خواص خاویار برای ورزشکاران و آشنایی با روند اثرات مثبت آن در عملکرد ورزشکاران

خواص خاویار برای ورزشکاران

خواص خاویار برای ورزشکاران بسیار متعدد و زیاد است. این ماه غذایی گرانبها به تنهایی بسیاری از نیازهای ورزشکاران را تامین می کند.  فواید خاویار برای ورزشکاران شامل طیفی کسترده ای است که بسیار با ارزش می باشد. خواص خاویار برای ورزشکاران منجر به موفقیت های بزرگ برایشان می شود.

با ما تا انتها همراه باشید تا بدانید خاویار چگونه سبب بهبود عملکرد ورزشکاران می شود.

اگر هر روز و یا چند روز در هفته ورزش می‌کنید بدنتان نیاز به تغذیه‌ی مناسبی پیدا می‌کند. اگر به تغذیه‌تان اهمیت ندهید انرژی‌تان کم شده و هر جلسه احساس خستگی و کوفتگی زیادی می کنید. اما یک تغذیه‌ی متناسب به شما کمک می‌کند با کمبود انرژی مقابله کرده و راندمان و توانایی بدنتان را بالا ببرید.

هرگز نمیتوان گفت که مکمل های غذایی میتوانند جایگزین مناسبی برای تغذیه باشند. ما امروز یک ماده غذایی طبیعی فوق العاده را به شما معرفی میکنیم. خواص خاویار برای ورزشکاران بسیار ارزشمند است. این ماده غذایی بسیار مقوی و کامل است. در این مقاله به معرفی موارد بسیاری از فواید خاویار برای ورزشکاران پرداخته خواهد شد تا بخشی از ارزش این ماده طبیعی نشان داده شود. با ما همراه باشد.

فواید خاویار برای ورزشکاران
خاویار برای ورزشکاران

۱-خواص خاویار برای ورزشکاران با تامین انرژی

یکی از خواص خاویار برای ورزشکاران تامین مناسب کالری بدن آنها است. ورزشکار نسبت به هر زمان دیگری از زندگی نیاز بیشتری به کالری دارند. انرژی مورد نیاز برای یک ورزشکار به عوامل مختلفی بستگی دارد و به طور کلی طی فعالیت‌ ورزشی از یک طرف میزان متابولیسم پایه(BMR) افزایش می‌یابد و از طرف دیگر فعالیت فرد زیاد می‌شود، بنابراین مقدار نیاز انرژی افزایش می یابد. در هر صد گرم خاویار۲۶۴ کالری انرژی است.

۲-فواید خاویار برای ورزشکاران با تامین پروتئین

پروتئین ارزشمند یکی دیگر از فواید خاویار برای ورزشکاران است. بدن ورزشکاران کمی بیشتر در معرض آسیب و جراحت می باشد. بدلیل این آسیب ها و جراحات، ورزشکاران به پروتئین کمی بیشتر از یک فرد غیر ورزشکار نیازمند هستند. همچنین ورزشکارانی که به برنامه های پرورش اندام و افزایش حجم عضله می پردازند، نیاز به پروتئین بیشتری دارند.

هر صد گرم خاویار حاوی ۲۵ الی۳۰ گرم پروتئین است. پروتئین خاویار شامل میزان بالایی انواع اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری است و از این نظر بسیار ارزشمند می باشد.

 

خاویار اصل

از فواید خاویار برای ورزشکاران با حضور پروتئین ارزشمند میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

رشد، ترمیم و بازسازی عظلات؛ انقباضات عضلانی؛ ساختن بلوک‌های عضلانی؛ افزایش ترشح هورمون‌های عضله ساز؛ تحریک سنتز پروتئین عضلانی در سطح سلولی؛ کاهش اشتها؛ تقویت تاندون ها؛ افزایش چربی سوزی؛ تولید انرژی؛ پروتئین برای ورزشکاران لازم و ضروری است. همچنین مصرف پروتئین بر قدرت عضلات و افزایش حجم عضلات بسیار موثر است.

ورزشکاران و بدنسازانی که تمرینات سخت انجام می دهند همین الآن برای خرید خاویار اصل و لوکس تلاژن از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

۳-فواید خاویار برای ورزشکاران با تامین امگا۳

امروزه در محافل علمی ورزشی توجه دو چندانی به نقش اسید چرب امگا ۳ در عملکرد ورزشکار جلب شده است. بله امگا۳ خاویار یکی از فواید خاویار برای ورزشکاران است.

