خواص ماهی سالمون از نظر ویژگی‌های ممتاز کشور نروژ در پرورش

خواص ماهی سالمون از نظر سلامتی را می‌توان به کارآمدی کشور نروژ نسبت داد. خواص ماهی سالمون با توجه به عملکرد بسیار خوب در تکثیر و پرورش این ماهی ارزشمند افزایش می‌یابد. خواص ماهی سالمون  با توجه به عملکرد کشور نروز را در این مقاله دنبال کنید.

موفقیت جهانی نروژ را می‌توان به ترکیبی از فاکتورها نسبت داد، اما مهمتر از همه، این ترکیب طبیعت، فرهنگ و ساختار است که باعث می‌شود کلاس جهانی غذاهای دریایی نروژ از نظر کیفیت، سنت و پایداری در سطح جهانی قرار دهد.

غذاهای دریایی قسمتی از زندگی در نروژ است. قرن‌هاست که صیادان نروژی با دریا هماهنگ بوده‌اند. مهارت‌ها و دانش آنها در تکامل با هر نسل برای پاسخگویی به نیازهای یک بازار بین‌المللی در حال گسترش و باسلیقه در حال تغییر مصرف کنندگان در سراسر جهان ادامه یافته است.

 

خواص ماهی سالمون و صنعت نروژ

نروژ پیشرو در تحقیقات دریایی، خدمات ماهیگیری و حفاظت از محیط زیست دریایی و ساحلی است. این یک ساختار صنعتی ایده‌آل برای حمایت از صنعت غذاهای دریایی ایجاد کرده است.

صنعت غذای دریایی نروژ برای محافظت از غذاهای دریایی در آب‌های سرد و شفاف که به آن حیات می‌بخشد،   به پیشرفت عظیمی رسیده است. تعادل مدیریت منابع پایدار همراه با آبزی پروری تنظیم شده و حفظ محیط زیست،  توانسته به درخواست تقاضای جهانی خود را حفظ کند. 

شرایط دریایی طبیعی نروژ از خواص ماهی سالمون

موقعیت و چشم‌انداز طبیعی بی‌نظیر نروژ محیط مناسبی برای ماهی‌ها ایجاد کرده است. یک خانه طبیعی برای غذاهای دریایی با شرایط ایده‌آل است. 

خط ساحلی دیدنی نروژ، با داشتن جزایر کوچک محیط مناسبی را برای پرورش ماهی‌ها ایجاد کرده است. نروژ در جایی واقع شده است که آب‌های گرم خلیج فارس و قطب شمال به هم می‌رسد و ترکیب مناسبی از جریان‌ها و دما را برای حمایت از زندگی طیف گسترده‌ای از ماهی‌ها و صدف‌ها ایجاد می‌کنند. این یک محیط فوق‌العاده پایدار برای پرورش و برداشت غذاهای دریایی ایجاد کرده است.

با نزدیک به ۹۰،۰۰۰ کیلومتر مربع اقیانوس در قلمرو حاکمیت خود، منابع اقیانوس و ساحل نروژ به اندازه مساوی زمین کشاورزی ترکیبی نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک برابر است. در مدیریت این منابع طبیعی گسترده، نروژ موفق شده است بین سطح بالایی از بهره‌وری دریایی و شیوه‌های ماهیگیری پایدار طولانی مدت به تعادل برسد.

یکی از بهترین اکوسیستم‌های دریایی اروپا که حفظ شده است

دریای نروژی با صخره‌های مرجانی و بسیاری از جلبک‌های سالم در کنار دریا است. ماهیگیران نروژی می‌توانند انواع مختلفی از گیاهان بومی منطقه را برداشت کنند. همچنین تعدادی از گونه‌های غیربومی وجود دارد که برای تخم‌ریزی به سواحل نروژ مهاجرت می‌کنند، مانند شاه ماهی.

 

حمایت از زندگی در طول سال  از خواص ماهی سالمون

نروژ از یک پدیده طبیعی که به عنوان عامل رو به رشد شناخته می‌شود، بهره‌مند است. این در شرایطی است که به لطف جریان‌های قوی و ترکیبی از دما، آب سرد به زیرین فرو می‌رود و آب گرم که غنی از مواد مغذی است، در یک چرخه مداوم به سطح بالا می‌رود. این آب‌های غنی از مواد مغذی از رشد پلانکتون پشتیبانی می‌کنند، که پایه و اساس همه زندگی در زنجیره غذایی دریایی است.

