خرید میگو پاک شده و آموزش روش صحیح پاک کردن میگو تازه

خرید میگو پاک شده

 

خرید میگو پاک شده امروزه بالاترین تقاضا را در میان سفارشات میگو دارد. امروزه خرید آنلاین و محصولات پاک شده برای مشتریان بسیار ارزشمند است. خرید میگو پاک شده همانند سایر محصولات بطور تمیز دارای طرفداران بسیاری است. در این مقاله نحوه پاک کردن میگو آموزش داده  خواهد  شد.

میگو یک آبزی پر خاصیت است. این ماده غذایی کامل با توجه به اینکه خواص درمانی و مغذی زیادی دارد در دنیا طرفداران بسیاری دارد. میگو همچنین بسیار غذایی لوکس و خوشخوراکی است.
خرید میگو پاک شده می تواند مصرف آن را آسانتر کند به نحوی که مصرف آن افزایش یابد.
مراحل پاک کردن میگو چه قبل از پخت و چه بعد از پخت تفاوتی ندارد. میگویی که انتخاب میکنید باید از لحاظ تازگی و سالمتی مطمئن باشند.

۱)خرید میگو پاک شده و مرحله اول پاک سازی


میگوها را برای تازه بودن چک نمایید. میگو خام باید در طی ۴۸ ساعت پس از خرید استفاده گردد، در حالی که میگوهای پخته شده باید طی ۵-۷ روز استفاده گردند.

میگو پخته شده باید محکم ، صورتی مایل به قرمز باشد و از بوی گندگی قوی برخوردار نباشد. برخی از میگوهای پخته شده دارای سر، پا، کاراپاس و پوسته هستند که همه آنها به هم وصل شده اند، در حالی که برخی دیگر ترکیبی از اینها را تشکیل می دهند.
میگو خام محکم، شفاف و تا حدی براق و فاقد بوی قابل توجه است. بیشتر اوقات میگو خام دارای پا،و پوسته و غالباً سر متصل است.
میگو منجمد و یا فریزشده را قبل از پاک کردن یک شب در محیط یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید تعداد میگو مورد نیاز خود را با همان بسته بندی در ظرف آب سرد به مددت ۲۰-۳۰ دقیقه یخ زدای کنید.

۲) خرید میگو پاک شده و مرحله دوم پاک سازی

میگو را با آب شستشو دهید. میگوها را در یک ظرف قرار دهید، و آنها را کاملاً با آب سرد بشویید. می توانید در هنگام شستشو اگر نشانه های خراب بودن میگو مانند لاغری ، تغییر رنگ یا بوی بیش از حد مشاهده کردید آنها را ، دور بریزید.
شستشو میگوها را فقط در آب سرد انجام دهید. و یا آبی که دمای پایین دارد انجام دهید . میگو خیلی سریع طبخ می شود ، و شستشو آنها از طریق آب گرم منجر به میگو های با گوشت وا رفته و لاستیکی می شود.

۳) خرید میگو پاک شده و مرحله سوم پاک سازی

خرید میگو پاک شده

سرها را جدا کنید . سر را بین انگشت اشاره و انگشت شست خود بگذارید، دقیقاً در جایی که به بدن وصل می شود ، سپس بدن را با دست دیگر خود محکم نگه دارید و بکشید تا زمانی که سر جدا گردد.
بسیاری دوست ندارند سر میگو در هنگام پخت و پز را جدا کنند. آنها ترجیح می دهند که در حین پخت و پز سر میگو را بگذارند تا به عطر و طعم بیشتر غذا کمک کنند.
توجه نمایید سر میگو و محتویات پاک شده از میگو را درون پلاستیک جدا قرار داده و زودتر از منزل خارج کنید .

۴) خرید میگو پاک شده و مرحله چهارم پاک سازی


پاها را بکنید. پس از برداشتن سر ، بدن را برعکس کنید، روبروی شما. تمام پاها را به طور محکم با نوک انگشتان بکشید ، آنها را به سمت دم بکشید. آنها نسبتاً راحت کنده می گردد ، اما ممکن است نتوانید همه آنها را به یکباره جدا کنید. که در این صورت می توانید هر پا را به صورت جداگانه بکنید.

۵) خرید میگو پاک شده و مرحله پنجم پاک سازی

پوسته را جدا کنید . در این مرحله ، بسته به اینکه آیا میگو خام یا پخته شده ، چند روش مختلف برای ادامه کار وجود دارد. متداول ترین روش از بین بردن پوسته شروع به کار در جایی است که پاها کنده می شوند ، پوسته را دوباره در امتداد طرفین میگو ، مانند اینکه ژاکت آن را باز می کنید ، جدا کنید.
همچنین می توانید از جایی که سر برداشته شد، شروع کنید و پوسته را از قسمت پشتی میگو بیرون کشید.
روش دیگر ، می توانید از چاقوی خود برای برش در امتداد خط الراس پشتی میگو ، جایی که رگ در آن قرار دارد ، استفاده کنید و از این طریق پوسته را برش دهید تا در امتداد طرفین جدا شود. از آنجا که به هر حال باید رگ پشتی میگو خام را از بین ببرید ، استفاده از این روش برای میگوهای خام معمول است.

۶) خرید میگو پاک شده و مرحله ششم پاک سازی

اگر می خواهید دم را جدا نمایید. بیشتر اوقات بسته به نوع طرز تهیه  ، میگو با دم پخته می شود. همچنین نگهداشتن دم در هنگام سرو راحت است. در صورت جدا کردن دم، می توانید از چاقوی کوچک برای شکاف در امتداد قسمت زیر دم استفاده نمایید.

۷) مرحله هفتم رگ گیری میگو

خرید میگو پاک شده شما بدون رگ است. رگ را باید بیرون آورید. در پشت میگو ، یک ورید تیره است ، که دستگاه روده میگو است. با استفاده از یک چاقو نوک تیز ، می توان با برش در میگو، مستقیم در امتداد این خط الراس ، فقط به اندازه کافی عمیق برای رسیدن به رگ آن را بیرون کشید.

ورید را با نوک چاقوی خود بلند کنید ، سپس آن را به سمت دم میگو بکشید. باید به راحتی سست شود. اطمینان حاصل کنید که همه وری را جدا کرده اید.

خرید میگو پاک شده
خرید میگو پاک شده

۸) مرحله هشتم ذخیره سازی

میگو را به درستی ذخیره کنید. میگوها را در آب سرد بشویید تا هرگونه تکه پوسته داخل میگو جدا شود. معمولاً بهتر است بعد از تمیز کردن میگوهای خام بلافاصله آنها را در یخچال نگهداری کنید ، تا زمانی که می خواهید آنها را بپزید. در هنگام انتقال برای خرید میگو پاک شده بهتر است از محیط سرد استفاده کنید.

خرید میگو پاک شده

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831