خرید ماهی برای سالمندان و مصرف آن، چه اثرات مثبتی بر روی سلامتی آنها خواهد گذاشت؟

Seafood for the elderly

خرید ماهی برای سالمندان و مصرف آن می تواند خواص سلامتی بسیاری برای آنها داشته باشد. سالمندان نسبت به جوانان به انرژی کمتری احتیاج دارند. به همین دلیل است که خرید ماهی برای سالمندان بسیار مناسب است. ماهی یک منبع عالی پروتئین با مقدار کم کربوهیدرات و مقدار زیادی چربی های سالم است.

ماهی ها بدلیل درصد هضم پذیری بالا (۹۹_۹۷)  نسبت به سایر گوشت ها برای سالمندان بسیار مناسب است. علاوه بر درصد هضم پذیری ماهیها برای افراد در هر سنی فواید درمانی زیادی دارد. ماهی توسط محققان در سراسر جهان غذای فوق العاده نشان داده شده است تا به شما در کاهش خطر ابتلا به سرطان، التهاب و تعداد بیشماری از بیماریهای مزمن کمک کند. با مصرف ماهی فقط دو تا سه بار در هفته، می توانید سلامتی خود را به شدت بهبود داده و بدن خود را در شرایط مناسب نگه دارید.

در حالی که ماهی برای هر سن و سالی یک انتخاب عالی است، اما یک انتخاب غذایی ویژه برای سالمندان است. خوردن ماهی روغنی مانند ماهی قزل آلا، ساردین یا ماهی تن می تواند باعث جلوگیری از بین رفتن سلولهای مغزی شود و به نوبه خود خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش دهد.

خرید ماهی برای سالمندان
خرید ماهی برای سالمندان

خرید ماهی برای سالمندان و سلامتی قلب آنها

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در زنان و مردان است و عوامل خطرزای آن از جمله سن (شروع از ۵۵ سالگی)، دیابت، کلسترول خون بالا و اضافه وزن است. شما نمی توانید سن خود را کنترل کنید، خبر خوب این است که شما این توانایی را دارید که برخی از عوامل خطر دیگر  را مدیریت و کنترل کنید.

مطالعات نشان می دهد شما می توانید با خوردن ماهی بیشتر بخصوص غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، به کنترل عوامل خطرزا در رژیم غذایی و محافظت از قلب خود کمک کنید. کمبودهای امگا ۳ خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده است که ماهی می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند و سطح کلسترول خون شریانهای شما را کاهش دهد. به طور خاص ماهی روغنی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ برای پاکسازی پلاک چربی موجود در شریان های شما و قوی نگه داشتن پمپاژ قلب شما بسیار عالی است.

خرید ماهی برای سالمندان و پیشگیری از بیماری آلزایمر و دمانس

مواد مغذی موجود در غذاهای دریایی برای سلامتی مغز شما مهم هستند. دمانس نوعی اختلال عصبی دژنراتیو است که باعث می شود سالمندان خیلی آهسته حافظه خود را از دست دهند. از آنجا که تخریب کننده آن است ، این بیماری در سن سالمندان پیشرفت کرده و باعث می شود که خاطرات و توانایی های ذهنی زیادی را از دست بدهند.
بیماری آلزایمر نوعی از زوال عقل است که ششمین عامل اصلی مرگ در جهان است. متخصصان تغذیه دریافتند که خوردن ماهی روغنی می تواند سبب تاخیر از بین رفتن سلول های مغزی با افزایش سن شود. با فرآیند پیری سلولهای مغزی از دست می روند.

مغز فرد با افزایش سن ، چگالی و اتصالات عصبی خود را از دست می دهد. این کاملاً طبیعی است ، اما اگر در هفته دو بار ماهی روغنی بخورید ، پس می توانید تراکم سلول های مغزی خود را حفظ کرده و بسیاری از اتصالات عصبی خود را فعال نگه دارید. بنابراین بسیار توصیه می شود ماهی را به عنوان یک عامل پیشگری آلزایمر استفاده شود.

خرید ماهی برای سالمندان از دیدشان محافظت می کند.

