خرید ماهی سالمون باکیفیت و نکات مهم که باید در هنگام پخت آن بدانید چیست؟

خرید ماهی سالمون باکیفیت

خرید ماهی سالمون

خرید ماهی سالمون باکیفیت خود به‌تنهایی می‌تواند یک دغدغه مهم برای دوستداران آن باشد. اما خرید ماهی سالمون باکیفیت یک‌طرفه قضیه است و نحوه صحیح پخت آن یک‌طرفه دیگر است. بنابراین برای اینکه خرید ماهی سالمون باکیفیت را تا مرحله پخت داشته باشید باید نکات زیر را در نظر گیرید.

با دانستن نکاتی می‌تواند از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در هنگام پخت ماهی، کباب کردن، برشته شدن آهسته جلوگیری کنید.
در مصرف ماهی سالمون نروژی یک پخت خاطره‌انگیز و دلچسب و با حفظ کیفیت و ارزش غذایی بسیار حائزه اهمیت است.

خرید ماهی سالمون باکیفیت
خرید ماهی سالمون باکیفیت

۱٫ خرید ماهی سالمون باکیفیت و اهمیت پوست آن هنگام پخت

اول از همه پوست سالمون خوشمزه و سالم است! بنابراین هنگام پختن ماهی سالمون، پوست را نگه دارید. علاوه بر آن پوست یک لایه ایمنی بین گوشت ماهی شما و حرارت ایجاد می‌کند. برای پخت از سمت پوست شروع کنید و بگذارید تا ترد شود.
کشیدن کفگیر و برگرداند ماهی از قسمت پوست ماهی سالمون بسیار راحت‌تر از گوشت ظریف آن است. اگر آن را نمی‌خورید فقط قبل از خوردن غذا آن را دور بریزید.

۲٫ پخت با دمای مناسب

اگر از گریل یا تابه استفاده می‌کنید ، ماهی سالمون را از قسمت پوست با حرارت زیاد بپزید تا پوست ترد شود. حدود ۹۰ درصد پختتان را از طرف پوست انجام دهید. رنگ گوشت هنگام پخت به‌صورتی شفاف تا سفید مات می شود. سپس طرف دیگر ماهی را با آرامی بپزید.

 

خرید ماهی سالمون باکیفیت
خرید ماهی سالمون باکیفیت

۳٫ زمان آماده‌سازی پخت

ما سه روش برای آزمایش پخت داریم. یک فشار ناگهانی با انگشت شما در وسط فیله است و می‌بیند که قطعات پوسته پوسته می‌شود یا خیر. همچنین می‌توانید این کار را با چنگال انجام دهید، اما به احتمال زیاد فیله زیبایی خود را هنگام سرو کار دست خواهد داد.
یکی از روش‌های دیگر این است که یک تکه نازک فلزی را درون ماهی قرار دهید و اگر گرما را احساس کردید یعنی ماهی آماده است. اگر خنک باشد یا به‌سختی گرم باشد، به زمان بیشتری نیاز دارید. گوشت ماهی سالمون بعد از پخت باید نرم، لطف باشد و خشک نباشد.

۴٫ خرید ماهی سالمون باکیفیت و بهترین نحوه پخت

روش کبابی ماهی سالمون سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین است. کباب کردن فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. همچنین می‌توانید این روش را در کاغذ روغنی یا فویل انجام دهید. ماهی سالمون را با بسیاری از سبزیجات مورد علاقتان درون فر بگذارید.

 

۵٫ مزه‌دار کردن ماهی سالمون نروژی

بسیاری از افراد دوستداران عم بسیار طبیعی سالمون را امتحان کنند. اما برای مزه‌دار کردن ماهی سالمون از وسایل ساده‌تری مانند روغن زیتون، آبلیمو استفاده کنید تا خوش طعم‌تر شود.

۶٫ خرید ماهی بی کیفیت

به این نکته بسیار دقت نمایید که ماهی سالمونی که خریداری می‌کنید تازه است و چگونه برایمان ارسال می‌شود. کیفیت ماهی می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد که بر روی رنگ و خواص آن اثرگذار باشد. بنابراین در خرید و نحوه پخت این ماهی بسیار مغذی و لذیذ دقت به عمل آورید.

خرید ماهی سالمون باکیفیت

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831