تقویت اسپرم سازی با خاویار، نقطه عطف در درمان ناباروری های آقایان

تقویت اسپرم سازی

تقویت اسپرم سازی با خاویار موضوع جالب و بسیار پر اهمیت دردنیا می باشد. ما در این مقاله تحقیقات مختلف را گرد آورده ایم که نشان داده شود خاویار چگونه با تقویت اسپرم سازی ناباروری در آقایان را درمان می کند با هم همراه باشید.

بیش از ۷۰ میلیون زوج در سراسر جهان از ناباروری رنج می برند. نا باروری میتواند شعله عشق بین زوج ها را سرد و خاموش کند. شاید همیشه علت اصلی ناباروری را از زنان میدانند اما همیشه اینطور نیست.
امروزه ناباروری مردان موضوعی بحث برانگیز در سراسر جهان است. آقایان حدود ۳۰-۴۰٪ از کل موارد ناباروری در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهند. برخی عوامل مانند پرتودرمانی، استعمال سیگار، واریکوسل، عفونت، عفونت ادراری، عوامل محیطی، کمبودهای تغذیه ای، استرس و استرس اکسیداتیو در ناباروری مردان نقش دارند.
ناباروری به معنای عدم توانایی باردار شدن با وجود داشتن رابطه جنسی مکرر و محافظت نشده حداقل برای یک سال تعریف شده است.
علت اصلی ناباروری مردان ناهنجاری های اسپرم از جمله تولید کم اسپرم، بدشکلی یا بی حرکت اسپرم است.

درمان پزشکی تقویت اسپرم
مشاوره پزشک برای زوج

شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه یک رژیم غذایی سالم باعث بهبود باروری در مردان و زنان می شود. اسپرم ها بطور ویژه تر به آنچه می خورید حساس هستند. آنها برای رشد صحیح به مواد مغذی اساسی از جمله فولات، سلنیوم، روی و اسیدهای چرب غیر اشباع، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و…. احتیاج دارند.
خاویار یک ماده غذایی کاملاً منحصر به فرد و متفاوت می باشد. تقویت اسپرم سازی با حضور پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳ و انواع ویتامین و مواد معدنی خاویار باعث درمان ناباروری می شود. این مواد مغذی تعداد اسپرم ها و تحرک آنها را زیاد می کنند. همچنین خاویار اسپرم را از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

خاویار تقویت اسپپپرم سازی
خاویار

خاویار ماده ای اسرار انگیز که با درمان ناباروری صمیمیت را به زوج ها بر می گرداند

کنترل و درمان استرس اکسیداتیو و ROS عامل ناباروری در آقایان با خاویار

افزایش سطح ROS (ملکول های فعال حاوی اکسیژن که رادیکال های آزاد یک نوع از آن است) می تواند ناشی از عوامل محیطی مانند درجه حرارت بالا، امواج الکترومغناطیسی، آلودگی هوا، حشره کش ها، مصرف الکل، چاقی و تغذیه نامناسب باشد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اسپرم ها به راحتی تحت تأثیر ROS و استرس اکسیداتیو (پیروزی رادیکال های آزاد بر آنتی اکسیدان ها) قرار دارند. بنابراین درنهایت سبب ناباروری مردان می می شوند. تولید ROS از نظر آسیب شناختی منجر به میزان بالای آسیب DNA درون اسپرم می شود.
آنتی اکسیدان ها فعالیت رادیکال آزاد را خنثی کرده و اسپرم را از ROS که قبلاً تولید شده است محافظت می کنند. خاویار سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف منجمله ویتامین E، سلنیوم ، روی، آنزیم های آنتی اکسیدانی، کاروتنوئیدها و امگا۳ است.

بنابراین مصرف خاویار باعث بالا رفتن آنتی اکسیدان های بدن و در نهایت حضورشان در مایع منی می شود. سپس منجر به مقابله با استرس های اکسیداتیو می شود. در نتیجه خاویار با مباره با استرس های اکسیداتیو منجر به تقویت اسپرم سازی سالم و درمان ناباروری می شود.

آنتی اکسیدان خاویار
خاویار

استرس های و نگرانی از عوامل ناباروری آقایان را با خاویار درمان کنید.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که زندگی پر استرس و تنش زا دارند در خطر ناباروری قرار دارند. عملکرد اسپرم های این افراد در این شرایط دچار اختلال و ضعف می شود. همچنین استرس به شدت هورمون تستسترون را کاهش می دهد.

مواد مغذی موجود در خاویار مانند امگا۳، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان و… باعث افزایش هورمون سروتونین که هورمون لذت و شادی است می شودکه استرس را کاهش می دهد. همچنین مصرف خاویار از اوج‌گیری هورمون‌های استرس (کورتیزول و آدرنالین) پیشگیری می‌کند.