نروژ از این شرایط طبیعی مطلوب برای حمایت از صنعت آبزی پروری خود استفاده می‌کند. جریان مداوم آب تضمین می‌کند که ماهی‌های در تمام طول زندگی از شنا و آب‌های سرد و شاداب و مغذی لذت و بهره ببرند.

ماهیگیری برای آینده

برای نروژی‌ها، ماهیگیری بسیار بیشتر از یک صنعت است این یک کار صنایع دستی است. این مهارت‌ها بین نسل‌ها منتقل شده است.

در مورد تحقیق، تنظیم ماهیگیری، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و حمایت از شیلات دریایی و ساحلی، از آموزه‌های کشور نروژ برای نسل‌های آینده خود است.

 

اهمیت ماهیگیری

سازمان غذا و کشاورزی نقش اساسی آبزی‌پروری را در برآوردن تقاضای جهان برای غذاهای دریایی برجسته کرده است. نروژ به عنوان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان غذاهای دریایی،  وظیفه خود می‌داند اطمینان حاصل کند که منابعشان برای پشتیبانی از تقاضای جهانی، سازگار و پایدار هستند.

تغییر با تکنولوژی از خواص ماهی سالمون

فناوری ماهیگیری در ۵۰ سال گذشته بسیار بهبود یافته است و به نروژ این امکان را می‌دهد تا در اعماق به‌طور فزاینده‌ای پیشروی کنند. با استفاده از این ماهیگیری نوین، مسئولیت بزرگی برای محافظت از اکوسیستم‌های دریایی به عهده می‌گیرد. مقامات نروژی، مؤسسات تحقیقاتی، سازمان‌های محیط زیست و البته خود صنعت ماهیگیری با هم همکاری می‌کنند تا ضمن رعایت اهداف توسعه این صنعت، ثبات، پایدار و ایمنی صنعت باقی‌ بمانند.

محافظت از ماهی‌ها از خواص ماهی سالمون

 

سهمیه‌ها ماهیگیری از هر گونه در طی سال مشخص است.

ما برای محاسبه سهمیه خود از دو روش استفاده می‌کنیم:

مدیریت مبتنی بر اکوسیستم :

به‌طور کلی به محیط دریایی نگاه می‌کند و نحوه تعامل گونه‌های مختلف با یکدیگر را ارزیابی می‌کند.

روش احتیاطی :

انجام یک برآورد محافظه کارانه که عوامل عدم اطمینان را در نظر می‌گیرد.

برنامه صدور گواهینامه شیلات شورای دریانوردی، شیوه های صید ماهیگیری پایدار را تشخیص می‌دهد.

ممنوعیت شدید در دور انداختن

مقررات ما به ماهیگیران اجازه می‌دهد آنچه را که صید می‌کنند به ساحل برسانند، اما به آنها اجازه نداد که آن را برای سود بفروشند.

خواص ماهی سالمون  تکیه بر تحقیق

انستیتوی تحقیقات دریایی (IMR) مسئولیت کنترل منابع دریایی نروژ را بر عهده دارد. این تحقیق درمورد تعداد گونه‌ها انجام می‌دهد و کمک می‌کند تا نروژ بتواند میزان موجودی سالم را ارزیابی کند. این اتحادیه با همکاری چندین کشور دیگر به عنوان شورای بین‌المللی اکتشاف دریا (ICES) کار می‌کند.

همچنین اطمینان حاصل شود که فعالیت‌های ماهیگیری در زمان مناسب، در مناطق مناسب و با تجهیزات مناسب انجام می‌شود. در دریا، این مسئولیت گارد ساحلی نروژ است و حدود ۷۰ درصد منابع گارد ساحلی را نشان می‌دهد. وزارت شیلات و امور ساحلی نروژ در زمین، بازرسی‌های دوره‌ای از کشتی‌های ماهیگیری را انجام می‌دهد.

تضمین سلامتی 

می‌توانید به غذاهای دریایی نروژی اعتماد کنید. کمیته علمی ایمنی مواد غذایی ارزیابی منظمرا انجام می‌دهد، در حالی که سازمان ایمنی مواد غذایی نروژ اقدامات و دستورالعمل‌های جدیدی را ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که غذاهای دریایی نروژی همیشه از خوردن غذاهای سالم و لذت بخش برخوردار هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831