خرید ماهی مفید برای سلامتی چشم، ماهی چگونه بسلامتی چشم کمک می کند؟

خرید ماهی مفید

خرید ماهی مفید برای بسیاری از اعضای بدن خصوصاً سلامتی چشم است. خرید ماهی مفید برای سلامتی چشم و تقویت قدرت بینایی با مواد مغذی درون آن است. در این مقاله به برسی خرید ماهی مفید و اثرات  مصرف آن برای چشم می پردازیم.

با افزایش سن، قسمت هایی از بدن ما شروع به از بین رفتن می کند، اما ما می توانیم  با تغذیه با این مشکل مبارزه کنیم. چشم مانند دیگر از اعضای بدن نیاز به تغذیه دارد و برای عملکرد مناسب، چشم مستلزم دریافت مواد مفید است.

بیماری های چشمی بسیار شایع هستند که همیشه پیشگیری از آنها بهتر از درمان است. این پیشگیری ها شامل ورزش ، غذا خوردن مناسب و سیگار نکشیدن است. برخی تحقیقات نشان داده اند که ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای پیشگیری از بیماری های چشمی مفید هستند. ماهی یک ماده مغذی پر فایده با انواع مواد غذایی ارزشمند برای چشم است.

خرید ماهی مفید و آشنایی با بیماری دژنراسیون ماکولا

دژنراسیون ماکولا، که به عنوان دژنراسیون ماکولا وابسته به سن نیز شناخته می شود (AMD یا ARMD) یک بیماری است. این بیماری باعث تاری یا از بین رفتن بینایی شود و عامل اصلی نابینایی در جهان توسعه یافته است. علائم اولیه وجود ندارد اما با گذشت زمان، برخی افراد بدتر شدن تدریجی بینایی را تجربه می کنند که می تواند بر یک یا هر دو چشم تأثیر بگذارد.
به طور معمول ، تخریب ماکولا در افراد مسن رخ می دهد اما عوامل ژنتیکی و سیگار کشیدن نیز در آسیب دیدن ماکولا شبکیه نقش دارند. متأسفانه هیچ درمانی وجود ندارد که بینایی را کهاز دست رفته است را بازگرداند. تشخیص از طریق معاینه کامل چشم و شدت بیماری به انواع اولیه ، متوسط و آخر تقسیم می شود.

نوع اخر بیشتر به فرم های “خشک” و “مرطوب” تقسیم می شود که شکل خشک آن ۹۰ درصد موارد را تشکیل می دهد.

ممکن است این بیماری منجر به نابینایی کامل نشود ، از بین رفتن دید می تواند زندگی را در تشخیص چهره ، رانندگی ، خواندن یا انجام سایر فعالیت های روزمره سخت کند. علاوه بر این ، توهم بینایی ممکن است رخ دهد و می تواند به عنوان بیماری روانی اشتباه گرفته شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اختلال بینایی یکی از چهار دلیل مهم، برای از دست دادن استقلال است. بیماری های مربوط به  چشم با افزایش سن شایع و پر هزینه هستند. به عنوان مثال ، ۱۸ درصد از شکستگی های لگن در میان سالمندان به کاهش بینایی وابسته به سن مربوط می شود (بیماران مبتلا به شکستگی پایین حداقل ۶ سال پس از شکستگی دچار خطر قابل توجهی در مرگ می شوند).

خرید ماهی مفید
خرید ماهی مفید

آمار بیماری چشمی وابسته به سن

 

طبق گفته بنیاد دژنراسیون ماکولای آمریکا (AMDF)، دژنراسیون ماکولا عامل اصلی از بین رفتن بینایی است.  این بیماری معمولاً در افراد بالای ۵۰ سال رخ می دهد که حدود ۰٫۴ درصد از افراد بین ۵۰ تا ۶۰ سال این بیماری را تجربه می کنند ، در حالی که در ۰٫۷ درصد از افراد ۶۰ تا ۷۰ ، ۲٫۳ درصد از افراد ۷۰ تا ۸۰ و نزدیک به ۱۲ درصد  افراد بالای ۸۰ سال رخ می دهد.

 

خرید ماهی مفید امگا ۳ و بیماری ماکولا

ارتباط مستقیمی بین اسیدهای چرب ضروری امگا  ۳ و سلامت چشم وجود دارد.

امگا ۳ نوعی چربی اشباع نشده است که نقش بسیار مهمی در بدن ما دارد. امگا۳ مانند مواد معدنی و بیشتر ویتامین ها ، بدن ما نمی تواند آنها را بسازد. آنها باید در مواد غذایی مصرف شوند. ماهی و غذاهای دریایی بهترین منابع طبیعی امگا ۳ هستند: امگا ۳ های زنجیره ای طولانی در ماهی های روغنی ، ماهی های بدون روغنی و صدف  یافت می شوند. اسید چرب  (DHA) ، یکی از اسیدهای چرب امگا -۳ با زنجیره طولانی، یک ساختمان اصلی مغز است و شبکیه چشم نیز در DHA بسیار متمرکز است. سایر ارگان های حیاتی مانند قلب سرشار از امگا ۳ های زنجیره ای طولانی هستند.

همچنین تحقیقات به طور مداوم نشان داده اند که مصرف منظم و افزایش اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند خطر ابتلا به بیماری ماکولا را کاهش دهد.

خرید ماهی مفید درمطالعه آگوود و همکاران. نتیجه گیری شد که مصرف عادی ماهی روغنی حداقل یک بار در هفته با کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به AMD مرطوب مرتبط است. علاوه بر این، افرادی که حداقل ۳۰۰ میلی گرم در روز از DHA و اسید ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) مصرف می کردند ، ۶۹ درصد کمتر احتمال دارد که دچار AMD مرطوب  شوند  در مقایسه با افرادی که کمتر مصرف می کردند.

یک مطالعه توسط چونگ و همکاران مشخص کرد که مصرف بالاتر اسیدهای چرب امگا ۳ EPA و DHA باعث کاهش خطر تخریب ماکولا وابسته به سن (AMD) می شود. در۹  تجزیه و تحلیل، نویسندگان استرالیایی گزارش دادند که مصرف بیشتر EPA و DHA خطر ابتلا به AMD را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ۳۸ درصد کاهش را برای AMD پیشرفته به همراه آورده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831