خرید میگو تازه و نحوه نگهداری درست آن در منزل چگونه می باشد؟

خرید میگو تازه

خرید میگو تازه برای افرادی که به این غذای دریایی علاقه دارند بسیار مهم است. خرید میگو تازه و نگهداری میگو در منزل به نحوی درست، نیاز به اطلاعات خود را دارد. با توجه با آموزش های نحوه نگهداری میگو در منزل میتوانید خرید میگو تازه خود را به مدتی طولانی حفظ کنید.

میگو بدلیل خواص بسیار زیاد و طعم بی نظیرش جایگاه ویژه ای در بین مرد پیدا کرده است. این ماده غذایی پر ارزش که بسیار لوکس است میتواند به تنهایی بسیار از مواد مغذی بدن را فراهم کند.

نگهداری میگو در منزل
میگو در اندازه ها و انواع مختلفی در بازار عرضه می شود. اگرچه انواع گونه میگو به فراوانی وجود دارد ، اما محبوب ترین انواع آن میگو وانامی ، صورتی، سفید، سرتیز، میگو ببری سیاه و… است. این اسامی رایج به رنگ کلی میگو قبل از پخت و پز اشاره دارد.

برای بسیاری مهم است که هنگامی که میگو در فصل صید  است آنرا خریداری و ذخیره کنند. یا هر زمان میگو مصرفی چندماه خود را یکجا خریداری کنند. خرید میگو تازه و نگهداری میگو در منزل به نحوی درست میتواند تجربه یک خرید خوب را برایتان فراهم کند. بنابراین برای بدست آوردن لذت مصرف میگو تازه باید نکات مربوط به آن را بدانید. با ما همراه باشید برای یک خرید میگو تازه و نحوه نگهداری میگو در منزل.

نگهداری میگو در منزلانتخاب و خرید میگو های تازه

میگو مانند هر فرآورده خام بسیار سریع به سمت فساد می رورد. بنابراین از زمان صید تا زمان پختن آن باید با بهترین نحو جا به جا شود.
میگو بصورت تازه و منجمد در بازار فروخته می شود. شاید در زمان های کمی دور خرید میگو  تازه برای استان های دور از دریایی جنوب غیر قابل امکان بود اما امروز با پیشرفت علم و حمله نقل های سریع و استاندارد به راحتی امکان پذیر است.

بهترین میگوها دارای سفتی مناسب و رایحه ملایم است. میگو فاسد داری بوی تند و زننده ای است که دارای لکه های سیاه است. بنابراین برای راحتی کارتان در خرید میگو تازه تنها کافی است یک شرکت مورد اعتبار را پیدا کنید. بدین ترتیب دیگر برای همیشه کارتان راحت است. هر زمان که نیاز به میگو های تازه داشته باشید می توانید با کمترین هزینه و وقت میگو مود نیاز را در سایز مورد علاقه خود خریداری نماید.

خرید میگو تازه
ایجاد سرما با لایه های یخ برای نگهداری میگو

پس از صید و برای انتقال میگو ها در جعبه های کم عمق با مقادیر مناسب یخ قرار داده می شود. این روش بسیار مناسب است تا بافت میگو تازه بماند و رنگ میگو حفظ شود. میگو باید کاملاً توسط یخ پوشانده شود. تمامی میگو ها را بین لایه های یخ باید پخش نمود. در طی این فرایند میگو برای مدتی تا رسیدن به مقصد قابل ذخیره است. میگو های تازه می توانند به مدت ۴ روز در یخ خوب بمانند.

خرید میگو تازه خرید میگو تازه و نگهداری آن بصورت خام در یخچال

میگو های خام ، چه با پوسته چه بدون پوست دو تا سه روز در یخچال تازه می ماند. اطمینان حاصل کنید که یخچال از ۴/۵ درجه بیشتر نباشد. و میگو را در جایی از یخچال که درجه حرارت آنها سردتر است ، قرار دهید. میگو را درون پلاستیک یا ظرفی دربست قرار دهید و دورن ظرفی بگذارید تا ترشحات احتمالی یخچالتان را کثیف نکند.

نگهداری میگو در منزل
نگهداری میگو های پخته شد

میگوهای پخته شده و بدون چاشنی ، تقریباً سه تا چهار روز در یخچال تازه می ماند و می توانید آن را در ظرف شیشه ای یا پلاستیگی نگهداری کنید. اگر میگو را در یک روز گرم خریداری می کنید آنرا با بسته های یخ انتقال دهید. یا اینکه کولر ماشین خود را روشن نماید. تا کیفیت و تازگی ماهی حفظ شود. حفظ تازگی میگو سبب کیفت خوب بعد از پخت می شود.

نگهداری میگو در منزل
نگهداری میگو در منزل

خرید میگو تازه و نگهداری آن در فریزر

میگو از رشد باکتری ها به طور نامحدود در فریزر در امان است. اما کیفیت ممکن است کمی کاهش یابد. میگو را می توانید به مدت شش ماه در سلامتی کامل در فریزر نگهدارید.هر چه از مان فریز بگذرد از طعم آن کاسته می شود.همچنین گوشت میگو روبه سفتی می رود. بهتر است میگو را بیشتر از ۴ ماه در فریزر نگهداری نکنید.

بهترین نحوه بسته بندی میگو و حفظ حداکثر تازگی آن این است یکبار درون پلاستیک قرار دهید و بار دیگر در فویل های آلمینومی بپیچید.
میگو پخته شده را می توانید در بسته بندی مناسب به مدت ۲-۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.

خرید میگو تازه
خرید میگو تازه و نگهداری آن در فریزر

یخ زدایی میگو های فریز شده

بهتر است برای یخ زدایی میگو را درون یخچال قرار دهید تا بتدریج یخ آن ذوب شود. یا میگو هارو درون آب سرد قرار دهید به هیچ عنوان برای یخ زدایی از آب گرم یا ماکرویو استفاده نکنید. اینکار سبب می شود فراایند پخت میگو شروع شود کیفیت میگو ها پایین بیاید.

یخ زدایی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831