خرید سالمون نروژی و چگونگی حفظ کیفیت گوشت ماهی سالمون نروژی

خرید ماهی سالمون

خرید سالمون نروژی یک تجربه بسیار عالی است. ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر اقدام به خرید ماهی میکنید یا به رستوران های دریایی می روید حتما خرید سالمون نروژی و مصرف آن را تجربه کنید. ما در این مقاله به بررسی حفظ کیفیت گوشت این ماهی می پردازیم .

ماهی سالمون تقریباً به طور انحصاری در اقیانوس اطلس زیست می کند و بومی این اقیانوس محسوب می شود. نروژی ها با استفاده از قفس های دریایی شناور پیشگام در آبزی پروری ماهی سالمون بودند. ماهی مهمترین صادرات نروژ به غیر از نفت است و حداقل ۷۰ درصد از این ماهی صادر شده نیزاز آبزی پروری است. طبق اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) ، نروژ و شیلی از سال ۲۰۰۸ از۳ تولید ماهی سالمون در جهان را تولید می کنند.
ماهی سالمون اقیانوس اطلس در تمام سال در دسترس است ، و برای بسیاری طعم عالی سالمون ارزشمند است.

خرید ماهی سالمون
خرید ماهی سالمون

خرید سالمون نروژی و چگونگی حفظ کیفیت ماهی

ماهی هایی که تازه هستند و به طور صحیح پرورش داده می شوند به نظر می رسد، بو و طعم بهتری دارند. برای ارائه این مزایا، تولید کنندگان نروژی روشهای دقیق کنترل کیفیت را دنبال می کنند. در اینجا چند عنصر مهم برای کیفیت خوب وجود دارد که هر کدام برای حفظ بالاترین سطح کیفیت از صید تا عرضه ماهی طراحی شده اند:

دسته بندی اولیه ماهی تضمین می کند که بهترین ماهی صادر می شود. پس از آن، جابجایی به حداقل می رسد و زنجیره سرد از صید تا بسته بندی به انبار و سرانجام تا عرضه ماهی حفظ می کند. این یک عامل اصلی در تهیه غذاهای دریایی و حفظ کیفیت بالا یک عامل کلیدی است.
دسته بندی بیشتر هنگام تحویل ماهی به اتفاق می افتد و فروش در محیط سرد تا زمانی که خریداری شود کیفیت را تضمین می کند.
هنگام خرید ماهی تازه می توانید کیفیت را با توجه به قوام ، بو و براق بودن آن در نظر بگیرید – تمام خصوصیات شیمیایی و مواد مغذی ماهی در جابه جای به سایر کشورها حفظ شود.
انتقال صحیح و حفظ ذنجیره سرمایشی در کیفیت سالمون نروژی

خرید ماهی سالمون
خرید ماهی سالمون

 تشخیص  در خرید ماهی سالمون  تازه

تعریف ماهی تازه بدین معنی است که در فضایی خنک بدون انجماد به مکان عرضه برده شود.  برای ارزیابی کیفیت ماهی چند چک ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید:

رنگ نارنجی روشن و خطوط سفید زیبا

ماهی تازه باید پوست براق داشته باشد. اگر ماهی خیلی طولانی ذخیره شود ، پوست آن ظاهری کدر دارد.

چشم ها باید شفاف ، براق و کمی بیرون زده باشند .ماهی  مانده یا اینکه نزدیک به فساد چشم هایی با رنگ و لعاب ، خاکستری و کمی فرو رفته در سر دارد.

آبشش های ماهی تازه باید دارای رنگ قرمز یکنواخت جذاب با پرتوهای مشخص شده باشند . ماهی هایی که مدت طولانی صید می شوند دارای آبشش هایی هستند که در لبه ها کمرنگ تر و تا حدودی منقبض شده اند.

ماهی با کیفیت خوب باید بوی ملایم و تازه ای داشته باشد. ماهی هایی که بوی زننده ای دارند یعنی مدت طولانی است که نگهداری می شوند.

استحکام گوشت یعنی  کیفیت خوب است. گوشت باید به استخوان ها چسبیده و و بعد از لمس حالت برگشت چپذیر داشته باشند.  باشد. فشار دادن گوشت با انگشت آزمایش خوبی است.   تا ببین گوشت در جای انگشت به حالت اولیه بر می گردد اگه برگرده یعنی سالم اگه برنگرده یعنی مانده.

لکه های تیره در آن دیده نشود.

خرید ماهی سالمون

تلاش برای حفظ پایداری ماهی سالمون

نروژ برای حفظ ذخایر وحشی ماهی سالمون نروژ اقدام به تکثیر و پرورش این ماهی ارزشمند نموده که بسیار هم موفق بوده است.

حمل و نقل و انبار

• کل ماهی سالمون با یخ های تازه بصورت شکم خالی با فوم یخ جابه جا می شوند.
•  ماهی های منجمد هم با یخ جابه جا می شوند.

بهترین خصوصیت در خرید سالمون نروژی

ماهی سالمون تنوع بیشتر در  انواع برش ها و غذاهای خوش طعم با کیفیت و تنوع پخت بالا و با میزان دور ریز پایین و  خاصیت درمانی فراوان دارد.

بی خطر برای مصرف خام

تمامی محصولات خام در کشور نروژ باید قبل از عرضه در مدتی معین در سردخانه نگهداری شوند. اما ماهی سالمون نروژی  اقیانوس اطلس بدلیل مورد تایید بودن میزان سلامتی بالا نیازی به این امر نداردو مستقیم وار بازار جهانی می شود و حتی بدلیل عاری بودن از هرگونه انگل به عنوان غذای خام مصرف می شود.

خرید ماهی سالمون
خرید سالمون نروژی

یخ زدایی:

اگر ماهی سالمون را در خواستید یخ زدایی کنید از شب قبل در محیط یخچال قرار دهید. تا بتدریج ذوب شود.

خرید سالمون نروژی  منبع خوب از موارد زیر است.

• پروتئین
• ویتامین A ، D ، B12
• آنتی اکسیدان ها
• امگا ۳

طعم و بافت:

• رشد آهسته در آبهای شفاف نروژ باعث ایجاد بافت ناب و طعم ظریف در گوشت ماهی سالمون  شده است.

گوشت مرطوب و پوسته پوسته

خرید سالمون نروژی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831