خرید اسکوئید (کالاماری) تازه و آشنایی با این آبزی پر خاصیت دریای خلیج فارس

خرید اسکوئید

خرید اسکوئید، این آبزی پر طرفدار جهانی، در ایران رو به افزایش است. این آبزی که از خانواده نرمتنان است دارای خواص بسیار و خوش خوراکی بالایی است. خرید اسکوئید هم تنوع غذایی خانوارها را زیاد می کند هم به بالا بردن سلامتی خانواده کمک می کند. ما در این مقاله شما را با این موجود آبزی و خواص ارزشمندش آشنا می کنیم تا بدانید چرا خرید اسکوئید برایتان سودمند است.

اسکوئید یا همان کالاماری یک بدن توبولار (لوله ای تو خالی)، مستطیلی و اندکی لبه دار دارد. تعداد هشت بازوی کوتاه و دو شاخک بلندتر به بدن متصل شده است که همگی دارای  مکنده های کوچک هستند. دورن ماهی مرکب یک اسکلت شفاف وجود دارد.

گوشت و بازوهای اسکوئید قابل به خوردن می باشند. گوشت یک ماهی مرکب دارای بافتی اسفنجی، رنگی مات و سفید و طعمی ملایم و کمی شور مزه دارد. هنگامی که یک اسکوئید به نحوی درست طبخ شود گوشتش باید نرم و لطیف باشد. به طور کلی، اسکوئید های کوچکتر و جوانتر دارای مزایای بیشتری هستند.
با ما تا انتها همراه باشید تا خرید اسکوئید خوبی داشته باشید.

خرید اسکوئید
اسکوئید

چرا کالامار بخریم و بخوریم؟!

علاوه بر این که طعم کالاماری برای بسیاری جذاب است، حاوی مواد مغذی زیادی هم است. کالاماری حاوی پروتئین سالمی است که می تواند در رژیم غذایی شما با میزان کالری بسیار کمی که دارد بگنجد. اگر اسکوئید بدرستی طبخ شود دارای چربی های غیر اشباع و مفید است. اسکوئید منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. اسکوئید یا کلاماری که خریداری می کنید دارای میزان بالایی انواع ویتامین ارزشمند B6 ،B3 ،B2 ،B12 ،C ،E و دارای مواد معدنی ارزشمند و فراوانی همچون فسفر، منیزیم، روی، کلسیم و آهن است.

نکات مهم در تهیه و خرید اسکوئید

اسکوئید در رنگ های بنفش-صورتی، گلبهی و سفید وجود دارد. گوشت این آبزی سفید و مات است. در خرید اسکوئید باید به برخی نکات دقت فرمایید. ابتدا از مکانی که اسکوئید را خریداری می کنید اطمینان حاصل نمایید. سپس به موارد زیر دقت کنید.

-اسکوئید تازه بوی تازگی مدیترانه ای و شیرین دارد. (بوی تند ماندگی و ترشیدگی نشانه فساد)
-رنگ گوشت اسکوئید تازه سفید و مات است. (گوشت قهوه دلیل ماندگی است)
-گوشت اسکوئید تازه درخشان و براق و مرطوب است.
-به بسته بندی و اطلاعات بسته دقت فرمایید.
-به عملکرد شرکت و نحوه اجرای کارایشان دقت فرمایید.
-از نحوه انتقال سالم و استاندارد اطمینان حاصل کنید.

نکته: اگر نحوه پاک کردن کالاماری برایتان سخت است شرکت هایی را پیدا کنید که اسکوئید را پاک کرده و تحویل می دهند.

خرید کالاماری
خرید اسکوئید تازه

همین الآن برای خرید اسکوئید تازه، پاک شده در بسته بندی های استاندارد و بهداشتی  می توانید از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

خواص ارزشمند اسکوئید سالم

امگا ۳

این آبزی سرشار از اسید های چرب غیر اشباع است. به همین دلیل مصرف این آبزی باید واقعاً مورد توجه قرار بگیرید. اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و روماتیسم کمک کنند. به علاوه، تحقیقات نشان داده که این اسیدهای چرب ضروری می توانند حافظه شما را تقویت و باعث بالا رفتن روحیه شوند.

پروتئین 

کالاماری داری میزان زیادی پروتئین با ارزش بالا است. با خرید کالاماری میزان بالایی پروتئین که در سلامت عمومی نقش دارد را تهییه می نمایید. مهم ترین نقش پروتئین برای رشد است. پوست، مو، ناخن و ماهیچه های سالم همه به پروتئین احتیاج دارند. اسکوئید منبع خوبی از پروتئین است که به راحتی هضم و جذب می شود.

