ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی، تنها راه مبارزه با این ویروس چگونه امکان پذیر است؟

ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی

ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی با توجه به اینکه این ویروس داروی ندارد بعد از رعایت اصول بهداشتی بهترین راه حل مناسب است. بدن انسان خود دارای سدهای دفاعی است که می تواند انواع پاتوژن ها را تشخیص دهد و با آنها مبارزه کند. این روزها شایعات باعث نگرانی و استرس بسیاری از مردم شده است. ما در این مقاله سعی میکنیم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید هم آرامش خود را حفظ کنید هم سیستم  ایمنی بدنتان را به راحتی تقویت کنید.

بسیاری از مردم بر اساس یکسری اطلاعات غلط افراد سود جو که پایه علمی ندارد از خوردن گوشت و فرآوره های این چنین و همچنین آبزیان نگرانند. ما به شدت این نکته را تکذیب میکنیم. هر ماده غذایی که در محیط غیر بهداشتی پرورش و عرضه شود میتواند آلوده باشد و این مربوط به همه زمان ها است.

به گفته Huang Jianrong، معاون مدیر گروه بیماریهای عفونی در اولین بیمارستان وابسته دانشگاه Zhejiang، واقعیت این است که ویروس کرونا جدید هیچ ارتباطی با غذاهای دریایی ندارد و غذاهای دریایی ویروس را منتقل نمی کنند.

آبزیان از جمله ماهی، صدف، خاویار، میگو، خرچنگ با توجه پرفایده بودن و مواد مغذی موثر در تقویت سیستم ایمنی میتواند عملکرد سیستم ایمنی تان را بالا ببرند. مصرف آبزیان  شما را در گروه ۸۰ درصدی که حتی با مبتلا شدن به ویروس علائمی از خود نشان نمی دهد قرار می دهد.

ما به همه توصیه میکنیم اول از همه آرامش خود را حفظ نمایند و سپس استرس و نگرانی را از خود دور کنند و تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند. همچنین به شدت از شایعات مختلف دوری کنند. سپس تنها راه برای مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم دفاعی است را رعایت نمایید. کمبودهای مواد مغذی باعث می شود که ابتلا به ویروس ها و باکتری ها برای ما آسان شود.

نقش سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل خارجی

خداوند بدن انسان را بطور طبیعی قادر ساخته است تا بتواند بطور طبیعی در برابر عوامل خارجی انواع ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها ..و غیره از خود دفاع کند. شاید برای بسیاری افراد سوال باشد چرا پس ما مبتلا به ویروس ها و بیماری ها میشویم. دلیل اکثر بیماری های که ما دچار آن میشویم به این خاطر است که سیستم دفاعی بدن دچار ضعف است و نمیتواند بخوبی عمل کند.

سیستم ایمنی بدن مهمترین عامل برای جلوگیری از هر نوع بیماری است. یکی از جذاب ترین ویژگی های سیستم ایمنی بدن، توانایی آن در تشخیص و پاسخ به پاتوژن ها با ویژگی قابل توجهی است. پاسخهای ایمنی ذاتی و تطبیقی قادر به تشخیص ساختارهای خارجی و ایجاد مکانیسمهای مختلف مولکولی و سلولی برای از بین بردن آنتی ژن هستند. پاسخ ایمنی برای همه افراد بسیار مهم است.

غذاهای سرشار از مواد مغذی، ورزش کردن و داشتن مراقبت های بهداشت می تواند عملکرد بسیار خوبی برای سیستم ایمنی بدن شما بوجود آورد. از این طریق از بیماری های عفونی در هر زمان جلوگیری می کنید.
با این حال، حتی کمبود یک ماده مغذی (مانند کمبود ویتامین های خاص، مواد معدنی یا عناصر کمیاب) ممکن است اثرات مضر بر عملکرد سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی
مواد مغذی در تقویت سیستم دفاعی

نابودی ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی با آبزیان چگونه محقق می شود؟

سازمان جهانی تاکید می کند که مردم می توانند غذاهای دریایی بخورند و به بازارهای غذاهای دریایی بروند، اما باید از تماس با حیوانات وحشی پرهیز کنند.

عرضه و مصرف آبزیان شامل انواع ماهی، میگو، خاویار، خرچنگ، و صدف تحت نظارت سازمان های بهداشت و دام پزشکی که کاملاً بهداشتی و استاندارد باشند پر فایده ترین ماده غذایی در دنیا محسوب می شود.
این ماده های غذایی باعث بهبود عملکرد تمامی ارگان های بدن می شود. یک سیستم بسیار پر اهمیت در این روزها سیستم ایمنی است. مصرف انواع ماهی و خاویار با توجه به مواد مغذی که دارد سبب می شود تا سیستم دفاعی تان قوی و به راحتی با انواع ویروس از جمله ویروس کرونا بهتر مبارزه کند.

