چرا میگو ضد سرطان قوی است؟ خاصیت آنتی اکسیدانی درون میگو چیست؟

میگو ضد سرطان قوی

میگو ضد سرطان قوی است بدلیل چند عنصر مهم که از آنها به عنوان آنتی اکسیدان نام برده می شود. میگو حداقل سه آنتی اکسیدان منحصر به فرد در ترکیب مواد مغذی خود دارد: کاروتنوئیدی به نام آستاگزانتین و مواد معدنی سلنیوم و مس. امروز ما میخواهیم با این خاصیت های میگو ضد سرطان قوی آشنا شویم.

آنتی اکسیدان ها علاوه بر اینکه خواص فراوانی دارند دارای خواص ضد سرطانی قوی هستند.
آستاگزانتین جزئی از جلبک ها است که توسط میگو مصرف می شود. به همین دلیل میگو منبع اصلی آستاگزانتین است. در حقیقت، این آنتی اکسیدان مسئول رنگ میگو است.
میگو منبع عالی سلنیوم معدنی با خاصیت آنتی اکسیدان است. مطالعات تحقیقات اخیر نشان می دهد سلنیوم موجود در میگو به خوبی در بدن انسان جذب می شود.

دومین مزیت معدنی که اغلب در میگو نادیده گرفته می شود، غلظت بسیار بالای آن بخاطر حضور مس است. محققان به پروتئین حاوی مس موجود در میگو بنام هموسیانین به عنوان دلیل احتمالی غنای بی نظیر میگو اشاره کرده اند.

هنگامی که آنتی اکسیدان ها را مصرف می کنید، با جلوگیری از آسیب رادیکالهای آزاد به سلولهای ، می تواند بدن شما را در برابر التهاب محافظت کند. ردایکال های آزاد می توانند به اجزای اصلی سلول ها، از جمله DNA، پروتئین ها و غشای سلولی آسیب برساند. آسیب به سلولهای ناشی از رادیکالهای آزاد بخصوص آسیب رساندن به DNA ممکن است در پیشرفت سرطان و سایر شرایط سلامتی نقش داشته باشد.

سرطان یکی از دلایل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است. آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان یا مرگ بر اثر سرطان در انسان کمک کند. با ما همراه باشید با آشنایی با میگو ضد سرطان قوی بدلیل حضور سه آنتی اکسیدان قوی.

 میگو ضد سرطان قوی آستا گزانتین میگو ضد سرطان قوی

میگو می تواند منبع منحصر به فردی از آنتی اکسیدان کاروتنوئید باشد. آستاگزانتین رنگدانه اصلی رنگ در بسیاری از میگوها است. در مرحله اول، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که آستاگزانتین ممکن است به تقویت شریان ها کمک کند و این ممکن است خطر حملات قلبی را کاهش دهد. همچنین ممکن است به افزایش سطح کلسترول HDL “خوب”، که یک عامل مهم در سلامت قلب است، کمک کند.

بعلاوه، آستاگزانتین برای سلامتی مغز مفید می باشد. خواص ضد التهابی آن ممکن است از آسیب به سلولهای مغزی شما که اغلب منجر به از دست دادن حافظه و بیماریهای عصبی مانند آلزایمر می شود، جلوگیری کند. همچنین  آستاگزانتین یک آنتی اکسیدان قوی است و نشان می دهد که دارای خواص ضد التهابی و خاصیت کاهش دهنده استرس اکسیداتیواست. کاروتنوئیدها سرطان، تولید مثل، آترواسکلروز ، ایمنی و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را تعدیل می کنند.

آنتی اکسیدان در یک وعده ۱۱۳٫۳۹ گرمی میگو حاوی ۴-۱ میلی گرم آستاگزانتین است. در مطالعات، نشان داده شده است که آستاگزانتین باعث پشتیبانی آنتی اکسیدانی هم از سیستم عصبی و هم اسکلتی-عضلانی می شود. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان داده اند که خطر ابتلا به سرطان با مصرف آستاگزانتین و همچنین کاهش برخی از مشکلات مرتبط با دیابت کاهش یافته است.