تراکم کم اسپرم و ناباروری
تراکم کم اسپرم

اهمیت اسیدهای چرب خاویار در ناباروری آقایان چیست؟

دریافت نامناسب چربی در رژیم غذایی ممکن است با تغییر فسفو لیپیدها و نسبت های اسیدهای چرب امگا۳ به امگا۶ بر ساختار غشای پوستی، سیالیت و حساسیت اسپرم تأثیر بگذارد. یک یا چند مورد از این تغییرات ممکن است به طور مؤثر باروری را از طریق تأثیرپذیری روی اسپرم با مشکل روبه رو کند.
جالب توجه است که اسپرم حاوی مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب امگا ۳، دقیقاً مانند مغز و چشم است. تخم های ماهیان خاویاری در مقایسه با سایر گونه های دریایی خاص ترهستند. خاویار با اسید های چرب امگا ۳ و فسفولیپید می تواند خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی داشته باشد. چربی های غیر اشباع امگا ۳ خاویار با موفقیت به اسپر ماتوزوآ منتقل می شوند.

افزایش قابل توجه اسیدهای چرب امگا۳ و پایین آمدن امگا۶ زنده ماندن اسپرم را افزایش می دهند. افزایش نسبت امگا۳ به امگا۶ با مصرف خاویار باعث بهبود باروری اسپرم ها و تشکیل جنین سالم می گردد. مطالعات دیگر نشان می دهد که مصرف غذاهایی مانند خاویار که نسبت امگا۳ به امگا ۶ را افزایش می دهند توسط مادران باردار سبب می شود موقعیت بیضه ها در نوزادان اصلاح و مناسب گردد.
با توجه به منحصر به فرد بودن ترکیب اسیدهای چرب غیراشباع موجب افزایش اسپرماتوژنز و بهبود کیفیت اسپرماتوزوئید می شود. یکی از دلایل ناباروری مردان تغییر اجزای فسفولیپیدی و ترکیب اسیدهای چرب غشای اسپرماتوزوئید و افزایش تری گلیسرید است که موجب کاهش سبب تحرک اسپرماتوزوئید می شود.

خاویار سرشار است از اسید چرب امگا۳ DHA که بر خواص فیزیکی اسپرم تأثیر می گذارد و به آن سیالیت می دهد تا به خوبی حرکت کند. DHA آنقدر مهم است که وقتی حیوانات از DHA محروم می شوند، نابارور می شوند. بنابراین امگا۳ سبب تقویت اسپرم سازی با افزایش تحرک و سلامتی ژنیتکی آنها می شود.

تقویت اسپرم سازی با امگا3 خاویار
امگا۳ خاویار

چگونگی افزایش اسپرم و فعلایت آن توسط لیپوپروتئین خاویار

لیپوپروتئین ها وظیفه جابجایی چربی هایی از قبیل کلسترول را بین بافت ترشح کننده آن و اندامهای هدف بر عهده دارند؛ جذب لیپید در ارگان هدف عمدتاً با واسطه گیرنده های لیپوپروتئین صورت می گیرد. میزان عرضه استرول مورد نیاز برای انجام برخی از فعالیت های سلولی از جمله شکل گیری غشاها و سنتز هورمون های استروئیدی ضروری است.

بنابراین لیپوپروتئین تعداد اسپرم را افزایش داده همچنین در افزایش فعالیت اسپرم موثر است. خاویار علاوه بر DHA اسید چرب مهم در تقویت اسپرم ، غنی از لپوپروتئین است.

تقویت اسپرم سازی با خاویار توسط میزان بالای پروتئین آن

میزان پروتئین خاویار بسته به گونه بین ۲۵ تا ۳۰ گرم در صد گرم است. این میزان بسیار قابل توجه و با ارزش است. این پروتئین حاوی میزان بالایی اسید های آمینه ضروری برای بدن است. ساختار اسپرم حاوی میزان قابل توجه ای از انواع پروتئین است.

پروتئین در ساختار DNA به میزان قابل توجه حضور دارد. همچنین قسمت دم اسپرم حاوی پروتئین زیادی است. بنابراین پروتئین خاویار به ساخت اسپرم کمک نموده و به افزایش تعداد آن کمک فراوانی میکند.

 ساختار شماتیک اسپرم
ساختار اسپرم

تقویت اسپرم با خاویار توسط اسید آمینه آرژنین

مطالعات دیگر نشان داده اند که حضور اسید آمینه آرژنین خاویار باعث افزایش خون رسانی و در نتیجه باروری در آقایان می گردد. همچنینی این اسید آمینه باعث بهبود کیفیت اسپرم ، افزایش حرکت و تعداد اسپرم می شود.

