مصرف خاویار برای سلامتی مو ، چه اثرات ارزشمند و مفیدی به همراه دارد؟

مصرف خاویار برای سلامتی مو

مصرف خاویار برای سلامتی مو بسیار مفید است. در این مقاله به‌اختصار راجع به مصرف خاویار و فواید آن برای مو توضیح داده می‌شود. مصرف خاویار علاوه بر اینکه برای تمام ارگان های بدن مفید می باشد برای زیبایی بسیار ارزشمند است.

امروزه با توجه به سبک زندگی مدرن و ماشینی و به طبع آن افزایش آلودگی‌ها، استرس، اضطراب، نگرانی و تغذیه . نامناسب مشکلات بسیاری برای افراد جامعه به وجود آمده است. از قبیل این مشکلات می‌تواند انواع بیماری‌ها باشد. همچنین این مشکلات می‌تواند زیبایی افراد را هم به خطر بیندازد.

خاویار سیاه ایرانی
مصرف خاویار و سلامتی مو

پوست و مو دو رکن اساسی برای نشان دادن جلوه‌های زیبایی در افراد است. مشکلاتی که در بالا ذکر شد امروزه بر روی زیبایی این دو اعضاء بدن ما هم تأثیرات منفی بسیاری گذاشته است. به‌طور مثال یکی از دغدغه‌های امروزه رسیدگی به مشکلاتی همچون خشکی پوست سر، عدم رشد موها، شکنندگی مو، حساسیت مو، خشکی مو و ریزش است.

هر روزه انواع مکمل‌ها و تقویت‌کننده‌ای مو با مارک‌های مختلف و هزینه‌های گزاف به بازار می‌آیند. که خیلی وقت‌ها اثرات خیلی کوتاه دارد و جوابی را که می‌خواهید نمی‌گیرید.

خوردن خاویار و سلامتی موها
مصرف خاویار برای سلامتی مو

شاید بارها کلمه خاویار را شنیده باشید و از گران‌بها بودن آن اطلاع داشته باشید. بله خاویار همان تخم‌های ارزشمند درون ماهیان خاویاری است. این ماهیان از گروه جانوران در حال انقراض هستند و بشر با تولید و پروش آن‌ها به روش مصنوعی سعی دارد تا نسل آن‌ها را حفظ کند. این موجود ارزشمند سال‌ها طول می‌کشد تا به بلوغ برسد و شکمش پر از تخم‌های گران‌بها و ارزشمند شود (۱۰-۱۴ سال). خاویار از یک‌جهت به دلیل اینکه خواص درمانی معجزه‌آسایی دارد بسیار موردتوجه قرارگرفته است و تا حدودی از همین جهت هم‌بهای آن گران است. خاویار با توجه به مواد مغذی ارزشمند می‌تواند جایگزین مناسب برای انواع تقویت‌کننده‌های و حالت‌دهنده‌های مو باشد. در این مقاله شمارا با خواص بی‌نظیر مصرف خاویار برای سلامتی مو آشنا خواهیم کرد.

خاویار سیاه ایرانی
مصرف خاویار برای سلامتی مو

خواص مصرف خاویار برای سلامتی مو

مصرف خاویار نه‌ تنها ماده خوبی برای سلامتی پوست است بلکه روی مو هم تأثیرات مثبت زیادی دارد. خاویار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل‌شده است. این ماده ارزشمند علاوه بر اینکه به‌صورت خوراکی فواید زیادی دارد در لوازم‌آرایشی هم کاربرد زیادی دارد. برای مثال از انواع کرم‌ها، شامپوها و تقویت‌کننده‌های پوست و مو خاویار می‌توان بهره گرفت.
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف خاویار برای  مو و پوست بسیار مفید هستند. آن‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند بنابراین مانع از التهاب، کاهش فشارخون، اصلاح بافت‌های آسیب‌دیده پوستی و تحریک تولید کلاژن و کراتین می‌شوند.
اگر تمام این خصوصیات را در نظر داشته باشید، متوجه خواهید شد که خواص مصرف خاویار برای سلامتی مو بسیار زیاد است.

