قیمت ماهی مرکب و آشنایی با خواص خوردن آن برای سلامتی بدن

قیمت ماهی مرکب آسان ماهی

قیمت ماهی مرکب تحت شرایط فصل صید، روز صید و همچنین وزن آن متغییر می باشد. شما با خرید ماهی مرکب یک منبع دارویی برای سلامتی تان را خریداری می کنید. سوال بسیاری از افراد قیمت ماهی مرکب  و خواص آن است  در این مقاله به آنها پاسخ می دهیم.

فروشگاه اینترنتی آسان ماهی این ماده غذایی دریایی ارزشمند را با تمامی نکات بهداشتی و سلامتی به عرضه مشتریان خود می رساند. ما در این مقاله  شما را با خواص این موجود دریایی آشنا خواهیم کرد.

مشخصات ماهی مرکب

ماهی مرکب (cuttlefish) از رده سرپایان است. ماهی مرکب دارای ۱۰ پا یا بازو در اطراف خود است که این بازوها برای شنا، خزیدن و چسبیدن به سنگ و به دست آوردن طعمه کاربرد دارند.
گاهی به ماهی مرکب عنوان آفتاب‌پرست دریایی می‌دهند چون این ماهی رنگ خود را در شرایط مختلف تغییر می‌دهد. این الگوی پوست آن‌ها به‌منظور استتار در مقابل شکارچیان و همچنین به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با سایر ماهی‌ها می‌باشد با اسم‌های محلی مانند انکاس، نکله، مس، زخت، مائو، خئاق، خساک هم خوانده می شوند.

قیمت ماهی مرکب کامل
ماهی مرکب کامل

چرا خرید ماهی مرکب پر  از فایده است

خواص ماهی مرکب شامل موارد زیادی است. این خواص درنهایت منجر به ‌سلامتی و تندرستی بدن می‌گردد. خواص ماهی مرکب با توجه به مواد مغذی که دارد و خصوصیات خاص آن از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری و به درمان مبتلایان بسیار کمک می‌نماید. 

خواص اعجازانگیز ماهی مرکب به دلیل مقادیر قابل‌توجهی ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که می‌تواند سلامت شمارا بهبود بخشند. گوشت ماهی مرکب نرم و دارای رنگی سفید است و بسیار خوش‌طعم می باشد. مصرف ماهی مرکب برای افرادی که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین بالا دارند ، عالی است.
خواص اعجازانگیز ماهی مرکب شامل هر۱۰۰ گرم از گوشت آن دارای ۷۹ کالری و ۰٫۷ گرم چربی و ۱۶٫۲ گرم پروتئین و ۰٫۸ گرم کربوهیدرات است. ماهی مرکب حاوی اسیدهای چرب غیراشباع پرخاصیت ایکوزاپنتونیک اسید (EPA) و دیکوزاهپتانوئیک اسید (DHA) است. ماهی مرکب منبع بسیار زیادی از ویتامین‌ها است.

این ترکیب شامل بسیاری از ویتامین‌های مفید بدن مانند ویتامینA ، ویتامینC ، نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامینB6، فولات و ویتامین B12 است. همچنین مقادیر قابل‌توجهی از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم را برای شما فراهم می‌کند.
بنابراین شما قیمت ماهی مرکب را وقتی پرداخت می کنید علاوه بر اینکه غذایی خوشمزه را خریداری می کنید. ماده ای پر از مواد ارزشمند که خواص دارویی هم دارد را دریافت می کنید.

یک کیلوگرم گوشت ماهی مرکب در شرکت آسان ماهی حدود ۷۹ هزار تومان عرضه می شود که بسیار ارزشمند است. بجای هزینه انواع مکمل ها و هزینه های درمان انواع بیماری از یک ماده غذایی که ارزش غذایی بالا دارد استفاده نماید تا سلامت و تندرست باشید. بنابراین با خیال راحت یک خرید خوب داشته باشید.

