خرید ماهی خاویار و آشنایی با ارزشمند ترین ماهی از نظر تولید خاویار و گوشت پرخاصیت

خرید ماهی خاویاری

خرید ماهی خاویار که یکی از گران بها ترین ماده غذایی در دنیا محسوب می شود بسیار پر طرفدار است. خرید ماهی خاویار می تواند شامل انواع گونه ها باشد. هر گونه تا حدودی تفاوت در میزان مواد مغذی خود دارند. خرید ماهی خاویار اصول مربوط به خود را میطلبد بنابراین با ما همرا باشید تا انتهای مقاله تا با این ماهی ارزشمند بیشتر آشنا شوید.

ماهیان خاویاری که با نام فسیل زنده خوانده می شوند  قدمت چند هزار سال دارند. این ماهیان بدلیل ارزش اقتصادی بالایی که دارند بسیار مورد علاقه می باشند. این ماهی به دلایل مختلف ارزش بالایی دارند. یک دلیل بسیار مهم آن خاویار های درون دل ماهیان مولدین ماده است. این ماهیان بلوغ دیررسی دارند این موضوع سبب شده است که ارزش خاویار آن بالا رود.

خرید ماهی خاویار
گوشت ماهی ازون برون

خرید ماهی خاویار همگام با خاویار آن بسیار ارزشمند است. گوشت این ماهی مانند خاویار طبعی گرم دارد. خواص درمانی این ماهی بسیار بالا است. مانند خاویار می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کنند.

این ماهی علاوه بر اینکه خواص درمانی فوق العاده و ارزش غذایی بالایی که دارد بسیار بسیار خوشمزه است. همچنین این ماهی فاقد تیغ ریز درون گوشت خود است. شما با خرید ماهی خاویار سهولت در هنگام مصرف، طعم فوق العاده لذیذ، خواص درمانی منحصر به فرد و تنوع پخت بالا را دریک ماده غذایی بدست می آورید.

ماهی خاویاری دارای گوشت سفید است که سبک و بدون استخوان بین عضلانی است و خوردن آن بسیار آسان است.
با ما همراه باشید تا با خرید ماهی خاویار و علت مصرف آن بیشتر آشنا شوید.

همین الآن میتوانید با خیالی آسوده  گوشت ازون برون اصل؛ و بسیار خوشمزه را بصورت کبابی یا هر برش دیگر در بسته بندی هایی شیک سفارش دهید.
۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

آشنایی با ماهیان خاویاری

ماهیان خاویاری به شاخه طناب داران (Chordata)، رده ماهیان استخوانی (Osteichthyes) و زیر رده شعاع بالگان (Actinopterygii) تعلق دارند. راسته تاسماهی شکلان (Acipenseriformes) که به دو خانواده تاسماهیان (ماهیان خاویاری) و پولیودونتیده (پاروپوزه ها) در دون رده ماهیان غضروفی-استخوانی می‌باشد، تقسیم می¬شوند. خانواده تاسماهیان دارای چهار جنس (Huso، Acipenser، Scaphirhynchus و Pseudoscaphirhynchus) می¬باشد.

ماهیان خاویاری قدیمی ترین ماهیان آب شیرین هستند که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون سال پیش بوجود آمده اند و از ماهی‌های استخوانی امروزی به وسیله یک اسکلت غضروفی متمایز می‌شوند.
این ماهی‌ها در آب‌های شیرین، لب شور و شور نیمکره شمالی زمین پراکنش گسترده‌ای دارند و در این ناحیه در طول سواحل اقیانوس اطلس و آرام، دریای مدیترانه، دریای سیاه، رودخانه‌ها و دریاچه‌های داخلی یافت می‌شوند.

خرید ماهی خاویار
تاسماهیان

بین ۲۷ گونه ماهی خاویاری از تاسماهی شکلان، شش گونه در دریای خزر و حوضه آبریز آن زندگی می¬کنند. در این بین استرلیاد (Acipenser ruthenus) ویژه آب¬های شمالی این دریا به‌ویژه رود ولگا است و پنج گونه، فیل‌ماهی (Huso huso)، تاسماهی روسی (A. gueldenstaedti)، تاسماهی ایرانی (A. persicus)، ازون برون (A. stellatus) و شیپ (A. nudiventris)، که رود کوچ بوده و زندگی و تغذیه را در دریا و تخم¬ریزی و زاد و ولد را در رودخانه¬های بزرگ شمالی و تا حدی هم رودخانه‌های مساعد غربی و جنوبی این دریا انجام می‌دهند.

یک گونه دیگر به نام تاسماهی سیبری به عنوان مهمان وارد ایران شده و بسیار ارزشمند. می باشد. ارزش اصلی ماهیان خاویاری به علت خاویار بسیار مرغوب و گوشت گران قیمت آن هاست و بـه علـت تولیـد گوشـت و خاویـار از مهم‌ترین ماهیـان تجـاری جهـان محسـوب می‌شوند. بنابراین شما میتوانید برای خرید ماهی خاویار از گونه های نام برده شده بهرمند شوید.

