خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی چه ارتباط جالب و مهمی برای سلامتی بدن دارد؟

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی، در واقع یعنی هرچه بیشتر ماهی بخورید، خطر سکته مغزی کاهش می‌یابد. خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی موضوع جالب و پراهمیتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات این عارضه را حل کند. با این مقاله به چگونگی خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی آشنا شوید.

ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی می‌تواند خطر سکته مغزی را به‌میزان قابل توجهی کاهش دهد. به‌طور منظم، خوردن غذاهای دریایی با کاهش میزان سکته مغزی مرتبط است.
در اینجا چندین واقعیت مهم در مورد غذاهای دریایی و ماهی، برای سلامتی شما آورده شده است.

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

افرادی که به‌طور مرتب غذاهای دریایی مصرف می‌کنند بیشتر از افرادی که غذاهای دریایی بسیار کمی می‌خورند یا اصلاً غذای دریایی نمی‌خوردن، از سکته مغزی محفوظ و در امان هستند. در مطالعه‌ای جامع نشان داده شد که افرادی که سه بار در هفته ماهی می‌خورند ضایعات مغزی که منجر به زوال مغز و سکته و آسیب مغزی می‌شود تا حدود ۲۶ درصد نسبت به افرادی که ماهی نمی‌خورند کاهش می‌یابد.

 به نظر می‌رسد که غذاهای دریایی شامل ماهی و صدف برای جلوگیری از بیماری‌های عمده مانند سکته مغزی که به‌طور معمول ناشی از عدم جریان خون به منطقه است بسیار مؤثر می‌باشد. غذاهای دریایی از نظر سدیم، کم و پتاسیم، بالا هستند، ترکیبی که به حفظ فشار خون مطلوب کمک می‌کند. فشار خون بالا سبب سکته مغزی و بیماری‌های است.

محققان ویژگی‌های مختلفی را بین دسته‌های مختلف غذاهای دریایی مشخص کرده‌اند. مصرف ماهی‌های چرب و  کم‌چرب، سخت پوستان و نرم‌تنان، از جمله میگو و صدف و خرچنگ، همگی با کاهش خطر سکته مغزی، حمله قلبی و سرطان همراه هستند.

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

چرا غذاهای دریایی و ماهی بسیار سالم هستند؟

تعدادی مواد مغذی در غذاهای دریایی وجود دارند، که باهم به بدن قابلیت مقابله با بیماری را می‌دهند.

ید، ماده معدنی مورد نیاز برای عملکرد سالم تیروئید، است و به‌طور طبیعی در غذاهای دریایی وجود دارد.
سلنیوم، جزء اصلی غذاهای دریایی و ماهی است، یک آنتی اکسیدان ضدبیماری است.
ماهی منبع خوبی از پروتئین است که در اکثر عملکردهای بدن مؤثر است.
ویتامین‌های B12 ،D ،A و E نیز در غذاهای دریایی و ماهی فراوان هستند.

غذاهای دریایی سرشار از انواع خاصی از چربی‌ها است که اغلب به آنها “چربی‌های سالم” گفته می‌شود. این چربی‌ها به محافظت از مغز و اعصاب کمک می‌کنند و در عین حال از ایجاد چربی‌های مضر و کلسترول نیز جلوگیری می‌کنند. این چربی‌های مفید به دلیل ترکیبات شیمیایی آنها به‌عنوان اسیدهای چرب غیراشباع نشده (PUFA) توصیف می‌شوند.

بسیاری از PUFAها در غذاهای دریایی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، از جمله اسید آلفا لینولنیک،  ایکوزاپنتائنوئیک اسید (EPA) و دکوزاهگزانوئیک اسید (DHA).

انواع مختلفی از مواد مغذی موجود در غذاهای دریایی یافت می‌شوند که هر یک نقش مهمی در حفظ سلامتی شما دارند.

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی و عدم استفاده از ماهی سرخ شده

طبخ ماهی بسیار مهم است. ماهی سرخ شده با افزایش خطر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی همراه است. زیرا شما همراه ماهی میزان بالایی روغن های اشباع را وارد بدنتان می‌کنید.

روغن‌های اشباع به عنوان یکی از عوامل اصلی سکته مغزی در نظر گرفته شده است.

بنابراین در نوع طبخ ان ماده غذایی ارزشمند دقت فرماید.

برای خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی و سلامتی بیشتر به نکات زیر توجه کنید.

ماهی خام نخورید

افرادی که غذاهای دریایی را که به طور کامل پخته نشده است می‌خورند‌، خطر ابتلا به بیماری، از یک عفونت را دارند.
ماهی یا غذاهای دریایی اگر کاملاً پخته نشود و به‌طور صحیح تهیه نشود‌، موجودات زنده موجود در آن می‌تواند شما را بیمار کند. این عفونت‌ها معمولاً انگل نامیده می‌شوند، به این معنی که آنها مانند کرم‌های کوچکی هستند که به بدن حمله می‌کنند. استفاده از اقدامات بهداشتی و طبخ غذاهای دریایی مانند سایر فرآوردهای خام غذایی کاملاً مهم است.

در واقع انگل‌ها، مخصوص غذاهای دریایی نیستند و در صورت خوردن گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ یا هر گوشتی که کاملاً پخته نشده باشد می‌تواند سبب بیماری شود. تفاوت در این است خام خوردن ماهی به‌صورت سوشی رواج بیشتر دارد.

به طور کلی، اگر سوشی با ماهی درجه یک در یک محیط تمیز و غیر آلوده توسط یک سرآشپز سوشی آگاه و دقیق تهیه شود، بعید است که شما از آن عفونت بگیرید. تعداد عفونت‌های ناشی از سوشی در سراسر جهان بسیار اندک است.
با این حال متخصصان پزشکی به شما می‌گویند که هیچوقت تضمینی وجود ندارد که غذاهای دریایی خام کاملاً بی‌خطر و عاری از میکروارگانیسم‌های عفونی باشند.

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

از ماهی در معرض خطر آلایندها پرهیز کنید

قرار گرفتن ماهی در معرض آلایندها یک نگرانی است اما نه برای همه و همیشه. فقط توصیه می‌شود مصرف ماهی‌های بزرگ و درنده، مانند تن ماهیان بزرگ، شمشیر ماهی و کوسه را به حداقل برسانید زیرا این ماهی‌ها بیشترین غلظت سموم جیوه را دارند. رعایت این نکته در زمان بارداری مادران، که بیشتر به ماهی و فواید آن نیاز دارند اهمیت دارد تا با حداقل آسیب، به آنها کمک نماید.

نگهداری سالم در خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

درست مانند هر غذایی، اگر ماهی در محیط درست و سالمی نگهداری نشود می‌تواند شما را درگیر بسیاری از بیماری‌ها نماید. در واقع بیماری‌های ناشی از ماندگی در تمامی قرآورده‌های خام و گوشتی مشابه قابل توجه است.

خوردن ماهی و کاهش سکته مغزی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831