خرید خاویار دان تاسماهیان و آشنایی با تولید آن در مراکز عمل‌آوری

خرید خاویار دان تاسماهیان

خرید خاویار دان تاسماهیان، از تخمدان تازه و رسیده ماهی که بیهوش و خون‌گیری شده‌اند استحصال می‌شود. خرید خاویار دان تاسماهیان دارای محبوبیت بسیاری است. خرید خاویار دان تاسماهیان به‌صورت دان‌های جدا از هم و کاملا سالم و داری قابلیت ارتجاعی قابل ملاحظه است. برای آشنایی با این خاویار ارزشمند با ما تا انتها همراه باشید.

اگر امکان انتقال ماهی زنده به محل فرآوری وجود نداشته باشد، بهترین حالت این است که بلافاصله تخمدان استخراج شده و تخم‌ها غربال شوند؛ و در دمای صفر درجه سانتی‌گراد تا انجام مراحل فرآوری و نمک‌زنی، نگهداری شود.

خرید خاویار دان تاسماهیان مرحله برداشت

قبل از اینکه تخمدان استخراج شود، شکم ماهی با آب آشامیدنی شسته می‌شود و شکافتن شکم ماهی از حدود ۲-۳ سانتی‌متر بالاتر از سوراخ تناسلی به‌طرف جلوی بدن انجام می‌شود.

باید سعی کرد که تخمدان آسیب نبیند. محتویات شکم را کنار زده و با دقت تخمدان جدا می‌شود؛ سعی بر این است که تخمدان آلوده، و آغشته به خون و خونابه نشود. بعد از آن، لاشه ماهی به اتاق دیگری برای خالی کردن امعاء و احشاء و انجام سایر مراحل منتقل می‌شود.
تخمدان بر اساس گونه ماهی و کیفیت آن درجه‌بندی می‌شود. تخمدان‌هایی که برای تولید خرید خاویار دان تاسماهیان مناسب نباشند، برای تولید سایر محصولات نمک‌سود شده کنار گذاشته می‌شوند. هر ماهی و خاویاری که از آن استحصال می‌شود، با یک شماره خاص شماره‌گذاری می‌شوند، تا بعداً هنگام برسی در صورت نیاز ماهی‌ای که خاویار آن تهیه شده است، قابل شناسایی باشد.

 خاویار دان تاسماهیان و فرآیند غربال کردن

تخمدان‌های انتخاب شده به‌صورت دستی غربال می‌شوند. تخم‌های غربالی شده با آب سرد و قابل شرب (۰-۸ درجه سانتی‌گراد) شسته شده، تا مواد اضافی که در سطح شناور می‌شوند به تدریج سرریز و از تخم‌ها جدا شود نسبت تخم به آب در این آبشویی ۱ به ۵/۱ است.

شست و شو در صورت نیاز ممکن است تکرار شود، اما کل زمان آن نباید بیش از ۳۰ ثانیه باشد. تخم‌های شسته شده روی یک صفحه مجوف قرار می‌گیرد تا آب اضافی آن دفع شود. اگر نمک‌زنی با تأخیر انجام شود، تخم‌های غربال و شسته شده، تا زمان انجام این فرایند باید در دمای صفر درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند.

تخم‌های غربال شده بر اساس رنگ، اندازه و طعم درجه‌بندی می‌شوند. در صورت امکان و داشتن شرایط مشابه درجه کیفی، می‌توان تخم چندین ماهی را با هم مخلوط کرد. معمولاً این کار انجام نمی‌شود و فقط در زمانی که خاویار یک ماهی بسته‌بندی شده (در ظروف ۱/۸ کیلوگرمی)، و اضافه خاویار این ماهی یک قوطی را پر نکند، از خاویار سایر ماهیان به آن اضافه می‌شود.

خرید خاویار دان تاسماهیان و مرحله نمک‌زنی

تخم‌ها و نمک به‌طور دقیق توزین می‌شوند تا نسبت نمک‌زنی به‌طور دقیق انجام شود. نمک از طریق یک الک روی تخم‌ها پاشیده می‌شود. تخم‌ها به‌صورت گروه‌های مجزا هستند و هر گروه به طور مجزا نمک‌زنی می‌شود؛ وزن هر گروه بین ۵-۱۵ کیلوگرم (۱۱-۳۳ پوند) است.

فرآیند نمک‌زنی حدود ۲-۴ دقیقه طول می‌کشد. در نمک زنی دستی، زمانی که لزوجت تخم به یک حالت مناسب برسد، عملیات نمک‌زنی متوقف می‌شود. در این حالت یک خط سفیدرنگ روی تخم ظاهر می‌شود. اگر فرآیند نمک‌زنی به‌طور ناقص انجام شود، محتویات داخلی شکم تخم یک حالت آبکی و شل پیدا می‌کند.

اگر مدت زمان نمک‌زنی تخم‌ها، برای مدت بسیار طولانی و فراتر از حد مورد نیاز انجام شود، محصول بیش از حد شور می‌شود و حتی ممکن است با عملیات آبگیری و آبشویی نیز نتوان این شوری را از بین برد. مقدار نمک اضافه، سبب تولید یک لایه اطراف تخم می‌شود که این لایه نیز سبب چسبیدن تخم‌ها به هم می‌شود. تخم‌ها در خاویاری که بیش از حد نمک‌زنی شده باشد، به‌راحتی قابل جداکردن نیستند.

مقدار نمک مورد استفاده برای نمکزنی خاویار، بین ۵/۳-۵ درصد وزن کل تخم‌هاست. درصد دقیق نمک به کیفیت تخم و شوری نهایی مورد علاقه خریدار بستگی دارد. شوری نهایی محصول تحت‌تأثیر میزان آبگیری و آبشویی محصول نیز می‌باشد، که این فرایند بعد از نمک‌زنی انجام می‌شود.

برای اینکه فرآیند آبگیری به خوبی انجام شود، ابتدا تخم‌ها را به‌صورت یک لایه نازک روی یک صفحه مجوف پهن می‌کنند و بعد از قرارگیری در آب، صفحه را تکان می‌دهند تا نمک اضافی روی تخم شسته شده، و دفع شود.

خرید خاویار دان تاسماهیان و مرحله بسته‌بندی

بسته‌بندی خرید خاویار دان تاسماهیان در داخل ظروف قبل از تورم تخم و جذب آب انجام می‌گیرد. تورم تخم در اثر جذب آب در داخل ظرف اتفاق می‌افتد.

این امر به‌خوبی برای ظروف ۰/۵ و ۱/۸ کیلوگرمی اتفاق می‌افتد؛ زیرا در این ظروف، خروج آب اضافه با استفاده از فشار در، برای اطمینان از عدم نفوذ هوا به داخل آن انجام می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831