خرید میگو کبابی و تمامی نکات مهمی که برای یک پخت کبابی  خوب باید بدانی

خرید میگو کبابی

خرید میگو کبابی دارای طرفداران زیادی است. خرید میگو کبابی را می‌توانید در انوع سایزها انجام دهید اما هرچه میگو درشت تر باشد برای گریل، کبابی و سوخاری مناسب تر است. خرید میگو کبابی بخصوص در اندازه شاه میگو تجربه لذت بخشی را برای شما فراهم می کند.

میگوهای کبابی، یک روش عالی برای اضافه کردن غذاهای دریایی به منوی غذای شما است. اگرچه کباب کردن به نظر ساده می‌رسد، اما نکات و ترفندهایی در مورد کباب کردن وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا آنها را بهتر کنید.
راز میگوهای کبابی لذیذ و کاملاً پخته، با آماده‌سازی شروع می‌شود، از انتخاب میگو گرفته، تا تهیه چاشنی، و پخت. قسمت واقعی کباب کردن بسیار آسان، و بسیار سریع است. اما مراحل آماده‌سازی آن برای تجربه یک خوراک لذیذ، اهمیت دارد. ما تمامی مراحل برای یک پخت خوب بعد از خرید میگو کبابی را در این مقاله خواهیم گفت.

خرید میگو کبابی
خرید میگو کبابی

انتخاب بهترین میگو

در فروشگاه، برای خرید میگو کبابی انواع میگوهای مختلف از اندازه کوچک، متوسط و شاه میگو را مشاهده خواهید کرد. میگوهای بزرگ و جامبو رایج‌ترین‌ها برای کباب هستند. آنها همچنین از نظر اندازه مناسب برای گریل کردن هستند، و خشک نمی‌شوند و نمی‌سوزند.
به دلایل حفظ ایمنی، و عطر و طعم، از میگو های ذوب شده منجمد استفاده نکنید. یا میگوهارا به‌طور تازه خریداری کنید، یا به‌طور کاملاً منجمد خریداری کنید و سپس عملیات یخ‌زدایی را خودتان انجام بدید.
می‌توانید میگوهای خام و یا نیمه‌پخته را کباب کنید. هر دو به سرعت پخته می‌شوند. اما مواردی که قبلاً پخته شدند، حتی سریع تر کباب خواهند شد. در واقع فقط باید آنها را گرم کنید.

خرید میگو کبابی
خرید میگو کبابی

بررسی تازگی در خرید میگو کبابی

مهم است که اطمینان داشته باشید که میگو تازه، یا منجمد است. طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA)، خوردن میگو در صورت داشتن گوشت‌های شفاف و براق، ایمن است. اگرچه بوی مدیترانه‌ای و شیرین اغلب می‌تواند شاخص بهتری برای تازگی و ماندگی میگو ها باشد.
میگویی که برای درست‌کردن غذا مناسب نباشد، بوی بدی خواهد داشت. هرگونه بوی تند زننده، بویژه بوی آمونیاک،(تخم مرغ های فاسد) نشان می‌دهد که آنها باید دور ریخته شوند. همچنین، نباید میگوهایی که بوی کلر یا بنزین می‌دهند را بخورید.

در یک کاسه بزرگ، ۲قاشق غذاخوری دلستر بدون الکل را با ۱قاشق آب، ترکیب کنید.
میگوها را اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه خیس شوند؛ و با آب سرد بشویید.

آماده کردن میگو برای کباب کردن

هنگام پختن میگو دو بحث عالی وجود دارد، با پوسته یا بدون پوسته، رگ‌گیری شده یا بدون رگ‌گیری. هر کدام مزایای خود را دارند و جواب درست یا غلط وجود ندارد.
در حالی که اکثر ایرانی‌ها میگو بدون پوست را می‌پسندند، اما میگو کامل در بیشتر نقاط جهان ترجیح داده می‌شود. مزیت اصلی مصرف میگو با پوسته برای کبابی، این است که سبب حفظ عطر و طعم میگو می‌شود. پوسته همچنین از خشک شدن میگو در روی آتش محافظت می‌کند.
شما می‌توانید پوسته میگو را جدا کنید، و روده پشتی میگو یا همان رگ پشتی آن را جدا کرده، و سپس کباب کنید؛ یا تنها روده پشتی را جدا کنید و باپوسته کباب کنید.