آبزیان چگونه ویروس کرونا را با تقویت سیستم ایمنی از بین می برند؟

پروتئین سالم آبزیان و مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی

آبزیان با توجه به اینکه پروتئین سالم با کمترین چربی را دارند از گروه مواد غذایی سالم هستند. میزان پروتئین آبزیان در بعضی از موارد بسیار بالا است مثلا انواع ماهی مانند شیر، سالمون، میگو، خاویار و گوشت ماهیان خاویاری …

دریافت پروتئین کافی برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. در واقع پروتئین در بخش ساختاری سیستم دفاعی نقش دارد. پروتئین در ساختار آنتی بادی ها و سلول های دفاعی نقش دارد. هر انسانی باید بطور روزانه پروتئین مناسبی دریافت کنند تا علاوه بر اینکه عملکرد بدنش درست انجام شود سیستم دفاعی کار آمدی داشته باشد. آبزیان نسبت به سایر گوشت ها پروتئین سالمتری دارند.

ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی

آنتی اکسیدان ها ی آبزیان و مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی 

آنتی اکسیدان ها فعالیت رادیکال آزاد را خنثی کرده و بافت های آسیب دیده ناشی از رادیکال های آزاد را ترمیم می کنند. در واقع رادیکال های آزاد منجر به آسیب در سیستم ایمنی بدن می شود. با مصرف آبزیان با توجه به فراوانی مواد مغذی با خاصیت آنتی اکسیدانی سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

از جمله مواد موجود در آبزیان میتوان به انواع آنزیم مانند گلوتاتیون (که به شدت ایمنی بدن را افزایش می دهد)، انواع ویتامین E،A، C مواد معدنی همچون سلنیوم، روی و خود امگا ۳ که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند اشاره کرد. آبزیان همچنین دارای کارتونوئیدهای ها هستند بخصوص خاویار و ماهی سالمون که به شدت خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

ویتامین های تقویت کننده سیستم دفاعی بدن

انواع ویتامینی که در تقویت سیستم ایمنی و عملکرد صحیح آن نقش دارد منجمله ویتامین های خانواده گروه B،A،D،C،E وK است برخی از این ویتامین های مهم در ماهی و خاویار به میزان زیادی یافت می شود که خواص فراوانی دارد.
ویتامین E و A هر دو سبب افزایش سلول های مبارزه کننده و افزایش تولید آنتی بادی ها می شوند و سلول های آسیب دیده را ترمیم میکند. همچنین نقش آنتی اکسیدانی قوی دارند.
ویتامین D که ویتامین بسیار کم یابی است در آبزیان به فراوانی یافت می شود. این ویتامین سبب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.
ویتامین B6، B9، B12 سه ویتامین فراوان آبزیان که هر سه در عملکرد سیستم ایمنی از قبیل تولید سلول های دفای تولید پادتن ها نقش مهمی ایفا می کنند.

انواع مواد معدنی سالم آبزیان و مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی

سلنیوم ، روی، آهن  در تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر کرونا ویروس بسیار مهم هستند و خوشبختانه میزان بالایی از آنها به طور طبیعی در آبزیان یافت می شود.
به نظر می رسد سلنیوم تأثیر قدرتمندی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد.
آهن ، که به بدن شما کمک می کند اکسیژن را به سلول ها منتقل کند این ماده موثر در بهبود عملکرد بدن باعث تقویت عمومی سیستم دفاعی بدن می شود.
به نظر می رسد که روی باعث کند شدن پاسخ ایمنی و کنترل التهاب در بدن می شود. هنگامی که روی مصرف میکنید آنهم بطور طبیعی از طریق مصرف آبزیان سستم دفاعی تولید سلول های دفاعی و آنتی بادی های خود را افزیش می دهد.

امگا ۳ و اثرات مثبت آن بر روی سیستم دفاعی

این اسید چرب مهم و پر خاصیت که منبع بزرگ آن شامل انواع  آبزیان  می باشد. به میزان بسیاری قسمت های مختلف سیستم های ایمنی را تقویت می کند. از جمله باعث جلوگیری از التهاب ها و افزایش تولید سلول های دفاعی، پادتن ها، مواد شیمیایی که نقش دفاعی در بدن دارند می شود.

نتیجه گیری

سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. ازشایعات و منابع نامعتبر استفاده نکنید. بهداشت عمومی و شخصی را رعایت نماید. بسیار به تغذیه خود قبل از گرفتار شدن به این ویروس اهمیت دهید. حتی اگر مبتلا به ویرس شدید نگران نباشید چون با رعایت نکاتی مهم مانند تغذیه و استراحت می توانید بهبود یابید. ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی را جدی بگیرید.

نکته:

برخی از آبزیان و محصولات آن مانند خاویار، گوشت ماهی خاویاری و ماهی مرکب داری طبعی گدم اند ، اما خوردن برخی دیگر از ماهیان که طبعی سرد دارند را در این دوران  را با سبزیجات گرم، گردو، سیر و انواع ادویجات گرم مصرف کنید که خاصیت آبزیان را چند برابر می کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831