خرید میگو خام ، آیا می توان میگو را به صورت خام و نپخته مصرف کرد؟

خرید میگو خام

خرید میگو خام روزانه در سراسر دنیا انجام می گیرد. معمولاً خرید میگو بصورت خام انجام می گیرد یا محصولات متنوع آن (سوخاری، مرینت و..) بصورت آماده طبخ عرضه می شود. خرید میگو خام تازه و سالم دارای اهمیت سلامتی فراوان است اما مصرف آن بصورت خام مضر است.

با ما همراه باشید تا بدانید چرا خرید میگو خام را انجام دهیم اما آنرا خام نخوریم ؟

میگو سخت پوستی است که در سراسر جهان خورده می شود. همچنین این آبزی خوشمزه و لوکس طرفداران بسیاری دارد.
پوسته های سخت و شفاف آنها از رنگ قهوه ای تا خاکستری متغیر است. آنها از نظر طعم شیرین هستند و بسته به تنوع ، بافتی لطیف یا سفتی دارند.
تمامی مواد غذایی خام مانند انواع گوشت قرمز و گوشت انواع پرندگان حاوی آلودگی های هستند که تنها با پخت و پز از بین می روند و امن می شوند. آبزیان هم از گوشت ها و فرآورده های خام محسوب می شوند. هرچند میزان آلودگی ها در آن ها پایین تر است اما بازهم حتما برای خوردن آنها بهتر از پخته شوند.

آیا می توان بعد خرید میگو خام آن را خام خورد؟

میگوها در بسیاری از فرهنگهای دنیا خام خورده می شوند. در بعضی از مناطق، مایع موجود در سر آنها طرفداران بسیاری دارد.
در ژاپن یافتن ساشیمی تازه از میگو خام معمول است، در حالی که در چین، این میگوها گاهی اوقات پس از خیس شدن  به صورت زنده خورده می شود.
با این حال، میگو می تواند باکتری ها، ویروس ها و انگل هایی را که می تواند منجر به مسمومیت غذایی یا بیماری ها شود، در خود جای دهد.

خرید میگو خام یکی از رایج ترین خریدها در بین آبزیان است. ۵۰ درصد از کل آبزیان های جهانی را به خود اختصاص می دهد. همچنین منبع خوبی از چندین ماده مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا ۳ ، ویتامین B12 و ید است.

با این حال، باکتری ها و ویروس های مضر موجود در میگو فقط با پخت و پز با درجه حرارت بالا قابل کشه شدن هستند.
به دلیل خطر مسمومیت غذایی، میگوهای خام برای خوردن خطرناک محسوب می شوند.

بنابراین میگو یک سخت پوست بزرگ و مغذی است. با این وجود، خوردن آنها به صورت خام توصیه نمی شود، زیرا ممکن است خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد.

خرید میگو خام خطرات احتمالی خوردن میگو خام

خرید میگو خام و مصرف خام آن خطر ابتلا به مسمومیت غذایی و آلودگی مواد غذایی را افزایش می دهد.
میگو ممکن است حاوی باکتریهای مضر باشد.

میگو خام اغلب حاوی باکتری به نام ویبریو است . بیش از ۷۰ گونه ویبریو وجود دارد که ۱۲ مورد از آنها به عنوان بیماری زا  در انسان شناخته می شوند.

مسمومیت غذایی یک بیماری شایع است که همراه با خوردن غذاهای حاوی باکتری ها است. علائم ممکن است شامل استفراغ ، گرفتگی معده ، تب و اسهال باشد.
در حقیقت بیش از ۹۰٪ موارد مسمومیت غذایی ناشی از سالمونلا ، E. coli ، Vibrio یا Bacillus ایجاد می شود که همه این موارد ممکن است  در میگوهای خام یافت  شود.
هر سال تقریباً ۱ میلیارد مسمومیت غذایی مرتبط با اسهال رخ می دهد. سالانه بیش از ۵۰۰۰ نفر در اثر بیماریهای ناشی از غذا در ایالات متحده می میرند.


افراد پر خطر برای مصرف خام میگو بعد از خرید میگو خام

بزرگسالان مسن ، زنان باردار و کودکان خردسال باید از مراقبت ویژه برای جلوگیری مسمومیت میگو خام استفاده کنند ، زیرا این جمعیت ممکن است سیستم ایمنی بدنی ضعیف تر داشته باشند. بنابراین در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به یک بیماری کشنده هستند.

بنابراین میگو هم مانند هر فرآورده خام گوشتی ممکن است حاوی باکتری ها و ویروس های مضر باشد که می تواند منجر به بیماری یا مرگ شود. کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، مانند زنان باردار ، باید از اقدامات احتیاطی اضافی برای جلوگیری از خوردن میگو خام استفاده کنند.

خرید میگو خام تازه و سالم

خوردن میگو خام به دلیل خطر مسمومیت غذایی توصیه نمی شود. بنابراین، طبخ میگو به درستی، امن ترین روش برای خوردن آنها است.
از آنجایی که روش های نادرست برداشت، استفاده و نگهداری آن می تواند خطر آلودگی را افزایش دهد، بهتر است خرید میگو خام مرغوب را از یک منبع معتبر انجام دهید. مطابق دستورالعمل های ایمنی مواد غذایی، به دنبال مراکز فروش با پردازش ایمن باشید.
میگو تازه باید بعد از ۲ روز در یخچال یا بعد از ۵ تا ۶ ماه فریز شدن مصرف شوند.
امن ترین راه برای آب کردن میگوهای منجمد خارج کردن آن از بسته بندی آن و ذخیره آن در یخچال در طول شب یا حداکثر ۲۴ ساعت است. این امر گسترش باکتریهای مضر را به حداقل می رساند.

برای تهیه ، میگوهای خود را به طور کامل بشویید .

شما باید میگو را بپزید تا رنگ آنها مات یا صورتی باشد یا به دمای داخلی ۷۰ رسیده باشند. بیشتر باکتری ها و ویروس های مضر در طی فرایند پخت و پز از بین می روند.
برخی از روش های آماده سازی ممکن است به کاهش رشد باکتری ها در میگو خام کمک کند، اما شما همیشه باید آن را به طور صحیح طبخ کنید تا خطر ابتلا به مسمومیت غذایی به حداقل برسد.

خرید میگو خام نتیجه گیری:

میگو یک سخت پوست محبوب است که در سطح جهان از مصرف آن لذت می برند. با این حال، مصرف آن به صورت خام مانند سایر فرآورده های گوشتی یک خطر است، زیرا ممکن است حاوی باکتری ها و ویروس های مضر باشد.
در حالی که برخی از روش های آماده سازی برای میگو خام می تواند خطر مسمومیت غذایی را کاهش دهد، تنها پخت و پز آن به طور کامل می تواند باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831