خرید خاویار پرورشی کمکی بزرگ به حفظ گونه ارزشمند تاسماهیان

خرید خاویار پرورشی

خرید خاویار پرورشی گامی بزرگ در جهت حفظ این ماهی بسیار ارزشمند که در حال انقراض است می شود. تکنولوژی و پیشرفت های عظیم در علوم شیلات توانسته تا حدود از منقرض شدن این ماهی فوق العاده جلوگیری کند. خرید خاویار پرورش می تواند با توجه به کنترل های دقیق دارای ارزش های فراوانی باشد. ما در این مقاله شما را با خرید خاویار پروشی آشنا خواهیم کرد.

علوم شیلات و متخصصان آن سعی کرده اند در سه جهت افزایش جمعیت تاسماهیان با تکثیر و رها سازی بچه ماهیان به محیط های طبیعی و پرورش، همچنین در جهت تولید خاویار و گوشت  گام بزرگی بر دارند.
تمامی مراحل تکثیر و پرورش این آبزی ارزشمند دارای تکنولوژی و علم بالایی است و دارای دانش و و تدابیر ویژه ای است و بسیار حساس می باشد.
پرورش این ماهیان در برخی از گونه ها بسیار موفق تر از برخی از گونه ها ذیگر بوده  است.

خرید خاویار پرورشی

تولید تاسماهیان پرورشی برای خرید خاویار پرورشی 

 

تولید تاسماهیان پرورشی، یک روش جایگزین،برای تکثیر و ازدیاد تاسماهیان است. پرورش تاسماهیان برای تولید گوشت ابتدا در کشور روسیه آغاز شد. در سال ۱۹۹۱، تولید گوشت تاسماهیان از منابع آب لب شور و شیرین در روسیه به بیش از ۵۰۰ تن رسید.
پرورش اقتصادی تاسماهیان برای تولید گوشت و خاویار راه اندازی شده اند. اکنون چندین مزرعه پرورش تاسماهیان در جهان هزاران تن گوشت و خاویار را تولید می کنند.

تولید تاسماهیان پرورشی مزایای زیادی برای پرورش دهنده ها دارد. ضریب رشد بالا به خصوص در آبهای گرمتر، تولید ماهی قابل عرضه به بازار در کمتر از دوسال را میسر می سازد؛ مقاومت تاسماهیان در برابر بیماری های عفونی نسبت به ماهیان استخوانی سبب شده است که مرگ و میر و تلفات این ماهیان بسیار کمتر از ماهیان استخوانی باشد.

این ماهیان به طور چشمگیری به تغییرات دمای اب از صفر تا ۳۰ درجه سانتی گراد، اسیدیته بین۵- ۸/۶، کاهش اکسیژن تا ۷۰ درصد اشباعیت و شوری بین صفر تا ۱۲ میلی گرم در لیتر و حتی در برخی تا ۱۶ میلی گرم در لیتر سازگار می شوند. همچنین موفقیت های متخصصان شیلاتی در تولید گونه هیبرید با اهداف تجاری بسیار مطلوب بوده است. با رشد و توسعه پرورش تاسماهیان، فرآوری و تولید خاویار از ماهیان پرورشی یک واقعیت در این زمینه خواهد بود.
امروزه بهترین گونه های پرورشی تاسماهیان نسل های اول و دوم ماهی بستر، استرلیاد، فیل ماهی، تاسماهی سیبری و تاسماهی سفید و همچنین گونه های دورگه عقیم از تاسماهی روسی با فیل ماهی یا تاسماهیی سیبری است.

خرید خاویار پرورشی

خرید خاویار پرورشی

 

تولید خاویار از ماهیان پرورشی

فرآوری و تولید خاویار از ماهیان پرورشی ممکن است دارای مشکلات فنی باشد. یکی از این مشکلات این است که تخم های به کار رفته برای تولید خاویار باید قبل از مهاجرت هسته استحصال شود؛ که در این حالت تخم به بلوغ کامل نرسیده است و بهترین زمان برای تولید خاویار است.

در گذشته این مشکل راه حلی نداشت جز مرگ ماهی مولد اما با پیشرفت عوم شیلات و به کار گیری گیری انواع روش های استحصال تخم مانند سزارین و میکرو سزارین توانسته از مرگ مولدین جلوگیری شود.
تشخیص مرحله رسیدگی تخم ها برای تولید خاویار با کیفیت بالا با انواع روش های که خظر کمتری برای ماهی داشته باشد انجام می گیرد.
توسعه صنعت پرورش پرورش تاسماهیان و تولید خاویار از این ماهیان می تواند فشار بر ذخایر وحشی این ماهیان را کمتر کند و سبب بازسازی ذخایر این ماهیان در زیستگاه های طبیعی آنان شود. تولید خاویار از ماهیان پرورشی دسترسی به خاویار را برای نسلهای آینده تضمین خواهد کرد.

خرید خاویار پرورشی

خرید خاویار پرورشی

 

فواید تکنولوژی پرورش تاسماهیان و خاویار پرورشی

امروزه تهیه بچه ماهی و دانش تکثیرو پرورش تاسماهیان از موسسات شیلاتی امکان پذیر است. همانطور که می دانید ماهیان خاویاری طی سالیان طولانی به مرحله بلوغ و تولید خاویار می رسند. اما علم و تکنولوژی شیلاتی و تحقیقات موثر خود توانسته حتی سن بلوغ را کاهش داده و تولید خاویار را افزایش دهند.

همچنین تمرکز روی خاویار برخی از گونه ها مانند استرلیاد و بری که سن بلوغشان بسیار پایین است بسیار موثر و ارزشمند برای افزایش تولید خاویار سیاه پر خاصیت شود.

کنترل تمامی مراحل پرورش افزایش کیفیت مراحل زندگی و خاویار گیری سبب شده است که اطمینان از سلامتی خرید خاویار پرورشی به میزان بالایی باشد. بنابراین خرید خاویار پرورشی اطمنان سلامتی بسیار بالایی دارد.

همچنین با توجه به نظارت مستقیم بر مراحل رسیدگی ماهیان و کنترل زمان تخم کشی تخم های های خاویارهای پرورشی یکدست دارای میزان کیفیت بالایی هستند و میزان هدر رفت تخم ها بسیار پایین تر ازماهیان وحشی است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831