این اسید چرب را میتواند در اغلام غذایی بسیار کم یافت که در همه آبزیان بخصوص میزان زیاد در خاویار یافت می شود. خاویار سرشار از چربی های غیر اشباع امگا ۳ است.

از فواید خاویار برای ورزشکاران با حضور امگا۳ ارزشمند میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

فواید خاویار برای ورزشکاران با وجود امگا۳ می تواند شامل بهبود بخشیدن به فرآیند رساندن اکسیژن و مواد غذایی به بافت عضلانی و سایر بافت ها شود. این بهبود ویسکوزیته خون را کاهش می دهد بنابراین متابولیسم هوازی را به دلیل افزایش اکسیژن رسانی بهبود می بخشد.

رهاسازی سوماتروپین ( هورمون رشد ) را در پاسخ به محرک های معمولی نظیر تمرین ورزشی، خواب و گرسنگی که تاثیرات آنابولیک دارند تقویت می کند. امگا۳ زمان بازیابی یا ریکاوری پس از تمرین را کاهش می دهد. همچنین امگا۳ خاویار از التهاب بافت ها و التهاب ناشی از خستگی عضلانی و بیش تمرینی که سبب کاهش زمان ریکاوری پس از تمرین است پیشگیری می کند.

خاویار ایرانی

۴-فواید خاویار برای ورزشکاران با تامین مواد معدنی

مواد معدنی در سوخت و ساز سلولی بسیار نقش پر رنگی داردند. مواد معدنی کاتا بولیسم مواد غذایی و تولید انرژی از آنها دخالت دارند. مواد معدنی خاویار همچنین در تشکیل خون و هموگلوبین و اکسیژن رسانی به عضلات فعال بسیار موثر است. وجود مواد معدنی در حفظ و تعادل اسیدی – بازی و فشار اسمزی بسیار مهم است. انتقال پیام های عصبی به عضلات از دیگر نقش هایی است که ضرورت وجود مواد معدنی در ورزش و فعالیت های جسمانی است.

حضور برخی از مواد معدنی در ورزشکاران بسیار حیاتی و پر رنگ است. این مواد معدنی که به وفور در خاویار وجود دارد شامل کلسیم، سدیم، فسفر، آهن، مس و روی است.

عملکرد خاویار برای ورزشکاران با توجه به حضور مواد معدنی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

کلسیم خاویار در افزایش چگالی استخوانی، از بین رفتن فشارهای ناشی از ورزش و افزایش توان ورزش نقش بسزایی دارد. روی خاویار در عملکرد مناسب آنزیم هایی که در سوخت و ساز مواد مغذی شرکت می کنند تاثیر چشمگیری دارد. همچنین روی موجود در خاویار به همراه مس و آهن در سنتز همو گلوبین و خون سازی حائزه اهمیت است.

مس خاویار افزایش درصد جذب آهن، سنتز میلین،‌ سنتز فسفو لیپیدها، ‌استحکام بافت پیوندی و آزاد سازی انرژی از مواد مغذی که در ورزشکاران داری اهمیت است را افزایش می دهد.
یکی از فواید خاویار برای ورزشکاران میزان بالای آهن است. آهن خاویار باعث افزایش در اکسیژن رسانی و افزایش خون سازی می شود. نیاز بانوان ورزشکار به آهن و کلسیم بسیار بیشتر و در آنها از حساسیت بیشتری برخوردار است. فسفر خاویار در تنظیم انرژی به صورت ATP، تعادل اسید و باز و در نتیجه افزایش توان ورزشی مؤثر است. فسفر همچنین به ایجاد انقباض ماهیچه‌ای سریع و قوی در اثر حرکت‌ها و تمرینات با وزنه منجر می شود.

فواید خاویار برای ورزشکاران
خاویار سیاه

۵-خواص خاویار برای ورزشکاران با تامین ویتامین ها

یکی دیگر از فواید خاویار برای ورزشکاران تامین ویتامین هایی است که بطور مستقیم نقش انرژی زایی ندارند امام به عنوان کوآنزیم ها در متابولیسم اهمیت دارند. در واقع ویتامین در ورزشکاران در جهت افزایش توان و کاهش خستگی صرف می شود. تمامی سلول های بدن برای متابولیسم رشد و نگهداری خود نیاز به واکنش های بیوشیمیایی دارند که تمامی این واکنش بدون حظور ویتامین ها انجام پذیر نیست.