ویتامین ها

مانند بسیاری از غذاهای دریایی، کالاماری منبع غنی ویتامین های گروه B است. رژیم غذایی کالاماری حاوی میزان بالایی ریبوفلاوین (B2) و نیاسین(B3) است. این ویتامین ها برای اشتها و هضم سالم، تولید انرژی، بینایی، حفظ پوست و عملکرد عصبی بسیار حیاتی هستند. کالاماری همچنین حاوی مقادیر ویتامین های ضروری دیگر از جمله ویتامین B6 ،B12 ،C ،E است.

منبع خوب ویتامین B 12 و B6

بدن شما به B 12 برای سلامت سیستم عصبی و سلامت خون نیاز دارد. همچنین ویتامین B6 برای محافظت قلب شما از سکته مغزی اهمیت دارد. هر دو ماده مغذی در اسکوئید به میزان قابل توجه وجود دارد.

خرید اسکوئید
اسکوئید گریل

درمان میگرن 

امروزه میگیرن بدلیل شرایط زندگی پر از مشغله و  استرس رو به افزایش است. ویتامین B2 موجود در اسکوئید میگرن را کاهش و التیام می دهد.

افراد دارای میگیرن برای بهبود شرایط خود می توانند همین الان برای خرید راحت و آسان اسکوئید تازه از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام، همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنند. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

مواد معدنی

مواد معدنی کالاماری نسبت به ویتامین ها غنی تر است. اسکوئید حاوی میزان بالایی فسفر، مس، روی، منیزیم، سلنیوم و آهن است. این مواد معدنی مهم به سنتز پروتئین، تولید انرژی، سلامت استخوان ها، عملکرد سیستم ایمنی، فرآیندهای عصبی، رشد و نمو طبیعی، تولید مثل و تنظیم گلوکز کمک می کنند.

سلنیوم و ویتامینE

اسکوئید دارای مقادیر خوبی از سلنیوم و ویتامین E است. اعتقاد بر این است که این دو ریز مغذی ارزشمند به عنوان یک آنتی اکسیدان در مبارزه با سرطان نقش دارند و می توانند به مبارزه با رشد تومورها کمک کنند.

 

روی ، منیزیم و پتاسیم

اسکوئید منبع خوبی از روی، منیزیم و پتاسیم است. کمبود روی، فرد را در معرض ابتلا به بسیاری از عفونت ها قرار می دهد. منیزیم باعث آرامش اعصاب و افزایش توانایی ماهیچه ها می شود. همچنین پتاسیم اسکوئید باعث کاهش فشار خون می شود.

مس

یک ماده معدنی کمکی در جذب آهن، ذخیره و کمک به سوخت و ساز بدن است. مس همچنین در تشکیل گلبولهای قرمز نقش مهمی دارد. اسکوئید می تواند ۹۰٪ از نیاز مس را در بزرگسالان را تأمین کند.

خرید اسکوئید

درمان آرتریت

ماهی مرکب ۶۳٪ سلنیوم دارد مقادیر کم سلنیوم یکی از دلایل آرتریت روماتوئید است. آنتی اکسیدان موجود در سلنیوم ممکن است به تسکین علائم آرتریت کمک کند.

 

پیشگیری از سرطان

 با خرید اسکوئید میزان بالایی آنتی اکسیدان های که در مبارزه با رادیکالهای آزاد مهم اند را بدست آورید. این آنتی اکسیدان ها باعث افزایش کارایی سلول ها و جلوگیری از سرطان می شوند. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند به افزایش تعداد گلبول های سفید خون که در فرآیند شیمی درمانی وجود ندارند کمک کند.

اسکوئید با کم خونی می جنگد

مس و آهن یکی از مهمترین مواد معدنی موجود در اسکوئید است و می تواند از کم خونی جلوگیری کند و با آن مبارزه کند. مس باعث می شود میزان بالایی آهن از روده ها جذب شود بنابراین به این صورت کم خونی را کاهش می دهد. با خرید اسکوئید و مصرف آن نیاز بدنتان به آهن را رفع می نمایید.

پخت سالم کبابی

نتیجه گیری

برای حفظ ارزش غذایی اسکوئید از سرخ کرن آن تا جایی که برایتان امکان دارد پرهیز کنید. از طبخ کبابی، گریل، آبپز و شکم پر و … ببیشتر بهره ببرید. در نحوه پاک کردن و خرید اسکوئید دقت فرماید. با یک خرید اسکوئید خوب و سالم، خود و خانواده خود را از ارزش غذایی این آبزی بهره مند کنید.

آسان ماهی به بهترین نحو ممکن کالاماری های تازه را انتقال، پاک و بسته بندی می کند تا با بهترین کیفیت این آبزی خوشمزه بدست مشتریان عزیز برسد.

خرید اسکوئید آسان ماهی

برای خرید اسکوئید تازه، پاک شده در بسته بندی های لوکس و آماده مصرف از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831