مصرف ماهی مرکب
گریل ماهی مرکب

پروتئین ماهی مرکب

هر صد گرم از ماهی مرکب به‌طور میانگین در گونه‌های مختلف حدود ۱۶٫۲۴ گرم پروتئین است. هنگامی‌که پروتئین را هضم می‌کنید، بدن شما آن را به اسیدهای آمینه تبدیل می‌کند. بدن شما برای ترمیم و نگهداری سلول‌ها از اسیدهای آمینه استفاده می‌کند. اسیدهای آمینه همچنین برای رشد و نمو سالم جنین، کودکی و بزرگ‌سالان ضروری است.

برای حفظ سلامتی بدن به ۲۱ اسیدآمینه نیاز دارید. بدن شما می‌تواند به‌تنهایی ۱۲ تن از آن‌ها را تولید کند، اما ۹ مورد دیگر که اسیدهای آمینه ضروری نامیده می‌شوند باید از رژیم غذایی شما باشند. از خواص ماهی مرکب مقادیر قابل‌توجهی از اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است. مصرف ماهی مرکب در شکل‌گیری کلاژن و کمک در بهبود سریع زخم‌ها و جراحات نقش پررنگی دارد.

خواص انکاس برای سلامتی قلب

ماهی مرکب ازنظر چربی کم‌چرب است و هر چربی که در آن وجود داشته باشد، عمدتاً از اسیدهای چرب اشباع‌نشده مانند DHA و EPA است که از خواص ماهی مرکب است.

مطالعات نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سرشار از این چربی‌های امگا ۳ می‌تواند با کاهش سطح‌تری گلیسیرید، کاهش فشارخون بالا و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون و انسداد شریان‌ها، قلب شمارا از حملات قلبی و بیماری‌های قلبی محافظت ‌کند.

انواع ویتامین موجود در cuttlefish

از خواص اعجازانگیز ماهی مرکب حضور مجموعه‌ای از ویتامین‌های لازم برای حفظ سلامتی بدن درون گوشت آن است. ماهی مرکب حاوی ریبوفلاوین (ویتامین B2) است که نقش مهمی در سوخت‌وساز بدن دارد. این ویتامین در تبدیل کربوهیدرات‌ها به قند و همچنین در فرآوری چربی‌ها و اسیدهای آمینه کمک می‌کند.
برای تولید گلبول‌های قرمز خون، که گردش خون را افزایش می‌دهد، لازم است . از دیگر عملکردهای ریبوفلاوین می‌توان به تنظیم رشد و تولیدمثل، تنظیم فعالیت تیروئید، پیشگیری از بیماری‌ها، ترمیم بافت و موارد دیگر اشاره کرد.

قیمت ماهی مرکب
ماهی مرکب پاک شده

ویتامین B 12 یکی دیگر از مواد مغذی مهم است که در ماهی‌های مرکب وجود دارد. برخی از فواید سلامتی این ویتامین شامل بهبود عملکرد مغز ، کاهش افسردگی ، تولید ملاتونین (هورمون خواب) ، بهبود علائم آسم در کودکان و افزایش تعداد اسپرم است.

از خواص اعجازانگیز ماهی مرکب منبع خوبی از ویتامین C است که علاوه بر اینکه آنتی‌اکسیدان قدرتمند، در بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مؤثر است. ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان در جلوگیری از پیری زودرس و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان با مبارزه با رادیکال‌های آزاد که وظیفه آسیب رساندن به DNA شما و ایجاد جهش سلولی رادارند، مفید است.

ویتامین C همچنین در درمان پره اکلامپسی در زنان باردار، معالجه بیماری پارکینسون ، افزایش تعداد اسپرم و درمان اختلالات خود ایمنی مفید است.

ویتامین A و ویتامین B6 دو ویتامین مهم از خواص اعجازانگیز ماهی مرکب هستند که می‌توانید با مصرف ماهی‌های مرکب دریافت کنید.

