خواص ماهی برای کودکان در مغز و چشم‌هایشان چگونه است؟

خواص ماهی برای کودکان

خواص ماهی برای کودکان شامل موارد بسیاری است. خواص ماهی برای کودکان در چشم‌ها و مغزها که دو عضو مهم هستند بسیار ارزشمند است. خواص ماهی برای کودکان در مغز و چشم‌هایشان را در این مقاله دنبال کنید.

خوردن ماهی در کودکان بعد از یک سالگی شروع می‌شود. ماهی بخش مهمی از رژیم غذایی سالم است. این ماده کامل پر از مواد مغذی است که در اصل برای رشد و نمو سالم بدن مورد نیاز است.
 این غذا بخصوص برای کودکان بدلیل بالا بودن نیاز بدنشان برای تکامل و رشد دارای اهمیت و ارزش فراوانی می‌باشد.
کودکان ۲-۳ ساله باید به‌طور مرتب ۴۰-۵۰ گرم ماهی مصرف کنند. مصرف ماهی یا مصرف روغن ماهی نیز با کاهش دیابت نوع یک در کودکان ارتباط دارد.

خواص کلی ماهی برای کودکان

ماهی بخش مهمی از رژیم سالم قلب قلمداد می‌شود. این ماده غذایی غنی از مواد مغذی مورد نیاز بدن برای رشد و نگهداری است. ماهی حاوی پروتئین‌هایی است که چربی اشباع نشده بالایی ندارند.
ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین‌های D است. نوزادان و خردسالان به اسیدهای چرب امگا ۳ و DHA احتیاج دارند که برای رشد چشم و مغز کودکان بسیار مهم است.

خواص ماهی برای کودکان در مغز

اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد و نمو کاملاً ضروری هستند. بخش عمده رشد مغز در دوران کودکی می‌باشد. بنابراین تامین مواد مغذی برای رشد مغز و یادگیری بسیاری از مهارت‌ها در کودکان مهم است.

ماهی همچنین ماده خاکستری موجود در مغز را افزایش داده و باعث افزایش هوش کودکان و کاهش زوال ناشی از سن می‌شود. ماده خاکستری اصلی‌ترین بافت عملکردی در مغز شما است که شامل نورون‌هایی است که اطلاعات را پردازش کرده و خاطرات را ذخیره می‌کنند.

 

 خواص ماهی برای کودکان
خواص ماهی برای کودکان

مطالعات نشان داده است افرادی که هر هفته ماهی می‌خورند، ماده خاکستری بیشتری در مرکز مغز خود دارند که احساسات و حافظه را تنظیم می‌کند. بنابراین ماهی سبب افزایش هوش کودکان می‌شود.
مطالعات همچنین نشان داد افرادی که ماهی می‌خورند کمتر دچار افسردگی می‌شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی در برابر افسردگی مفید هستند. اسیدهای چرب با کاهش خطر فشار خون بالا در محافظت از قلب کودکان هم کمک می‌کنند.

بچه‌ها چه نوع ماهی می‌توانند بخورند؟

انواع ماهی کمی وجود دارد که حاوی جیوه بالایی است، مانند کوسه، شمشیرماهی، برخی تن‌های بزرگ. این موارد باید در کودکان زیر ۲-۳ سال اجتناب شود، زیرا مصرف منظم این موارد ممکن است باعث مشکلات عصبی خاصی شود.
ماهی باید پس از سن یک سالگی در کودکان مصرف شود. ماهی بخش مهمی از رژیم غذایی شما است. این ماده کامل پر از مواد مغذی است که در اصل برای رشد و نمو سالم بدن مورد نیاز است. کودکان ۲-۳ ساله باید به‌طور مرتب ۴۰-۵۰ گرم ماهی مصرف کنند. بزرگسالان باید حداقل ۸۰ گرم (حداکثر ۱۰۰ گرم از ماهی) ماهی در هر وعده بخورند.

 خواص ماهی برای کودکان
خواص ماهی برای کودکان

خواص ماهی برای کودکان در چشم

 ماهی، منابع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. آنها به حفظ چربی در چشم فرزند شما و جلوگیری از سندرم خشکی چشم کمک می‌کنند. خوردن مرتب از آنها همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

ماهی همچنین بیشترین مواد مغذی مورد نیاز به چشم را دارا می‌باشد. ویتامین D ،E ،A و B ویتامین ضروری برای چشم است که در ماهی فراوان یافت می‌شود. همچنین ماهی سرشار از مواد آنتی اکسیدانی ارزشمند برای محافظت از چشم‌ها است.

ماهی دیابت نوع ۱ را در بچه ها کاهش می‌دهد

ماهی و فرآورده‌های آن، بهترین منبع غذایی ویتامین D هستند. افرادی که نمی‌توانند ماهی بخورند می‌توانند هر روز کپسول روغن ماهی مصرف کنند. مصرف ماهی یا روغن ماهی با کاهش دیابت نوع یک در کودکان و همچنین دیابت خود ایمنی در بزرگسالان مرتبط است.
امگا ۳ به تقویت غشای سلول‌های پوستی کمک می‌کنند و همچنین می‌توانند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان پوست را کاهش دهند.
خوردن ماهی به‌طور مرتب، مانند هر ماده غذایی دیگر حائز اهمیت است. جدا از فواید بسیار زیاد آن، ماهی یک منبع عالی غیرگیاه‌خواری و غذای خوشمزه است. که در کودکان می‌تواند علاقه بیشتری را به‌وجود آورد.

 خواص ماهی برای کودکان
خواص ماهی برای کودکان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831