 

خطر انقراض تاسماهیان

صید بی‌رویه، کاهش زیستگاه و بسترهای آلوده تخم‌ریزی سبب شده است که این‌ ماهیان در فهرست ماهیان در معرض خطر اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی IUCN قرار گیرند.
همچنین نام این ماهیان در فهرست کنوانسیون بین‌المللی نظارت بر تجارت گونه‌های در معرض خطر (CITES) قرارگرفته است. بنابراین بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌ها را به فکر حراست از گونه های مختلف از طریق بهینه‌سازی محیط‌زیست کاهش صید، رفع آلودگی‌ها و از همه مهم‌تر تکثیر و پرورش این ماهیان واداشته است.

 خرید ماهی خاویار
تاسماهی سیبری

خرید ماهی خاویار و بدست آوردن خواص ارزشمند آن

با خرید ماهی خاویار میزان بالای مواد غذایی ارزشمند را وارد بدنتان می کنید. این ماهی با توجه به افزایش پرورش در بازار به فروش می رسد. این ماهی با توجه به طبع گرمی که دارد جایگاه ویژه تری از نظر سلامتی دارد. گوشت این ماهی دارای خصوصیات زیادی است که بسیار منحصر به فرد و ارزشمند است.

 

پروتئین این ماهی دارای ویژگی های است که بسیار با کیفیت تر از گوشت سایر ماهیان است. اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری این ماهی بسیار بالا و ارزشمند تر است. میزان امگا۳ درون این ماهیان بسیار بالا است. گوشت ماهیان خاویاری سرشار از ویتامین‌های A D,،E ، B12 و مواد معدنی کلسیم ، سلنیوم و آهن است که به تقویت استخوان‌ها ، دندان‌ها و یک سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند. همچنین این ماهی داردا میزان بالایی از اسید های چرب غیر اشباع از نوع امگا -۳ است. این ماهی همچنین نسبت به سایر آبزیان دارای کلاژن بالاتری است.

بنابراین این ماهی دارای خواص ارزشمندی چون : تقویت سیستم ایمنی، تقویت استخوان ها، تقویت دندادن، کمک به دفع سموم بدن، افزایش پادتن های بدن، ساخت و ترمیم بافت عضلانی، جریان خون مناسب، تولید کلاژن و ژلاتین در بدن، افزایش رشد کودکان، تکامل مغز و عملکرد صحیح آن است.

 همچنین این ماهی در جوانسازی تمامی ارگان های بدن، بهبود و تسریع زخم ها، درمان روماتیسم و پوکی استخوان، عملکرد درست کلیه ها و کبد، درمان ناشنوایی، افزایش بینایی، خاصیت آنتی اکسیدانی بالا،ضد سرطان، ضد سرع، ضد MS، تقویت سیستم عصبی، تقویت دستگاه گوارش، درمان بیماری های روحی روانی، افزایش شادابی و سر زندگی، تعادل فشار خون، درمان دیابت، تناسب اندام، تقویت و بهبود عضلات، جلوگیری از مشکلات قلب و عروق و سلامتی مادر و جنین در دوران بارداری نقش دارد.

کباب ازون برون

خرید ماهی خاویار از مراکز معتبر

گوشت ماهیان خاویار همانند خاویار باید از مراکز مهم و تخصصی تهیه شود. از انواع گونه ها برای فرآوری گوشت میتوان استفاده نمود. از قدیم چون گوشت گونه ازون برون بسیار خواهان داشته بطور کلی تمام ماهیان خاویاری در هنگام خرید را با نام ازون برون می شناسند.

اما می توان از تمامی گونه ها مانند فیل ماهی، سیبری، تاسماهی روسی و بمقدار کمتر از بقیه گونه ها هم بهره برد. تفاوت بین مواد غذایی درون گوشت هر گونه تا حدودی باهم متفاوت است. اما تمامی ماهیان خایاری بیس مواد مغذی یکی دارند.
بنابرین هنگام خرید ماهی خاویار باید حتما از مراکز معتبر انجام شود تا صحت و سوق آن قابل قبول باشد. معمولا شرکت هایی که برند خاویار دارند در زمینه گوشت و فرآورده های دیگر هم بصورت استاندارد و تخصصی کار می نمایند.

فیله ماهی خاویاری

نتیجه گیری

بنابراین شما با خرید ماهی خاویار و با توجه به ویژگی های منحصر به فردش میزان سلامتی خود را افزایش می دهید. این موضوع در نهایت منجر به سلامتی کل جامعه ما می شود. این ماهی بسیار خوشمزه و بدون تیغ است. بنابراین علاوه بر اینکه یک ماهی لذیذ را امتحان می کنید از خواص بی شمار آن هم بهرمند می شوید. خرید ماهی خاویار میتواند بسیاری از بیماری ها را از شما دور کند.

همین الآن میتوانید با خیالی آسوده  گوشت ماهی خاویاری اصل؛ تازه و کاملاً تمیز را  در بسته بندی هایی شیک سفارش دهید.

۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831