درحالی‌که ویتامین A با سیستم ایمنی سالم ، بینایی خوب و رشد سلول همراه است ، ویتامین B6 (پیریدوکسین) به پیشگیری از بیماری‌های قلبی (با جلوگیری از ایجاد هموسیستئین)، کاهش کلسترول، کاهش فشارخون بالا، پیشگیری سنگ کلیه، کاهش سندرم قبل از قاعدگی (PMS) و موارد دیگر منجر می‌شود.

ماهی مرکب و مواد معدنی آلی

از خواص اعجازانگیز ماهی مرکب تأمین مقادیر قابل‌توجهی از مواد معدنی ضروری بدن است. ماهی مرکب یک منبع غنی از سلنیوم است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان بالقوه عمل می‌کند و از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.
ماهی مرکب همچنین حاوی آهن است که وظیفه انتقال اکسیژن به سلول‌های خونی را بر عهده دارد. مصرف ماهی‌های مرکب در جلوگیری از کم‌خونی ناشی از کمبود آهن کمک می‌کند.
شما می‌توانید مقدار زیادی فسفر را از ماهی مرکب دریافت کنید، که به حفظ استخوان‌ها و دندان‌های سالم، تقویت انرژی، بهبود هضم، تنظیم هورمون‌ها و حفظ عملکرد صحیح مغز کمک می‌کند.
مس از خواص اعجازانگیز ماهی مرکب که در استفاده مناسب از آهن توسط بدن، تقویت انرژی، جلوگیری از پیری زودرس، تنظیم ضربان قلب، تقویت بهبود زخم‌ها و افزایش تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند.

ماهی مرکب حاوی کلسیم بالایی است که استخوان‌ها و دندان‌ها را تقویت می‌کند، از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند، علائم PMS (سندرم پیش از قاعدگی) را کاهش می دهد، با سرطان مبارزه می کند و از قلب شما محافظت می کند.

قیمت ماهی مرکب
ماهی مرکب طبخ شده

مقادیر بالای پتاسیم موجود در ماهی های مرکب باعث کاهش فشارخون، جلوگیری از سکته مغزی، جلوگیری از اختلالات قلب و کلیه، تقویت قدرت عضلات، جلوگیری از اضطراب و استرس، بهبود متابولیسم، حفظ تعادل آب و عملکردهای الکترولیتی و حفظ سلامت سیستم عصبی می‌شود.

جوهر cuttlefish و فواید آن

ماهی مرکب همانند اختاپوس برای شکار و دفاع از خود مرکب یا نوعی جوهر تیره‌رنگ ترشح می‌کند. از خواص اعجازانگیز ماهی مرکب جوهر آن است که قرن‌ها در پزشکی هومیوپاتی برای درمان مشکلات قاعدگی، مشکلات پوستی و افسردگی مورداستفاده قرارگرفته است. همان‌طور که گفته می‌شود جوهر ماهی مرکب به شکل قرص یا کپسول موجود است.

داروهای حاوی جوهر از خواص اعجازانگیز ماهی مرکب که در درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، خارش، قرمزی، کهیر، عفونت‌های مخمر و عفونت‌های قارچی مؤثر هستند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که جوهر ماهی مرکب می‌تواند از سلول‌های سالم افرادی که تحت شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی قرار می‌گیرند محافظت کند.
طبق مطالعات انجام‌شده، جوهر ماهی مرکب ممکن آسیب‌های ایجادشده به مغز استخوان و طحال را کاهش می‌دهد. و ازاین‌ رو سطح طبیعی سلول‌های خونی و سطح هموگلوبین را حفظ کند.

خواص جوهر ماهی مرکب
جوهر ماهی مرکب در پاستا

نتیجه گیری

قیمت ماهی مرکب با توجه با مواد مغذی ارزشمندو خواص دارویی این ماهی بسیار مناسب و ایده آل برای بسیاری از خانواده ها می باشد. از گذشته ماهی مرکب را برای درمان انواع بیماری ها تجویز می نمودند.

بنابراین با پرداخت قیمت ماهی مرکب از هزینه های گزاف درمان بیماری در امان بمانید. بنابراین از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد که این موجود دریایی ارزشمند را به سبد غذایی خانواده خود اضافه نماید.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831