خرید میگو خشک و آشنایی با این ماده غذایی ارزشمند و خوشمزه

خرید میگو خشک

خرید میگو خشک این روزها بسیار باب است. این نوع فرآورده میگو که از خشک شدن میگوهای تازه انجام می شود جهت افزایش دسترسی و ماندگاری بالای آن است. خرید میگو خشک می تواند برای بسیاری از افراد در شرایط مختلف ارزشمند باشد. ما در این مقاله تمام دانستی های که نیاز است برای خرید میگو خشک بدانید برایتان آورده ایم.

میگو نوعی غذای دریایی خوشمزه است که هزاران سال مصرف می شود و به دلیل منبع عالی غذایی و فواید سلامتی آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این غذایی دریایی لذیذ دارای خواص فراونی همچون کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، سدیم، فسفر و همچنین ویتامین های A ،B و E است که باعث می شود عملکرد صحیحی به عنوان منبع عالی از مواد مغذی مهم باشد. همچنین دارای چربی کم و حاوی کربوهیدرات های صفر است .

با خرید میگو خشک میتوانید طعم بی نظیری آن را در انواع غذای خود منتقل نمایید. میگو خشک را می توانید هم بصورت خشک که بصورت تنقلات لوکس و پرطرفدار مصرف نمایید و هم خیسانده و در انواع سوپ، پلویی، کبابی و …. استفاده کنید. خرید میگو خشک بخصوص برای افرادی که در خوردن گوشت قرمز مشکل دارند و افرادی که به بوی غذایی دریایی حساسند بسیار مناسب است. زیرا این میگو ها بسیار لذیذ و فاقد هرگونه بو و سرشار از آهن  هستند.

خرید میگو خشک میگو خشک

انواع میگو ها در اندازه های مختلف قابلیت تبدیل شدن به میگو خشک را دارند. اما معمولاً از میگو های ریزتر برای حفظ بافت آن استفاده می شود. میگوهای های که برای خشک شدن به کارخانجات فرآوری برده می شوند بدون پوسته و با پوست خشک می شوند. هرچه کیفیت و اندازه میگو بیشتر باشد قیمت آن گران تر است.
میگو خشک بویژه در کشور های آسیایی بسیار پر طرفدار است. در کشور ما گسترش این ماده مغذیی با توجه به میزان دسترسی بالای آن میتواند سرانه مصرف آبزیان در کشور که بسیار نگران کننده است را افزایش دهد. اگر میگوهای خشک بدرستی خشک شوند به مدت ۳-۶ ماه می توانند نگهداری شود. درست است میگو خشک را می توان بیرون از یخچال نگهداری نمود اما بهتر است برای حفظ کیفیت آنها را درون یخچال نگهداری کرد.

نحوه خرید میگو خشک

قبل از خرید، باید مطمئن شوید که میگوی خشکی که تهیه می کنید با پوسته یا بدون آن خشک شده است. در بیشتر مواقع برای سهولت طبخ میعمولا میگو بدون پوست رایج است.
برای انتخاب میگوهای خشک، سعی کنید تا حد امکان سایز های بزرگی را انتخاب کنید که گوشتی و سفت و دارای بافت روغنی هستند. از خرید میگو خشک   خاکستری یا قهوه ای خودداری کنید. اگر میگو خیلی خشک است، آنها ممکن است خیلی طولانی روی قفسه های خشکن قرار گیرند و طعم خود را از دست بدهند. آنها باید رنگ صورتی تازه و بدون رنگ قرمز داشته باشند.  باید بوی تازه و مدیترانه داشته باشد. میگوهای خشک نباید خیلی شور که غیر قابل تحمل باشد باشند.
کیفیت میگو خشک اهمیت زیادی دارد. اگر از میگوهایی استفاده کنید که مانده باشد، باعث ایجاد طعم ناخوشایند در غذای شما می شود.

خرید میگو خشک

نحوه استفاده بعد از خرید میگو خشک

 

روش های بسیاری برای استفاده از میگو خشک وجود دارد؛ برخی از آنها قبل از استفاده نیاز به خیساندن دارند، در حالی که بعضی دیگر اینطور نیست.
به عنوان یک قاعده بسیار مهم اگر میگو های خشک قبل از طبخ خیسانده شوند طعم بی نظیری را در غذاها ایجاد می کند. برای سوپ ها و غذاهای پخته شده می توانید میگو های خشک شده را برای مدت زمان کمتری (۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت) خیس کنید. اگر از میگو های خشک شده برای کباب و گریل و حتی کوبیده میگو استفاده می کنید باید زودتر (۳ ساعت تا یک شب) خیس کنید.

مواد مغذی میگو خشک در هر ۱۰۰ گرم عبارتند از:

کالری ۲۵۹ کیلو کالری
پروتئین ۶۲٫۴ گرم
چربی ۲٫۳ گرم
کربوهیدرات ۱٫۸ گرم
کلسیم ۱۲۰۹ میلی گرم
فسفر ۱۲۲۵ میلی گرم
۶ میلی گرم آهن
ویتامین A 210 IU
ویتامین B1 0،۱۴ میلی گرم
ویتامین C 0 میلی گرم
فواید خرید میگو خشک
پیشگیری انواع بیماری
سلنیوم مهمترین ماده معدنی میگو خشک در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلب و عروق موثر است. علاوه بر این سلنیوم همچنین به عنوان یک داروی ضد افسردگی قدرتمند برای بیماران مبتلا به افسردگی شناخته شده است. در حالی که محتوای سایر مواد مغذی موجود در میگو خشک نیز برای جلوگیری از دیابت بخصوص محتوای گلوکز پایین نیز مفید است.

خرید میگو خشک

 

پیشگیری سرطان:

محتوای معدنی موجود در میگو برای سلامتی بسیار مفید است. یکی از آنها سلنیوم است که در جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی موثر است و به راحتی توسط بدن جذب می شود.

 

 

منبع امگا ۳

خیلی ها نمی دانند که میگو نیز دو نوع امگا ۳ وجود دارد، یعنی DHA و EPA  هر دو نوع امگا ۳ در حفظ سلامت سیستم عصبی در بدن نقش مهمی دارند و می توانند از بسیاری از بیماری های مرتبط با قلب جلوگیری کنند.

پروتئین بالا با خرید میگو خشک

میگو خشک دارای پروتئین بالایی است که به عنوان یک پروتئین خوب و کیفیت عالی طبقه بندی می شود. این پروتئین در رشد ناخن ها، رشد موها نقش دارد و قادر به افزایش حجم عضلات باشد.

 

درمان کم خونی و فشار خون با میگو خشک

 

از دیگر مزایای میگو خشک شده غلبه بر کم خونی است. این نوع میگو  می تواند به دلیل وجود ویتامین B در میگوهای خشک فراوان باشد. از دیگر مزایای ویتامین B می توان به تثبیت فشار خون کمک کرد.

خرید میگو خشک

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831