خرید ماهی سالمون تازه و دانستی های که باید در مورد ماهی تازه و منجمد سالمون بدانید؟

خرید ماهی سالمون تازه

خرید ماهی سالمون تازه یا منجمد، کدام یک بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از ماهی دوستان و علاقمندان به ماهی سالمون می پرسند. خرید ماهی سالمون تازه مانند هر چیزی تازه اش بهتر است. اما این موضوع همیشه صدق نمی کند. نکات مربوط به خرید ماهی سالمون تازه یا منجمد را در این مقاله دنبال کنید.

ماهی سالمون نروژی بدلیل خواص درمانی فراوانش و سالم بودن کامل گوشتش با توجه به کنترل های فراوان در تمام دنیا مصرف می شود. این ماهی از اقیانوس اطلس به سراسر دنیا فرستاده می شود. ماهی سالمون نروژی هم بصورت منجمد هم بصورت تازه به تمام نقاط دنیا از جمله کشور ما ارسال می شود.

حفظ زنجیره سرما در ماهی تازه و منجمد سبب می شود تا طعم، بافت، رنگ و محتوای غذایی ایده آل تحویل مشتری داه شود.

خرید ماهی سالمون تازه

بهترین خرید ماهی سالمون تازه

بهترین ماهی سالمون بصورت تازه صید و در سریع ترین زمان با سیستم های سرمایشی بسته بندی و ارسال می شوند. یادتان باشد در هنگام خرید ماهی سالمون تازه به دنبال ماهی با گوشتی محکم و روشن باشید.

انتخاب  ماهی کامل همیشه بهتر است زیرا می توانید به چشمان آنها نگاه کنید. چشم های شفاف و واضح

، نشانه ای عالی از طراوت و تازگی در یک ماهی است. ماهی تازه نیز باید بوی تازه داشته باشد.

اگر بتوانید به گوشت ماهی فشار آورید و گوشت به حالت اول برگردد ماهی سالم است. اما ماهی ها که گوشتی نرم و وا رفته دارند را خریداری نکنید.

 

همچنین چشم های کدر نشانه عدم تازگی ماهی است. ماهی قزل آلا تازه بسته بندی شده با مقدار زیادی یخ یا بسته های ژله ای به مدت ۷۲-۹۶ ساعت قابلیت ماندگاری و ارسال با حفظ کیفیت و تازگی را دارند.

ماهی های جوان بر خلاف تصور بسیاری دارای ارزشمندی بیشتری هستند بنابراین معمولا دوره رشد ماهی سالمون ها مشخص استو سپس به بازار عرضه می شود.

خرید بهترین ماهی سالمون منجمد

انجامد در ماهی سالمون های به این طور است که ماهیان بلافاصله بعد از صید برای انجماد آماده سازی می شوند. در واقع این یک تصور اشتباه رایج است که ماهی های منجد از ماهیان مانده است. انجماد یک فرآیند دقیق و حساس است که برای ماندگاری طولانی تر ماهیان انجام می شود.

چون انجماد بعد از صید انجام می شود و ماهی در اوج طراوت و تازگی منجمد می شود ، تمام عطر و طعم و مواد غذایی آن ، و همچنین بافت آن حفظ می شوند.

فروشگاه های خرید ماهی سالمون تازه

 

یک نکته مهم که باید ذکر شود این است که خرید خود را از شرکت های مخصوص وارد کننده ماهی سالمون انجام دهید. بدون شک هر ماده غذایی تازه و گرم بهتر است. اما این بدین معنی نمی باشد که ماهی سالمون منجمد فاقد کیفیت است نه ماهی سالمون منجمد هم با کوتاه ترین زمان از صید برای انجماد فرستاده می شود.

توصیه می شود اگر از تازه بودن ماهی و حفظ زنجیره سرما اطمینان ندارید، از ماهی سالمون منجمد استفاده کنید. اما نکته بسیار قابل اهمیت این است که بسیاری از افراد فروشنده و در واقع سودجو ماهی منجمد را که وارد کشور می کنند یخ زدایی می کنند و به عنوان ماهی تازه گرم بفروش می رساند. که این موضوع سلامتی ماهی را بخطر می اندازد.

دوستدارنی که ماهی منجمد را تهیه می کنند بهتر است به اندازه نیاز خود ماهی را انجماد زدایی کنند و ما باقی را در فریزر نگهداری کنید. زمانی بین ۱۰-۱۲ قبل از پخت ماهی را در درون یخچال بگذارید تا یخ زدایی شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831