خرید میگو خوشمزه و آشنایی با این موجود دریایی ارزشمند

خرید میگو خوشمزه

خرید میگو خوشمزه، سفره گرم و صمیمی یک خانواده را زیبا و پر از خاصیت می‌کند. شما با خرید میگو خوشمزه بسیاری از بیماری‌ها را از خانواده خود دور می‌کنید. این مقاله، به شما آموزش می‌دهد که بیشتر با میگو و خرید میگو خوشمزه آشنا شوید.

بسیاری از افراد از نزدیک میگو را دیده یا در وعده‌های غذایی خود از آن استفاده نموده‌اند. اما ممکن است که کاملاً ویژگی‌ها و خصوصیات این موجود شگفت‌انگیز را نشناسید.

این سخت‌پوست‌های کوچک که به عنوان میگو شناخته می‌شوند، پنائیده بزرگترین خانواده از میگوهای دریایی است و دارای بیش از ۳۱۱ گونه در سراسر جهان بوده که در ۱۲ جنس جای گرفته‌اند.

می‌توانیم آن‌ها را در آب شیرین و در آبهای شور جهان نیز پیدا کنیم.

گونه‌های زیادی از میگوها وجود دارد.

خرید میگو خوشمره
خرید میگو خوشمره

خرید میگو خوشمزه و ویژگی های میگو

میگوها جانورانی خونسرد هستند که مجموعه فعالیتهای فیزیولوژیکی آنها با محیط آبزی مطابقت دارد. درجه حرارت داخلی بدن با درجه حرارات محیط یکی است.

به‌طور کلی میگوها، در آب‌های کم‌عمق دریاها، بین ۲۷تا ۱۸۱ متری و در خلیج‌فارس، بین ۱۵ تا ۲۲ متری و در مناطقی که از نظر طبقات تحت‌الارضی سست و نرم باشند زندگی می‌کنند.

طول بدن در انواع مختلف، متفاوت و گاهی تا ۲۵۱ میلی‌متر و وزن آنها تا بیش از ۳۱۱ گرم می‌رسد. رنگ بدن نیز در بین گونه‌ها از تنوع زیادی برخوردار است و ازسفید متمایل به سبز-خاکستری در میگوی سفید و سفید هندی تا صورتی در میگوی ببری سبز تغییر می‌کند.
رنگ بدن، در بین افراد متعلق به یک گونه نیز ثابت نبوده وابسته با شرایط محیط زیست آن از قبیل درجه حرارت، درجه شوری، مواد غذایی، رنگ و جنس بستر است.
میگو دارای پاهای کوچک و نوعی آنتن دهانی هستند. این سخت‌پوستان‌ها دارای بدنی استوانه‌ای هستند که به دو قسمت سر-سینه و شکم تقسیم می‌شوند.

فسمت سر-سینه شامل ۱۳ قسمت و بخش شکمی تشکیل شده از ۶ قسمت است.

تمام میگوها دارای ده‌پا هستند. آنها همچنین دارای سه جفت زائده قفسه سینه هستند که به‌عنوان دهان کار می‌کنند.

خرید میگو خوشمزه

در خرید میگو خوشمزه ضمائم قسمت های مختلف میگو چیست؟

زائدهای سر:

دو ضمائم که ظیفه حسی –تعادلی دارند و ماندیبول، ماگزیلا که ضمائم دهانی هستند که وظیفه آنها در تغذیه و همچنین تنفس است. یک قطع سری که چشم‌ها بر روی آن قرار دارند.

زائدهای سینه ای:

سه جفت ضمائم در قسمت سینه‌ای با نام پاهای آرواره‌ای وپنج جفت خلفی راپاهای قدم زن دارند. پاهای آرواره‌ای کمک در تغذیه پاهای قدم‌زن اول، دوم وسوم دارای یک بخش انتهایی انبرک مانند به تغذیه کمک می‌کند. جفت چهارم و پنجم در انتها ناخن مانند است.

در جنس ماده روی Coxa سومین پای قدم زن منفذ تناسلی قرار دارد. در هنگام تخم‌ریزی تخم‌ها خارج می‌شود.. منفذ تناسلی در جنس نر بین پنجمین پای قدم زن و سینه قرار دارد واقع شده است و اسپرماتوفورها از آن خارج می‌شوند.

زائدهای شکمی:

پنج قطعه جفت اندام ضمیمه بنام پاهای شناگر هستند. همانطور که از نامشان بر می‌آید وظیفه شناوری و حرکت دارد. قطعه ششم اروپود و تلسون است که با همدیگر دم بادبزنی یا باله دمی را تشکیل می‌دهند. که وظیفه آن نیز کمک به شناوری جانور می‌باشد.

خرید میگو خوشمزه
خرید میگو خوشمزه

سایر خصوصیات خرید میگو خوشمزه

میگوها معمولاً چشمان خوبی دارند، با این حال برخی از گونه‌ها وجود دارند که در غارها زندگی می‌کنند و غالباً کور هستند.

آنها همچنین دارای آنتن‌هایی با اندازه و اشکال مختلف هستند که با توجه به گونه‌ها متفاوت هستند. به‌عنوان مثال، گونه هایی که در غارها زندگی می‌کنند، تعداد بیشتری از این زائده‌ها (آنتن‌ها) را دارند که به آنها در جهت‌یابی و یافتن غذا کمک می‌کند.

آنتن‌های این موجودات معمولاً نرم هستند و رنگ آنها به رنگ قرمز عمیق نشان می‌دهد، اگرچه ممکن است این رنگ تا قرمز روشن یا سفید متغیر باشد.

رنگ میگو بسته به نوع آن متفاوت است و با توجه به سن، از آنجا که برخی از نمونه های نوجوانان به رنگ های قرمز، قهوه‌ای و حتی سبز وجود دارد. برخی از گونه‌ها به رنگ سفید و یا حتی بدون رنگ وجود دارد، به ویژه گونه‌های ساکن غار.

میگوهایی که در صخره‌ها زندگی می‌کنند، درخشان‌تر هستند (رنگ‌های چشم نواز). ما همچنین میگوهای کریستالی را نیز داریم که تقریبا غیرقابل کشف است‌، زیرا او کاملاً شفاف است. ما همچنین آبی، قرمز، نارنجی و زرد داریم. نمونه‌ها و سایر افراد حتی ممکن است نوارهای رنگی روی پاهای خود داشته باشند.

 

خرید میگو خوشمره

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831