خرید خاویار سیاه و ۹ نکته مهم برای خریدارن با سلیقه و خوش ذوق خاویار

خرید آنلاین خاویار


چرا خاویار گران است؟

خاویار به دو دلیل اصلی گران است.
دلیل اول اینکه از ماهیان خاویاری استحصال میشود که رو به انقراض هستند.
دلیل دوم اینکه سن بلوغ ماهیان خاویاری بالاست. یعنی یک ماهی بلوگا برای تولید خاویار به حدود ۱۲ سال صبر نیاز دارد.

خرید خاویار سیاه با افزایش آگاهی مردم رو به افزایش است. این ماده غذایی با توجه به خواص درمانی زیاد خود جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کرده است. دوستداران این ماده غذایی ارزشمند همواره بدنبال خرید خاویار سیاه اصل و مطمئن هستند. این مقاله نکات مربوط به یک خرید درست و ایده آل را برای علاقمندان روشن می کند.

خاویار سیاه یک ماده غذای ارزشمند با ارزش های غذای فوق العاده است. این ماده دریایی نسبت به سایر محصولات مربوط به آبزیان خواص ویژه تر و منحصر به فردی دارد. این ماده با ارزش به این دلیل که از درون شکم ماهیان خاویاری که در حال انقراض هستند خارج می شود بسیار گرانبها است.
خاویار طی سالهای زیادی یک خوراک اشرافی بود و بسیاری از افراد از آن محروم بودند. اما امروزه تلاش ها بر این است  تا بتوانند نسل این ماهیان ارزشمند را از انقراض نجات دهند.

ترکیبات خاویار:
ترکیبات خاویار پروتئین، چربی ، اسیدهای چرب ضروری که عامل ضد سرطان قوی است، آنتی اکسیدانت های بسیار کمیاب، ویتامین، آب، آنزیم، مواد معدنی، آهن و هورمون های مختلف می باشد.

خاویار بسیار پر انرژی، نیرو بخش و دارای خاصیت درمانی است. خاویار بر حسب اندازه تخمک و شیوه پردازش درجه بندی می شود.
ماهیان خاویاری بلوغ چندین ساله و بسیار طولانی دارند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تمامی نکات مهم برای یک خرید خوب را به شما آموزش دهیم.

خواص درمانی خاویار

 میتوانید همین الآن   برای خرید خاویار سیاه  و با کیفیت ما که تحت نظارت متخصصین کار آمد هستند  اقدام نمایید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

ویژگی های یک خاویار سیاه خوب و با کیفیت چیست؟

سالیان دور و دراز  است که خاویار ایرانی حرف اول را در دنیا می زند. بسیاری از کشور های بسمت پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار روی آورده اند. اما هنوز هیچ خاویاری جایگزین خاویار اصیل ایران نشده است. دوستداران خاویار در همه جای دنیا تفاوت این خاویار ارزشمند را می دانند. خاویار ایران داری طعم و بوی متفاوتی است.

کیفیت در خرید خاویار سیاه یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن دقت شود. خاویار با کیفیت دارای یک سری از ویژگی ها است.  فرآوری خاویاراز صید تا بسته بندی شامل مراحل مختلف است میتوانید به مقالات ما  مراجعه کنید. یک خاویار با کیفیت دارای یکسری ویژگی است.
خاویار بسته به نوع گونه از نظر ظاهری و شیمیایی تا حدودی متفاوت است. ما این خاویار ها را با نام خاویار بلوگا (فیل ماهی) خاویار بری(تاسماهی سیبری) خاویار استرا (تاسماهی روسی) خاویار سوورگا (تاسماهی ازون برون) که معروف ترین آنها است میشناسیم.

خاویار با کیفیت دارای دانه ها کامل سالم و یکدست است. دانه ها خاویار طبیعی جدا و فاقد مایع تخمدان و هر ماده اضافی است. له شدگی درون دانه ها وجود ندارد. خاویار نباید زیاد سفت و نه زیاد نرم باشد و دارای قابلت ارتجاع مناسب باشد. دانه های خاویار باید درخشان ، براق دارای جلا مناسب باشند.

خاویار ها باید یکنواخت، مرطوب و فاقد بوی زننده باشند. در خرید خاویار سیاه دقت فرماید خاویار طبیعی باید رایحه ملایم مدیترانه ای داشته باشد. خاویاری که میخورید نباید طعم ماندگی و ترش شدن بدهد.

