گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی و همه آن چیزی که باید راجع به آن بدانید

گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی یکی محصول فرآوری شده ماهی برای افزایش سلامت در جامعه ماشینی امروز است. امروز با توجه به افزایش و گسترش جمعیت سعی بر آن است که مواد غذایی که  مورد مصرف قرار می گیرد حداکثر ارزش غذایی و کیفیت را دارا باشند. آبزیان از مواد غذایی طبیعی است که دارای ارزش غذایی و خواص بالا است. علوم مختلف سعی بر آن داشته اند که علاوه بر حفظ سلامتی این محصولات مصرف و دسترسی آن را برای عموم افراد جامعه راحت تر کنند. مصرف راحت این محصول، سرانه مصرف این ماد غذایی ارزشمند را افزایش می دهد و در نتیجه سلامت جامعه افزایش می یابد.

گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی یکی از محصولات فرآوری شده از گوشت تازه و با کیفیت ماهی است. گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی با هدف اینکه برخی از مشکلات مصرف ماهی را حل نمیاد بوجود آمده است. این محصول  را به سهولت می توان تهیه کرد و همانطور به راحتی مصرف کرد. گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی فیله خالص است و بدون امعا احشا، فلس، استخوان، سر، دم  و پوست است. این محصول با توجه با ارزش غذایی بالا (امگا۳، مواد معدنی، ویتامین و پروتئین بالا) و قیمت مناسب جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز و مرغ می باشد. در این مقاله سعی بر آن است تا شما را با ویژگی های گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی آشنا کنیم .

گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی با چه اهدافی تولید شده است؟

این محصول با توجه به ارزش غذایی بالا و خواص منحصر به فرد جایگزین مناسبی برای گوشت و مرغ است و با مصرف آن سلامتی را به خانواده خود عرضه میدارید. گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی دارای قیمت مناسب است و از نظر اقتصادی برای خانواده ها ارزشمند است. همچنین این محصول برخی از مشکلات مصرف ماهی مانند خوردن (داشتن تیغ ، و صرف زمانخوردن)، نحوه پاک کردن و تهیه، بوی ماهی را رفع می نماید.

گوشت چرخ شده ماهی در بخش صنعتی میتواند در انواع برگر، سویس، فینگرها، کوبیده و….. جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد زیرا پروتئین بالایی دارد. همچین مصرف این محصول در بین خانواده ها بسیار راحت است. مصرف خانگی این محصول در انواع غذا ها مانند کتلت، کوفته، ماکارونی، کوبیده خانگی، سوسیس خانگی و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه تولید گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی

گوشت چرخ شده ماهی در دو مرحله انجام می گیرد.

مرحله اول

ماهی تازه ابتدا باید مورد تایید از نظر کیفی و بهداشتی قرار گیرد سپس بوسیله ماشینی یا دست سر و امعا و احشا آن جدا شده و سپس بطور کامل شستشو داده شود. این مرحله تشخیص کیفیت ماهی و تازگی آن بسیار حائز اهمیت است.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت و استخوان توسط دستگاه جدا می شوند و گوشت چرخ می شود. چند نکته ای که در این مرحله حائزه اهمیت است کیفیت ماهی ،حفظ برودت هوا و و میزان فشار دستگاه می باشد.

انواع ماهی مورد استفاده در گوشت چرخ شده ماهی

در این محصول فرآوری از ماهیان با ارزش غذایی بالا اما ارزش اقتصادی پایین و همچنین میزان گوشت بالا استفاده می شود. انواع کپور ماهیان ( کپور معمولی، بیگهد و….)، ماهی کیلکا، ساردین و ماهیانی که بتوان از آنها گوشت چرخ شده با کیفیت و قابلییت مصرف بالا تهیه کردمناسب هستند.

نکاتی مهم در تهیه و مصرف گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی

-اول از همه باید اشاره کرد گوشت چرخ شده ماهی بافتی یکدست و با کیفیت دارد و فاقد هرگونه ماده نگهدارنده و افزودنی است.

-تمامی مراحل کنترل کیفیت روی گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی انجام میگیرد و تمامی استاندارد ها در تهیه آن رعایت می شود.

-در گوشت چرخ شده ماهی به هیچ وجه از ماهی بی کیفیت و کهنه استفاده نمی شود و تنها از ماهی تازه صید شده و کیفیت بالا استفاده می شود. کیفیت پایین ماهی گوشت چرخ شده نامناسبی هم تولید میکند که بو و چهره خوشایندی ندارد.

-گوشت چرخ شده ماهی فاقد بو است و داری طعم فوق العاده است که بسیار خوشایند کودکان است.

-همچنین در گوشت چرخ شده از امعا و احشا، پوست، فلس و هیچ یک اجزای ماهی جز گوشت استفاده نمی شود.

-در تهیه گوشت ماهی باید به تاریخ محصول، رنگ و بوی و استاندارد های  آن توجه نمود.

– گوشت چرخ شده ماهی آسان ماهی علاوه بر اینکه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد از نظر قیمت جاگیزین مناسبی برای گوشت قرمز است.

-مدت زمان نگهداری گوشت چرخ شده در دمای ۱۸- درجه سانتیگراد به مدت سه تا شش ماه است.

جهت تهیه این محصول ارزشمند و با کیفیت  با ما در تماس باشید

تلفن همراه: ۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱

تلفن ثابت:۸۸۹۱۹۲۷۶-۰۲۱

نویسنده : سکینه ابراهیمی، کارشناس ارشد شیلات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831