خرید ماهی ازون برون و آشنایی با این ماهی ارزشمند و لذیذ

خرید ماهی ازون برون دارای ارزش های بسیاری است. شما با خرید ماهی ازون برون علاوه بر یک تجربه لذیذ غذایی خواص بسیاری را به بدنتان می رسانید. زیرا ماهی ازون برون از خانواده تاسماهیان، نسبت بهسایر بسیاری از آبزیان خواص ارزشند بیشتری دارند. در این مقاله می خوایم با خرید ماهی ازون برون و این ماهی ارزشمند آشنا شویم.

دلیل  ارزشمندی  خرید ماهی ازون برون

تاسماهی ازون برون با اسم علمی (Acipenser stellatus) یکی از با ارزشمندترین ماهیان خاویاری است.

با نام های انگلیسی Stellate Sturgeon همچنین به Stellatus یا Starry Sturgeon معروف است.
این گونه سطح اکسیژن پایین را تحمل نمی کند، بنابراین اکسیژن رسانی اضافی در ماه های تابستان ضروری است. ماهیان خاویاری تحمل درمان های شدیدی مانند فرمالین را ندارند بنابراین از این لحاظ  گوشت بسیار سلامتی دارند. همچنین آب تمیز و پر اکسیژن سبب کیفیت بالای گوشت این ماهی می شود.

شکل ظاهری برای شناسایی خرید ماهی ازون برون

ازون برون  دارای پلاک پشتی ۹-۱۶عدد ، پلاک جانبی ۲۶-۴۳ عدد ، پلاک شکمی ۹-۱۴ عدد ،شعاع باله پشتی ۴۰-۵۴ عدد و شعاع باله مخرجی ۲۲-۳۵ است.
ماهی ازون برون به راحتی قابل تشخیص است، زیرا بینی این ماهی تا ۲۵٪ از کل طول ماهی است. دارای پوستی مایل به آبی و سیاه و سطح شکم نرم و سفید و پوسته های بسیار برجسته (صفحات استخوانی روی پوست) که رنگی زرد مایل به سفید دارند.
ماهی ازون برون می تواند در طبیعت به حداکثر اندازه ۲٫۲ m و ۷۰ kg رشد کند اما در یک حوضچه بزرگ ۱٫۳ – ۱٫۵ m و ۱۰ – ۱۵ kg اندازه معمول تر است.

 محل پرورش

این ماهی  به شنا بسیار مشتاق است ، وهرگز شنایش متوقف نمی شود، بنابراین برای شنا به فضای زیادی احتیاج دارد. یک استخر بزرگ با جریان خوب ، این ماهی را از نظر تغذیه و از سلامتی خوبی حفظ می کند.

غذا و تغذیه تاسماهی ازون برون

یک رژیم غذایی ماهی خاویاری سالم باید حاوی مقدار زیادی پروتئین حیوانی باشد ، ماهیان خاویاری به حداقل پروتئین ۴۰٪ و سطح روغن ۱۵٪ یا بیشتر نیاز دارند . درصد کمی از پروتئین را می توان از سویا بدست آورد اما اکثر آنها باید از ماهی یا سایر منابع حیوانی تهیه شوند.

خرید ماهی ازون برون
خرید ماهی ازون برون

مسائل مربوط به سلامت

 

شایع ترین مشکلات سلامتی ماهیان خاویاری مربوط به غذا و / یا اکسیژن است ، این دو چیز حیاتی را به درستی دریافت کنید و ماهیان خاویاری شما باید سالم و سالم بمانند.
برای اطمینان از وجود اکسیژن کافی در آب از کیت تست اکسیژن استفاده کنید. برای اطمینان از نتایج صحیح ، دستورالعمل های همراه با کیت را دنبال کنید. تصور نکنید که فقط بخاطر داشتن پمپ هوا در حال گردش اکسیژن آب کافی است. زیرا بسیاری از موارد می توانند بر میزان اکسیژن محلول در آب تأثیر بگذارند، بنابراین آزمایش تنها راه برای اطمینان است. آب گرم اکسیژن کمتری نسبت به آب سرد دارد، بنابراین در هوای گرم، به ویژه در شبهای بارانی که اکسیژن ممکن است به طور ناگهانی به سطوح خطرناک پایین بیاید، هوشیار باشید.

از درمان های شیمیایی قوی مانند فرمالین، فرمالدئید، پرمنگنات پتاسیم ، سولفات مس یا هرگونه درمانی این چنینی استفاده نشود و اکیدا خودداری کنید ، اینها احتمالاً ماهیان خاویاری شما را خواهد کشت. نمک ، بی خطرترین درمان برای استفاده از ماهیان خاویاری است.
پمپ هوا و تصفیه آب را در تمام طول سال نیاز است. و در صورت خرابی اصلی پمپ، یک پمپ پشتیبان تهیه کنید.

خرید ماهی خاویار
گوشت ماهی ازون برون

خرید ماهی ازون برون و دلیل علاقه به آن

ماهی ازون برون نسبت به سایر ماهیان خاویاری دارای گوشت بسیار لذیذ و ارزشمندی است. ماهی ازون برون علاوه بر این اینکه گوشت بسیار لذیذی دارد، دارای خواص درمانی و سلامتی بسیار ارزشمندی می باشد. طعم جذاب و لذیذ، تنوع پخت، سهولت در مصرف (بدون تیغ)، خواص درمان زیاد و طبع گرم سبب شده این ماهی دارای طرفداران بسیاری باشد.

باتوجه به اینکه این ماهی بمانند سایر ماهیان خاویاری در حال انقراض است. بنابراین با توجه به خاویار ارزشمند و گوشت پر خاصیتش نیاز به حمایت های مختلف دارد. آبزی پروری نقش بسیار پر رنگی در حفظ این ماده غذایی گرانبها دارد.  تکثیرو پرورش این ماهی ارزشمند توانسته تا حدودی به حفظ بقای این ماهی کمک نمایید. تا ما هنوز بتوانیم از خرید ماهی ازون برون لذت ببریم.

خرید ماهی ازون برون

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831