در صورت نبود این ویتامین ها تولید انرژی یا رشد ماهیچه ها دچار مشکل شده و عطلات شروع به از بین رفتن می کند تراکم استخوان کم و تمامی سیستم های بدن به سمت ضعف و ناکارآمدی می رود. همه این موارد در نتیجه باعث اختلال در بدن ورزشکاران و بدنسازان می شود. بنابراین ورزشکاران باید در تامین ویتامین های که در حین ورزش نیازشان افزایش میابد توجه بشتری داشته باشند.

از عملکرد خاویار برای ورزشکاران با حضور ویتامین های اساسی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

ویتامین A خاویار در ساختن پروتین، فرآیند اصلی رشد ماهیچه دخیل است. دوم در تولید گلیکوژن که سوخت ذخیره شده برای فعالیت‌های بیشینه و شدید است و شکل اساسی مقدار اندک آن در بدن بدنسازان است.

ویتامین E خاویار یک آنتی اکسیدان قوی است که از از التهابات بدن ورزشکاران جلوگیری میکند و باعث التهابات بوجود آمده میگردد. آنتی اکسیدان‌ها با کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن مانع از تغییرات سلولی، تخریب آن و حتی ایجاد سلول های سرطان می‌شوند. ویتامین D خاویار نقش اصلی آن در جذب کلسیم و فسفر است. کلسیم در انقباض‌ها عنصر اصلی است. نبود کلسیم باعث انقباضات قوی و سخت که غیر قابل تحمل است می شود.البته کلسیم باعث تراکم استخوان‌ها نیز می‌شود .

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) خاویار در تولید انرژی که از سه مرحله تشکیل شده, شرکت دارد و قدری هم با متابولسیم پروتیین مربوط است و یک نسبت قوی بین جرم بدون چربی بدن و ۲B وجود دارد. ویتامین ۳ B (نیاسین) در نزدیک به ۶۰ فرآیند متابولیک مربوط با تولید انرژی دخیل و به دلیل سوخت حرکتی، برای بدنسازان اهمیت ویژه‌ای دارد. ویتامین۶B (پیریدوکسین) خاویار در متابولیسیم پروتئین، رشد و بهینه‌سازی کربوهیدرات‌ها می باشد. ۶B تنها ویتامینی است که به طور مستقیم در جذب پروتئین دخیل است.

B7 (بیوتین) مطالعات نشان داده است ورزشکاران بخصوص بدنسازان که سفیده تخم مرغ زیاد استفاده می کنند دچار کمبود شدید این ویتامین هستند زیرا ماده ای بنام اویدین که در سفیده تخم مرغ است خنثی کننده این ویتامین است. بنابراین تامین این ویتامین برای ورزشکان دارای اهمیت بیشتری است. ویتامین B12 (سیانو کوبالامین) موجود در خاویار عملکردهای متفاوتی دارد که مهمترین آن سوخت و ساز کربوهیدرات و نگهداری بافت سیستم عصبی است و این کارکرد برای بدنسازان از اهمیت بالایی برخوردار است.

جمع بندی

فواید خاویار برای ورزشکاران بسیار بیشتر از موارد ذکر شده در مقاله است. در این مقاله به اساسی ترین مواد معدنی و ویتامینی مورد نیاز ورزشکاران اشاره شد. اما مسلما بسیار از مواد ارزشمند دیگر در خاویار وجود دارد که نیاز بدن و بخصوص ورزشکاران را تامین می کند.

ازدیگر فواید خاویار برای ورزشکاران این است که از نظر طب سنتی طبعی گرم دارد که میتواند باعث عملکرد مناسب تمامی دستگاه ها بدن بخصوص عملکرد مناسب دستگاه گردش خون و دفع اردرار شود. این ماده طبیعی با توجه به تامین بسیاری از نیاز های بدن ورزشکاران می تواند سلامتی آنها را تضمین کند.

ورزشکاران عزیز همین الآن برای خرید خاویار اصل و لوکس تلاژن از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

خاویار تلاژن

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831