همچنین خاویار نباید زیاد شور و تلخ باشد.تلخی خاویار حکایت از ماندگی و فساد دارد. رنگ خاویار بسته به گونه متفاوت است. رنگ خاویار طبیعی طیفی از رنگهای خاکستری، سبز زیتونی، خاکستری تیره و طلایی است. دقت کنید خاویاری که رنگ پس می دهد تقلبی است.

 

کیفیت خاویار

نکاتی که باید در هنگام خرید خاویار سیاه رعایت کنید.

 

نظارت و کنترل بر کیفیت خاویار

تمامی خاویار های استاندارد موجود در بازار تحت نظارت سازمان های بهداشتی و نظارتی هستند. بنابراین برای خرید خاویار سیاه لازم است که خاویار را از امکان های تحت نظارت کنترل کیفی تهیه نمایید. کنترل کیفیت خاویار شامل نظارت، بررسی و آزمایش هایی می باشد که در تمام طول خط تولید ( از صید گاه تا عمل آوری) بر روی نحوه عمل آوری و نگهداری آن صورت می گیرد.

بدلیل ارزش غذایی سرشار که این فرآورده دارد، محیط مناسبی جهت رشد میکروارگا نیزمهای مختلف می باشد. . لذا کنترل هر مرحله حساس و اساسی است.

 

خاویار استاندارد

نکاتی که در خرید خاویار سیاه باید مورد توجه قرار گیرد.

۱- امروزه خاویار های مصنوعی فراوانی به بازار آمده است . خاویار های که از جنس پرافین یا تخمدان سایر ماهیان است. این مواد را بصورت مایع خمیر مانند درون کپسول های بشکل خاویار در می آورند. خاویار های مصنوعی بدلیل اینکه حالت ژل ای دارنند و در طی فرآیند حرارت دهی ساخته شده اند با حرارت دوباره با حالت اولیه ژله ای خود در می آیند.

۲- خاویار های مصنوعی دارای شکل نامنظم و چند وجهی اند. این خاویار های تقلبی سفت و گاهی داری پوسته خالی اند.

۳- از خرید خاویار هایی با قیمت های نا متعارف  بپرهیزید.  قیمت خاویار اصل مشخص است.

۴- خاویار های مصنوعی براقیت بیش از اندازه دارند که کاملا با خاویار طبیعی متفاوت است. بنابراین دقت به شکل ظاهری خاویار میتواند کمکتان کند.

۵- طعم خاویار های تقلبی هیچ شباهتی به خاویار اصل ندارد، بی مزه و کاملاً مشخص است.
۶- از خرید خاویار های دارای لوگوهای شلوغ و تقریبا بی سرو ته است خود داری کنید.

۷- خاویار های استاندارد دارای اطلاعات کامل از جمله پروانه، تاریخ تولید، انقضا، نوع خاویار، محل تولید خاویار، مدت زمان نگهداری و استاندارد های لازم است.

۸- در خرید خاویار سیاه خاویار های با بسته بندی استانداراد و حتما پاستوریزه انتخاب نمایید. پاستوریزاسیون خاویار با این هدف انجام می شود که مدت زمان ماندگاری آن بیشتر شود و نگهداری کوتاه مدت خاویار در دمای اتاق امکان پذیر شود. خاویار های تقلبی میتواند دارای بار آلودگی بالا باشندکه خطرناک است.

۹- بسته ها و قوطی های خاویار دارای اندازه ها مشخص است مثل ۳۰،۵۰، ۱۰۰ گرمی است و قوطی ها تقلبی بزرگتر از حد متعارف اند.

خاویار اصل

نتیجه گیری

 خرید خاویار سیاه باید از مکان های مورد اطمینان بخرید به شرکت های که تاییدهای وزارت بهداشت را دارند. همچنین شرکت های که روند کاری خود را با شما به اشتراک می گذارند.

شرکت آسان ماهی تمام مراحل عمل آوری خاویار را تحت نظارت کامل کارشناس متخصص و خبره انجام می دهد. و تمامی فرآورده های خاویاری ما زیر نظر استاندارد های بهداشتی می باشد.

 میتوانید همین الآن  خیلی آسان برای خرید خاویار های برند، سالم و با کیفیت ما از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۲۲۰۳۴۸۳۱ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi
خرید خاویار بلوگا، خرید خاویار از شیلات، خرید خاویار در تهران

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. در دوران بارداری همسرم از شما چندین بار خاویار خریدم. تقریبا تمام ۹ ماه را. با افتخار شما را به خاطر مشتری مداری و کیفیت عالی به تمام دوستانم معرفی میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831