میگو ها از طریق رژیم غذایی خود آستاگزانتین دریافت می کنند، با مصرف موجودات کوچکتر حاوی این کاروتنوئید از جمله جلبک و زئوپلانکتون ها. به همین دلیل در پرورش میگو علاوه بر اینکه بصورت طبیعی از طریق زئو پلانکتون ها بهره می برند در جیره آن آستاگزانتین اضافه می شود. مصرف به طور مداوم کاروتنوئید میگو با کاهش شیوع سرطان های مختلف در ارتباط است. بنابراین میگو ضد سرطان قوی است.

 میگو ضد سرطان قوی سلنیوم میگو ضد سرطان قوی

در دنیای آنتی اکسیدان ها، تعداد کمی از آنزیم ها در بدن ما ازجمله گلوتاتیون پراکسیداز (GPO) از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. GPO به محافظت بیشتر سیستم های بدن ما از آسیب های ناخواسته توسط مولکول های حاوی اکسیژن کمک می کند. در سیستم های بدن مانند ریه ها، که در معرض این مولکول ها تخریب پذیر است، بسیار مهم است. GPO آنزیمی است که بدون سلنیوم معدنی قادر به عملکرد نیست.

۵۶ میکروگرم گلوتاتیون پراکسیداز در یک وعده ۱۱۳٫۳۹ گرمی میگو منبع عالی این ماده معدنی آنتی اکسیدانی است. میگو نه تنها سرشار از سلنیوم است؛ بلکه مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد سلنیوم موجود در میگو به خوبی در بدن انسان جذب می شود. در یک مطالعه ، تخمین ای در حدود ۸۰-۸۵٪ برای جذب کل سلنیوم از میگو مشاهده شده.

علاوه بر خطر ابتلا به مشکلات مربوط به عملکرد ریه، نشان داده شده است که کمبود سلنیم خطر ابتلا به نارسایی قلبی و سایر اشکال بیماری های قلبی عروقی و همچنین سایر مشکلات از جمله دیابت نوع ۲، عملکرد شناختی به خطر افتاده و افسردگی را افزایش می دهد.

همین الآن می توانید خیلی آسان برای خرید میگوهایی سالم و تازه ما از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

 میگو ضد سرطان قوی

مس میگو ضد سرطان قوی

مس نیز به عنوان یک ماده معدنی آنتی اکسیدانی طبقه بندی می شود و یکی از نقش های مهم آن در سلامتی ما مربوط به عملکرد آنزیمی به نام سوپراکسید دیسموتاز مس و روی (SOD) است. SOD در محفظه اصلی مایعات سلولهای ما (به نام سیتوزول) یافت می شود و شناخته شده است که نقش مهمی در تنظیم متابولیسم اکسیژن و جلوگیری از استرس اکسیداتیو دارد.

میگو تنها آبزی است که به عنوان یک منبع “بسیار خوب” مس شناخته می شود. از این نظر میگو به عنوان منبع کانی های آنتی اکسیدانی شناخته شده است. البته غافل نشوید ، این واقعیت است که ما نیز میگو را به عنوان منبع خوبی از روی هم می شناسیم،  ماده دوم معدنی مورد نیاز برای عملکرد مؤثر SOD است.

آنتی اکسیدان نتیجه گیری

میگو دارای خواص فراوانی  است. آنتی اکسیدان یکی از دلایل این خواص ارزشمند هستند. آنتی اکسیدان ها علاوه بر خواص فراوانی که دارند سبب شده اند که میگو ضد سرطان قوی قلمداد شود. علاوه بر موارد گفته شده میتوان  از جمله موارد دیگر در میگو که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند اشاره نمود منجمله ویتامین E،A و اسیدهای چرب امگا۳ که خاصیت ضد سرطانی میگو را افزایش می دهند.

همین الآن می توانید خیلی آسان برای خرید میگوهایی سالم و تازه ما از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

آنتی اکسیدان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831