گذاشتن میگو با پوسته باعث می‌شود آماده شدن سریع آن ها صورت پذیرد. در هنگام مصرف باید پوسته و دم را جدا کنید، و گوشت درون پوسته را مصرف کنید.

از طرفی برای چاشنی زدن و مزه دار کردن میگو، میگو بدون پوسته انتخاب بهتری است، زیرا این امر باعث می‌شود طعم میگو با این مواد تغییر کند و لذیذتر شود.

خرید میگو کبابی
خرید میگو کبابی

چاشنی زدن پس از خرید میگو کبابی

با تهیه میگوهای خود، وقت آن فرا رسیده است تا از قسمت تفریحی و آماده‌سازی آن لذت ببرید. چاشنی میگو می تواند به همان اندازه که دوست دارید، ساده، یا پیچیده باشد و دستورالعمل های میگو کبابی خوشمزه را انتخاب کنید.
اگر به دنبال چیز ساده‌ای هستید، آنها را در روغن زیتون، کره طعم دار، یا سس باربیکیو بپوشانید. این‌ ترکیب می‌تواند در حالی که میگوها در روی آتش قرار دارند، روی سطح آن با برس  مالیده شود. اما شما باید اینکار را سریع انجام دهید.

همچنین می‌توانید انواع گیاهان و ادویه‌ها را برای ایجاد یک مرینت سفارشی اضافه کنید. سیر و پاپریکا  باعث ایجاد میگوهای تندتر شده، و با کره ذوب شده عالی هستند. آب‌لیمو، ریحان، سیر ، زنجبیل و فلفل هم طعم خوبی  به میگو خواهد داد. به طور کلی، مزه دار کردن میگو تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

نحوه آماده سازی رو سیخ میگو

می‌توانید میگو را روی توری که چرب شده قرار دهید یا درون سیخ فلزی یا چوبی قرار دهید. برای جلوگیری از سوزاندن چوب، بهتر است چوب را خیس کرده، و احتمال سوختگی را کاهش دهید.

سه روش برای قرار دادن  میگو روی سیخ ها وجود دارد:

روش مستقیم از وسط: این مورد بیشتر در مورد میگوهای درشت استفاده می‌شود زیرا بدن آنها محکم‌تر است؛ اما می‌توانید میگو را نیز به طول بکشید. این گزینه ممکن است ساده‌تر باشد اگر می‌خواهید  یک میگو کبابی زیبا و صاف درست کنید.
منحنی بالا و پایین: رایج‌ترین روش برای به‌سیخ کشیدن میگو است. میگو را از ناحیه ابتدایی، و سپس انتهایی نزدیک به دم به‌سیخ بکشید.

خرید میگو کبابی
خرید میگو کبابی

استفاده از دوسیخ: برای حفظ میگوها بر روی سیخ می‌توانید از دو سیخ استفاده کنید.
با این حال شما تصمیم می‌گیرید که آنها را چرب کنید یا نه. میگوها را بیش از حد به‌یکدیگر نزدیک نکنید. بین هر کدام کمی فاصله بگذارید تا یکنواخت بپزند.

کباب میگو

آخرین راز مربوط به میگوهای بزرگ کبابی جلوگیری از گرمای زیاد است. باید حرارت کم شود، سپس اقدام به گذاشتن میگو روی حرارت کنید.
پس از رسیدن به دمای ایده آل، میگوهای به‌سیخ‌کشیده‌شده خود را روی حرارت کم قرار دهید. پخت میگو خام هنگامی انجام می‌شود که کل بدن رنگ متفاوتی بگیرد. معمولاً باید از خاکستری به صورتی تغییر کرده، و ظاهری مرواریدی و مات بگیرد و این امر حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد .
اگر میگوهای از قبل پخته شده را کباب می‌کنید، هدف شما این است که آنها را گرم کنید تا اندکی طعم کباب بگیرد. این کار فقط باید ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه برای هر طرف طول بکشد. در کل میگو نباید بیش از ۲ دقیقه روی آتش قرار بگیرد.

خرید میگو کبابی

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831