خاصیت ماهی سالمون نروژی با توجه به سرشار بودن از ویتامین B12

خاصیت ماهی سالمون نروژی

خاصیت ماهی سالمون نروژی، شامل طیف گسترده‌ای از مواد مغذی ارزشمند است.  یکی از مواد مغذی ارزشمند که ازخاصیت ماهی سالمون نروژی است، ویتامین B12 است. با ما همراه باشید تا بدانید ویتامین B12 چه خاصیت ماهی سالمون نروژی را در بدن آشکار می‌کند.

انجمن قلب آمریکا، توصیه نموده است که هفته‌ای دو وعده، حدود صد گرم سالمون نروژی و ماهیان چرب استفاده شود. مصرف این میزان ماهی سالمون نروژی، میزان بالایی امگا۳ بدن را تأمین می‌کند.

امگا ۳، نقش مهمی در عملکرد مغز دارند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی کمک کند. ماهی سالمون نروژی منبع خوب و ارزشمند پروتئین است و همچنین فاقد چربی اشباع شده است. ماهی سالمون نروژی همچنین مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری را شامل می‌شود؛ از جمله ویتامین B12 است.

خاصیت ماهی سالمون نروژی با عملکرد ویتامین B12 

ویتامین B12، فقط در محصولات حیوانی یافت می‌شود. از جمله این حیوانات، ماهی سالمون نروژی است. این ویتامین برای تشکیل گلبول قرمز خون ضروری است. همچنین نقش مهمی در عملکرد عصبی و تولید DNA دارد در واقع در ساختار سلول نقش حیاتی دارد. این ویتامین سبب رشد مناسب در کودکان می‌شود. مشکلات روانی و افسردگی با این ویتامین سالمون، بهبود می‌یابد همچنین B12 تا حدود بسیاری، سبب کاهش نازایی می‌شود. تقویت حافظه و افزایش تراکم استخوان ازدیگر مزیت‌های این ویتامین است.

ویتامین B12 آنزیم متیونین سنتاز را فعال می‌کند که، باعث تبدیل هموسستئین یک اسید آمینه به متیونین، اسید آمینه دیگر می شود. سطح بالای هموسیستئین در خون با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است، بنابراین ویتامین B12 می‌تواند، به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. 

مصرف توصیه شده ویتامین B12 

کمبود ویتامین B12 بر روی ۱۰ تا ۱۵ درصد از بزرگسالان بالای ۶۰ سال، در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد و معمولاً به‌دلیل کاهش جذب آن است. کمبود ویتامین B12 باعث کم‌خونی مگابالاستی می‌شود که مشخصه آن خستگی، یبوست، ضعف، از دست دادن اشتها و کاهش وزن است. موسسه ملی پزشکی توصیه می‌کند بزرگسالان مصرف ۲،۴ میکروگرم در روز داشته باشند.

میزان  B12 این ماهی خاصیت ماهی سالمون نروژی

پزشکان برای رفع مصرف روزانه توصیه شده و اجتناب از کمبود، غذاهای طبیعی سرشار ویتامین B12 را تشویق می‌کنند. سالمون نروژی حاوی ویتامین B12 بیشتر نسبت به گوشت گاو است که، منبع خوبی از ویتامین B12 را در نظر می‌گیرند. 

خاصیت ماهی سالمون نروژی با دیگر مواد مغذی 

اگر قصد دارید که یک رژیم غذایی سالم با قند و چربی مضر کم مصرف کنید، ماهی سالمون را بخشی از برنامه غذای هفتگی خود قرار دهید. ماهی سالمون نیز به‌عنوان منبع خوبی از کلسیم عمل می‌کند و از ۱۹ تا ۲۴ درصد ارزش روزانه توصیه می‌شود.

برای کسانی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند و نمی‌توانند محصولات لبنی مصرف کنند، خوردن ماهی سالمون می‌تواند به تأمین کلسیم بدن کمک کند. ماهی سالمون حاوی چربی مفید است، که از  اشباع نشده است، این  چربی سالم برای نقش آن در کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم است.

 خاصیت ماهی سالمون نروژی
خاصیت ماهی سالمون نروژی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831