عناصر مغذی خاویار مفید برای مو

ویتلوژنین:

ماده‌ای است که در تخمک ماهیان خاویاری یافت می‌شود. ویتلوژنین دارای فسفولیپیدها و فسفوپروتئین ها است. این عناصر شیمیایی در تقویت ساختار مو نقش مهمی دارند.

خاویار سیاه و سلامتی بدن
مصرف خاویار برای سلامتی مو

ویتامینA:

ماده مهم دیگری است که در خاویار به فراوانی یافت می‌شود. این ویتامین مسئول تولید سبوم سالم است که جلوی خشک شدن موها یا ریزش موها یا هر دو را می‌گیرد. سبوم چیست؟ ترکیباتی که از یکسری از غدد اطراف ریشه پوست بنام غدد سبابه ترشح می‌شود. درواقع چربی پوست شامل سبوم و چربی های لایه اپیدرم پوست است. سبوم های خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتریایی و افزایش هیدارسیون و رطوبت به پوست رادارند.

ویتامین D:

خاویار به میزان بالا و قابل‌توجه ویتامین D دارد. نقش ویتامینD جلوگیری از ریزش مو است.این ویتامین فولیکول های درون سر را زیاد می نماید. بنابراین میتواند به افزایش حجم موهای شما کمک نماید.

ویتامین E:

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که برای تولید آنتی‌بادی‌ها (بهبود سیستم ایمنی بدن) ضروری است.  این ویتامین خاویار از ریژش مو جلوگیری کرده و مصرف مرتب آن به رشد افزایش حجم موها کمک بسیاری می نماید.

روی:

 روی نیز در خاویار به فراوانی یافت می‌شود. روی مسئول بهبود سیستم ایمنی و رشد سلولی است. این فرایند به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند بنابراین احتمال شکستن یا ریزش آن‌ها کمتر است.

اسیدهای چرب اشباع‌نشده یعنی امگا ۳ و امگا -۶:

 اسید های چرب خاویار از نوع غیر اشباع و بسیار ارزشمند است. درست همان‌طور که مو از مواد مغذی که ذکر شد سود می‌برد، اسیدهای چرب اشباع‌نشده یعنی امگا ۳ و امگا -۶ خاویار باعث تولید کلاژن و کراتین، دو پروتئین برای دستیابی به موهای براق می‌شود همچنین این اسیدهای چرب موها را از آلودگی‌های زیستی و آسیب‌های اشعه ماوراءبنفش و اثرات مخرب کم‌آبی بدن محافظت می‌کند.

مصرف خاویار برای سلامتی مو
مصرف خاویار برای سلامتی مو

از دیگر مزایای مصرف خاویار برای سلامتی موتهویه ملایم ، افزایش خاصیت ارتجاعی مو و بهبود سلامت پوست سر است.خاویار نیز دارای مواد معدنی ارزشمند همچون سدیم ، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم است که به رشد مو کمک می‌کنند. خاویار همچنین حدود ۱۴-۲۰٪ مایعات دارد که موهای شمارا هیدراته نگه می‌دارد.

جمع‌بندی کلی از خواص مصرف خاویار برای سلامتی مو

با توجه به مطالب فوق در این مقاله میتوان نتیجه گرفته که برای رسیدن به موارد زیر می توان زیبایی موهای خود را بدست آورد.

۱٫ مصرف خاویار رشد مو را بهبود می‌بخشد.
۲٫ مصرف خاویار با تقویت تارهای مو به بلند شدن آن کمک می‌کند. بنابراین با مصرف محصولات خاویار موهای بلندی خواهید داشت.
۳٫ مصرف خاویار ریزش و شکستگی مو را از بین می‌برد.
۴٫ مصرف خاویارموهای شمارا تغذیه کرده، تمیز ، مرتب و براق نگه می‌دارد.
۵٫ مصرف خاویار خشکی پوست سر را از بین می‌برد.
۶٫ مصرف خاویار باعث تهویه ملایم مو ، افزایش خاصیت ارتجاعی مو و بهبود سلامت پوست سرمی شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831