سلامتی چشمان شما با افزایش سن بسیار مهم است. بسیاری از سالخوردگان ممکن است با کاهش بینایی مواجه شوند. ایت کاهش بینایی به دلیل اختلال در بینایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا سن دارند. متأسفانه بسیاری از افراد سالخورده نیز با معلولیت تحرک سروکار دارند. سالمندان اگر همزمان با مشکلات حرکتی دچار مشکلات چشم شوند ، می توانند در معرض خطر جدی قرار بگیرند.

برای کمک به جلوگیری از بروز هر نوع مشکل بینایی، از جمله دژنراسیون ماکولا، شما باید حداقل ماهیانه دو بار ماهی روغنی مصرف کنید. محققان در سراسر جهان دریافتند افرادی که ماهی روغنی می خورند با افزایش سن خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهند. بعلاوه، اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی های روغنی می توانند التهاب را در چشم و کل بدن شما کاهش دهند.

استخوان های خود را قوی نگه دارید

خوردن مقدار توصیه شده غذای دریایی ممکن است به محافظت در برابر از بین رفتن استخوان کمک کند. یک مطالعه نشان می دهد که ترکیب مواد مغذی موجود در غذاهای دریایی – به ویژه امگا ۳ ، DHA و EPA – می تواند به شما در حفظ تراکم استخوان کمک کند. این امر به ویژه برای افراد که نگران پوکی استخوان هستند بسیار مهم است.

سلامت پروستات

توسط محققان زیادی تخمین زده شده است که بیشتر مردان در جهان دچار مشکلات پروستات هستند و می تواند مشکلات جدی در آنها ایجاد کنند. سرطان پروستات معمولاً کشنده نیست ، اما هنوز هم سرطان است و هنوز هم توانایی متاستاز کردن و ایجاد رشد گسترده تومورها در بدن را دارد.

پس مطالعات نشان داده اند که ترکیب ماهی روغنی در رژیم غذایی شما می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات و مشکلات پروستات در سن پیری را را به شدت کاهش دهد.

خرید ماهی برای سالمندان

خرید ماهی برای سالمندان

بهبود التهاب

خوردن ماهی راهی آسان برای حفظ سلامتی شما است. انواع مختلفی از ماهی وجود دارد که همه آنها دارای قیمت ها و طعم های مختلف هستند ، بنابراین پیدا کردن ماهی که هم مقرون به صرفه باشد و هم از نظر طعم عالی بسیار دشوار است. ماهی در دو نوع عالی عرضه می شود: روغنی و غیر روغنی.

هر دو نوع از مزایای سلامتی عمومی زیادی برای کمک به کاهش التهاب گسترده در بدن برخوردار هستند. التهاب جزء اصلی بسیاری از بیماریهای مزمن و ناتوان کننده از جمله سرطان ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی و آرتریت است. با کاهش التهاب کلی می توانید سلامتی خود را بازیابی کرده و با افزایش سن قوی باشید.

نتیجه گیری

ماهی های روغنی دارای مزایای سلامتی بسیار بیشتری نسبت به ماهی های غیر روغنی هستند. همه این ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای تقویت بدن شما ضروری هستند. این اسیدهای چرب می توانند به بهبود گردش خون شما ، کاهش مقدار پلاک در شریان های شما ، کاهش تورم و درد در مفاصل ، کمک به محافظت از اعصاب و سلول های عصبی و حتی محافظت از چشمان شما کمک کنند.

به علاوه ، اسیدهای چرب امگا ۳ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند. خوردن ماهی روغنی دو بار در هفته می تواند سلامتی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد و شما را از مشکلات افزایش سن حفظ می کند.

بنابراین ، شما فقط می توانید با مصرف ماهی های روغنی دو بار در هفته چند سال سالم را به زندگی خود اضافه کنید. مصرف ماهی در هر سنی مهم و ارزشمند است. اما خرید ماهی برای سالمندان و مصرف آن به طور ویژه تر سبب سلامتی آنها می شود. باید توجه داشته باشید با مصرف ماهی های دو بار در هفته بعد از چند هفته ما احساس بهتری دارند و انرژی بیشتری دارند.

خرید ماهی برای سالمندان
خرید ماهی برای سالمندان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831