی‌مدت فشارخون شود.

خرید ماهی شیر برای پخت سالم
پخت رژیمی ماهی شیر

کاهش کلسترول بد و تری گلیسرید خون از فوایدخوردن ماهی شیر

کلسترول نوعی چربی است که در بدن شما یافت می‌شود. درحالی‌که بدن به کلسترول احتیاج دارید، اجتماع بیش‌ازحد در خون شما می‌تواند باعث باریک شدن و سخت شدن شریان‌های شما شود. خرید ماهی شیر و خوردن آن باعث کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید و بهبود سلامت قلب می شود.
در یک مطالعه شامل ۱۵ داوطلب، مشخص شد که خوردن ماهی شیر به مدت دو هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیریدها و کلسترول تام در خون شده است. در همین حال، یک مطالعه دیگر در هند به بررسی رژیم‌های غذایی ۱۰۰۰ فرد بالغ پرداخت و دریافت که میانگین کلسترول بد مصرف‌کنندگان ماهی نسبت به مصرف‌کنندگان غیر ماهی پایین‌تر است.

افزایش عملکرد شناختی با خوردن ماهی شیر

عملکرد شناختی به چگونگی عملکرد فعالیت‌های ذهنی و پردازش اطلاعات گفته می‌شود. گرچه بسیاری از توانایی‌های شناختی ما از طبیعت است، اما غذاها و نوشیدنی‌های مختلف می‌توانند تأثیر مثبت (یا مضر) بر عملکرد شناختی داشته باشند. به نظر می‌رسد که از فواید مصرف ماهی شیر حمایت از یک وضعیت ذهنی سالم است. همچنین شواهد نشان می‌دهد که این ماهی می‌تواند عملکرد شناختی را تقویت کند.

عملکرد شناختی در یک آزمایش کنترل‌شده تصادفی بر روی ۲۳۲ کودک از ۱۳ مهدکودک که یکی از گزینه‌های غذایی زیر را
• گروه اول: شاه‌ماهی یا ماهی شیر
• گروه دوم: گوشت گاو ، بره یا گوشت خوک
سه روز در هفته به مدت ۱۶ هفته مصرف کردن بررسی شد. برای اطمینان از مطالعه منصفانه، ماهی و گوشت ازنظر وزن یکسان بودند.
بعد از گذشت ۱۶ هفته، در گروهی که از ماهی شیر تغذیه می‌کردند. میزان اسیدهای چرب امگا ۳ به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت. علاوه بر این دانش آموزان گروه ماهی نسبت به گروه گوشت پیشرفت‌های بالاتری در نمره شناختی نشان دادند.
محققان معتقدند که این پیشرفت‌های شناختی در هنگام خوردن ماهی از اسید چرب امگا- ۳ از نوع (DHA) حاصل می‌شود. آزمایش‌های بی‌شماری نشان می‌دهد که مصرف ماهی روغنی مانند ماهی شیر برای شناخت در طول زندگی و به‌ویژه در افراد مسن بسیار مفید است.

خرید ماهی شیر و خوردن آن باعث کاهش درد و التهاب ناشی از آرتروز

نوعی اختلال التهابی است که مفاصل شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد. آرتروز هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن شما به‌اشتباه به بافتهای شما حمله کند و باعث تورم دردناک شود. پیشرفت این بیماری درنهایت می‌تواند منجر به فرسایش استخوان و تغییر شکل مفصل شود.

امگا-۳ علاوه بر فواید سلامتی قلب، می‌تواند با کاهش التهاب در به حداقل رساندن اثرات آرتریت روماتوئید مؤثر باشد. آن‌ها در لکوسیت ها (سلول‌های ایمنی) و سیتوکین ها (نوع خاصی از آنزیم) دخالت می‌کنند، که هر دو نقش مهمی در پاسخ التهابی بدن دارند.
همچنین از فواید مصرف ماهی شیر نیز به دلیل اثر ضدالتهابی می‌توان به کاهش درد این بیماران کمک نماید. مصرف این ماهی می‌توانند یک مکمل خوب برای داروهای ضد درد محسوب شود. بنابراین با خرید ماهی شیر می‌توانید اثرات آرتریت و التهاب را در بدن به حداقل برسانید.

خرید ماهی شیر تازه
خوردن ماهی شیر

استحکام استخوان‌ها با مصرف ماهی شیر

ازآنجاکه بیشتر ما بیشتر وقت خود را در محیط‌های بسته می‌گذرانیم ، فرصت‌های محدودی برای دریافت ویتامین D از نور طبیعی خورشید نیز داریم. برخی غذاها به‌طور طبیعی دارای ویتامینD است. از دیگر فواید مصرف ماهی شیر مانند سایر ماهی‌های روغنی، به دست آوردن میزان قابل‌توجهی ویتامین Dاست.

ویتامین D یک ماده مغذی فوق‌العاده مهم است، اما رفع نیازهای شما بدون مکمل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در حقیقت ، اعتقاد بر این است که حدود ۵۰ درصد از جمعیت در سراسر جهان کمبود ویتامین D دارند.
ویتامین D برای بسیاری از جنبه‌های سلامت مهم است (مانند خاصیت ضد سرطانی و ضدالتهابی قوی)، اما نقش آن در مورد سلامتی استخوان‌ها بسیار مهم است. این ماده در متابولیسم کلسیم و فسفر کمک می‌کند که برای حمایت از رشد استخوان‌های قوی‌تر ضروری است. خرید ماهی شیر و خوردن آن تا حدود زیادی می‌تواند به تأمین این ویتامین کمک کند.

نتیجه گیری

با  تو جه به مطالب گفته شده خرید ماهی شیر و اضافه کردن آن به سبد غذایی خانواده می تواند سلامتی قلب و استخوان ها را سبب شود. همچنین خوردن ماهی شیر فواید بسیاری دارد که در مقالات بعدی  آورده می شود.

باید توجه کرد که خرید ماهی شیر از مراکز بهداشتی  و قابل اطمینان  انجام شود .  ماهی شیر در شرکت آسان ماهی با تمامی نکات مهم استاندارد و بهداشتی ارائه می شود. انواع برش های این ماهی به درخواست مشتری انجام می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831