خواص ماهی سالمون برای کودکان که بسیار مهم و ارزشمند است

خواص ماهی سالمون برای کودکان یکی از ده‌ها ارزش‌های این ماهی خارق العاده در جهان است. خواص ماهی سالمون برای کودکان یک تضمین برای رشد و سلامت این سن حساس است. برای اینکه بدانید خواص ماهی سالمون برای کودکان شامل چه مواردی است تا انتها ما را دنبال نمایید.

بهترین زمان مصرف ماهی سالمون هم زمان با اضافه شدن غذای کمکی کودکان که عموماً در حدود ۶ ماهگی است، می‌باشد. هنگام سرو ماهی به کودک، مهم است که ماهی در تمام مدت پخته شود (و هرگز به‌صورت نیمه پخته یا خام سرو نشود ، مانند سوشی) ترجیحاً از سرو ماهی نمکی یا ماهی دودی خودداری کنید که همه حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند.

سدیم بیش از حد می‌تواند ذائقه کودک شما را برای غذاهای شور آماده کند که خطر چاقی را افزایش دهد و کودک شما را در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دهد، که می‌تواند منجر به بیماری قلبی و سکته در سنین بالاتر شود.

خواص ماهی سالمون برای کودکان و آیا برای کودکان بی‌خطر است؟

بله، مصرف در حد اعتدال ماهی سالمون که حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری مورد نیاز نوزادان است، از جمله ویتامین D (غالباً در نوزادان کم است)، آهن، سلنیوم و روی است بی‌خطر است. ماهی سالمون همچنین یکی از بهترین منابع دریایی اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله DHA است که درصد زیادی از مغز کودک را تشکیل می‌دهد و برای رشد بینایی و رفتار شناختی مغز بسیار مهم است.

در مقایسه با ماهی تن و سایر ماهی‌های محبوب، ماهی سالمون دارای جیوه کم، اسیدهای چرب امگا ۳ زیاد و یک ماهی فوق‌العاده برای نوزادان و بزرگسالان است.

 

خواص ماهی سالمون برای کودکان با توجه به سهولت در خوردن

ماهی سالمون خطر شایع، خفگی برای نوزادان و کودکان را ندارد، اگرچه استخوان‌های اندک آن باید با دقت جدا شوند. همیشه اطمینان حاصل کنید که هیچ استخوانی باقی نماند.

آیا ماهی سالمون حساسیت‌زا است؟

ممکن است کودک شما به ماهی سالمون حساسیت داشته باشد که احتمال آن بسیار ضعیف است.

مانند تمام غذاهای جدید، ماهی‌های سالمون را برای اولین بار با مقدار کمی سرو کنید و غذای کودک را از نزدیک تماشا کنید. در صورت عدم واکنش سو، به تدریج مقدار آن را نسبت به وعده‌های بعدی افزایش دهید.

اگر سابقه آلرژی در خانواده دارید، یا به احتمال زیاد کودک شما به ماهی حساسیت دارد، قبل از معرفی غذاهای دریایی در خانه با متخصص آلرژی مشورت کنید.

خواص ماهی سالمون برای کودکان به‌صورت کلی

 

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که دارای خواص ضدالتهابی هستند. مطالعه‌ها نشان می‌دهد خوردن ماهی فقط دو بار در هفته می‌تواند به‌طور قابل توجهی التهاب ریه را در کودکان مبتلا به آسم کاهش دهد. این مطالعه بین‌المللی نشان داد که کودکان مبتلا به آسم که از رژیم غذایی سالم مدیترانه‌ای غنی شده با ماهی‌های چرب پیروی می‌کنند، پس از شش ماه عملکردشان بهبود می‌بخشد.

غذاهای دریایی به‌خصوص ماهی سالمون منبع بسیار خوبی از پروتئین بدون چربی است که برای رشد کلی بدن کودک خصوصاً در زمان رشد سریع ضروری است. پروتئین در هر سلول بدن یافت می‌شود و برای ترمیم و رشد مداوم بافت‌ها از جمله استخوان، پوست، عضلات و همچنین آنزیم‌ها و هورمون‌ها لازم است.
ویتامین‌های B ماهی سالمون در تنظیم سوخت و ساز بدن، تولید انرژی و رشد خون و سیستم عصبی کمک می‌کند.
ویتامین D ماهی سالمون برای ساخت استخوان و دندان و کمک به جذب کلسیم لازم است.
امگا ۳ همچنان در طول زندگی مهم است اما به‌ویژه برای کودکان در حال رشد مهم است. DHA اسید چرب اولیه است که در این ناحیه از مغز یافت می‌شود.

مغز کودک در طول کودکی به رشد و تکامل خود ادامه میدهد ، خصوصاً نواحی لوب پیشانی که وظیفه برنامه‌ریزی ، حل مسئله و توجه را بر عهده دارند.

خواص ماهی سالمون برای کودکان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831