سلنیوم خاویار شما را از شر ناباروری رها می کند. سلنیوم موجود درخاویار نقش مهمی در تولید سالم اسپرم دارند. سلنیوم برای عملکرد اسپرم ضروری است. سلنیوم یک عنصر اساسی در ایجاد بیوسنتز اسپرم و تستوسترون است.

سلنیوم به مورفولوژی اسپرم و همچنین تحرک آن کمک می کند. به این معنی که سلنیوم نه تنها به سلول های اسپرم کمک می کند تا از نظر اندازه و شکل مناسب رشد کنند، بلکه به حرکت آنها نیز کمک می کند. سلنیوم همچنین می تواند اسپرم را توسط رادیکال های آزاد در بدن محافظت کند. خاویار با میزان بالای سلنیوم خود باعث تقویت اسپرم ها می شود.

تقویت اسپرم سازی با خاویار با میزان قابل توجه روی

فلز روی منبع قابل توجه درون خاویار است که نشان داده شده است نقش مهمی در تنظیم تعداد اسپرم و کیفیت آنها دارد. مایع منی حاوی میزانی روی است. روی در تنظیم تستسترون بسیار حائزه اهمیت است.

همچنین این عنصر ارزشمند خاویار یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند اثرت استرس اکسیداتیو را کم نمایند. همچنین حضور روی باعث رشد بیضیه و کمک به بلوغ اسپرم ها می باشد.

 تقویت اسپرم سازی با خاویار
خاویار سیاه و تقویت اسپرم سازی

ویتامین Eخاویار معجزه سلامتی آقایان

یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است. ویتامین E رادیکال های آزاد را خنثی و از غشای سلولی در برابر ROS محافظت می¬کند. همچنین از پراکسیداسیون لیپیدها جلوگیری کرده، بنابراین عملکردهای آنتی اکسیدان¬های دیگر را بهبود می بخشد. ویتامینE حرکت اسپرم را زیاد و میل جنسی را افزایش می دهد.

فولات یا ویتامین B9 خاویار و جلوگیری از آسیب های ژنتیکی اسپرم

فولات یا ویتامین B9، در خاویار به میزان قابل توجه وجود دارد. این ویتامین از آسیب DNA اسپرم جلوگیری کرده و آسیب های ژنتیکی را به شدت کاهش می دهد. این ویتامین همچنین در ساخت اسپرم های سالم و افزایش تعداد آنها بسیار موثر است.

ویتامین B12 خاویار عامل بزرگ در تقویت اسپرم سازی و افزایش باروری مرداندر انسان مشخص شده است که ویتامین B12 از خون به اندام تولید مثل مرد منتقل می شود. نقش اساسی ویتامین B12 در اسپرماتوژنز و کیفیت مایع منی است.

مطالعات نشان داده اند که غلظت ویتامین B12 پلاسما در مردان نابارور در مقایسه با بارور پایین است.

مطالعات نشان داده است که این ویتامین بر روی تعداد اسپرم تاتثیر بسیاری دارد. همچنین این ویتامین در سلامتی DNA اسپرم نقش مهمی دارد. بنابراین حضور این ویتامین در خاویار منجر به تقویت اسپرم سازی و در نهایت درمان ناباروری می شود.

تقویت اسپرم سازی
تقویت اسپرم

CoQ10 خاویار چیست و چگونه ناباروری را درمان می کند؟

به عنوان یک جزء از زنجیره حمل و نقل الکترونی، در تنفس سلولی هوازی که باعث تولید انرژی می شود، شرکت می کند. این ماده ی شبه ویتامین محلول در چربی، در غشای سلولی و لیپوپروتئین ها وجود دارد. خاویار سرشار است از این کو آنزیم با ارزش که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می شود.

در سال های اخیر، نقش این آنتی اکسیدان مانند ویتامین در ناباروری مردان به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است. این آنزیم برای حرکت اسپرم در مایع منی ضروری است. CoQ10 می تواند سلامت اسپرم را افزایش دهد. همچنین CoQ10 منجر به بهبود تراکم اسپرم، تحرک اسپرم و مورفولوژی اسپرم می شود.

نتیجه گیری

باتوجه به مطالب علمی موجود می توان گفت که خاویار دارای مواد مغذی کاملاً منحصر بفرد است. بنابراین می تواند علل ناباروری آقایان که بیشتر مربوط به تولید کم اسپرم، بدشکلی یا بی حرکت اسپرم می باشد را درمان کند.

البته قابل توجه است که تقویت اسپرم سازی از طریق خاویار باید به مدت سه ماه ادامه پیدا کند. در این مدت میزان هورمون های جنسی مردان بخصوص تستسرون را افزایش یافته و اسپرم های کافی و سالم جدید تشکیل می شود.

 خاویار و درمان ناباروری
خاویار تاسماهیان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831