خرید خرچنگ پاک شده و آموزش نحوه فیله کردن این آبزی خوش‌خوراک

خرید خرچنگ پاک شده، برای دوستداران آن بسیار ارزشمند است. این غذای دریایی بسیار ارزشمند است. در واقع این سخت‌پوست پرطرفدار دارای نحوه پاک کردن خواصی است. بنابراین خرید خرچنگ پاک شده، رواج بیشتری دارد. در این مقاله خواهید آموخت که همیشه به خرید خرچنگ پاک شده  احتیاج ندارید. 

۱) خرید خرچنگ پاک شده  و تهیه خرچنگ‌های تازه

خرچنگ‌های زنده به‌طور شگفت‌انگیزی وقتی به‌طور صحیح حمل می‌شوند و در یخ نگهداری حمل می‌شوند،  داری گوشت سفید و خوشمزه، درون پوسته سخت هستند. خرچنگ طرفداران بسیاری دارد. بنابراین خرچنگ‌ها را از مکان‌های عرضه استاندارد تهیه کنید.

مهم نیست که چه نوع خرچنگی را در دست دارید، از این راهنما استفاده کنید تا آن‌ها را برای خوردن آماده کنید.

 

۲)خرید خرچنگ پاک شده  و آماده‌سازی خرچنگ‌ها 

خرچنگ‌هایی که بر روی یخ یا یخچال نگهداری می‌شوند، سالم و خوشمزه خواهند بود. می‌توانید قبل از تمیز کردن خرچنگ‌ها را بپزید. جوشاندن رایج‌ترین نحوه آماده‌سازی است.

 

جوش آوردن:

یک ظرف بزرگ آب را به جوش بیاورید. به اندازه کافی نمک اضافه کنید تا به اندازه باشد و  شور نشود. هر نوع ادویه و یا گیاهانی را که دوست دارید اضافه کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بسته به اندازه خرچنگ‌ها، خرچنگ‌ها را اضافه کرده و هم بزنید تا بجوشد.

بخار پز :

حدود یک لیتر آب و نمک را در کف قابلمه بزرگ جوش آورید. خرچنگ‌ها را درون سبد ظرف بخار پز قرار دهید. قابلمه را بپوشانید و تا زمانی که خرچنگ‌ها پخته شوند، ۱۰ دقیقه برای خرچنگ‌های کوچک تا ۲۰ دقیقه برای خرچنگ‌های بزرگتر زمان لازم است.
خرچنگ‌ها را از ظرف جدا کرده و بگذارید تا به اندازه کافی خنک شود. می‌توانید آنها را به‌سرعت در زیر آب سرد شستشو دهید یا از دستکش استفاده کنید.

۳) قسمت زیرشکم را جدا کنید

قسمت برآمده مثلثی از پوسته در قسمت انتهای شکم خرچنگ است (روی نرها کوچکتر، باریک‌تر است؛ روی ماده‌ها بزرگتر، پهن‌تر و گردتر است). این قسمت را را با گرفتن نقطه به سمت قسمت جلوی خرچنگ و بیرون کشیدن آن جدا کنید.

۴) Carapace را بردارید

پس از کشیدن بند جلویی، در پشت خرچنگ سوراخ کوچکی بین بدن و پوسته بالایی یا کارپاس مشاهده خواهید کرد. بدن را با یک دست نگه دارید و با کشیدن پوستی که در آن سوراخ کوچک است، پوسته بالایی را بیرون بکشید.

مایعی که بیرون بیاید “کره خرچنگ” نامیده می‌شود (این چربی از پشت خرچنگ است) و بسیاری از افراد آن را برای استفاده در سوپ‌ها یا حتی به‌عنوان یک سس برای سرو خود خرچنگ ذخیره می‌کنند. اگر می‌خواهید کره خرچنگ را ذخیره کنید، حتما خرچنگ را به‌صورت سرپایی نگه دارید و بدن را به سمت بالا و خارج از پوسته بالایی بکشید تا مایع جمع شود.

۵)خرید خرچنگ پاک شده و حذف آبشش‌ها 

هنگامی که پوسته بالایی از بین رفت، قسمت داخلی خرچنگ را مشاهده خواهید کرد. در امتداد بالا دو ردیف آبشش‌های مات و شفاف وجود دارد. اینها قابل مصرف نیستند نگران نباشید، همه آنها را بیرون بکشید و آنها را دور بیندازید.

فک پایین، در قسمت جلوی خرچنگ، باید برداشته شود. به‌سادگی آنها را از خرچنگ جدا کنید و آنها را دور بیندازید.

۶)خرید خرچنگ پاک شده تمیز کردن خرچنگ 

قسمت‌های باقی‌مانده خرچنگ (علاوه بر پوسته) که نباید بخورید روده است. روده معمولا جزی دورریز آبزیان هست.

اکنون یک خرچنگ کاملاً تمیز تهیه کرده‌اید. خرچنگ تمیز آماده است تا از گوشت آن برای انواع خوراک‌های موردنظر خود استفاده کنید.

خرچنگ‌های کوچکتر، گوشت لطیف‌تر دارند اما خرچنگ‌های بزرگتر، بهتر است گوشت آن به قطعات کوچکتر تبدیل شود. 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831