خرید ماهی سالمون نروژی و آشنای با نحوه پرورش و تغذیه این ماهی

خرید ماهی سالمون نروژی

خرید ماهی سالمون نروژی در سراسر دنیا رونق دارد. در واقع این ماهی به سراسر دنیا از جمله ایران صادر می شود. خرید ماهی سالمون نروژی دارای جنبه های مثبت فراوانی است که توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. این ماهی دارای اصول پرورش خواصی است که در نهایت منجر به خرید ماهی سالمون نروژی تازه و با کیفیت توسط شما می شود. با ماهمراه باشید تا بدانید ماهی سالمون چه میخورد که با کیفیت است.

وقتی صحبت از آبزی پروری اصولی است در هر مرحله از فرآیند، به ویژه خوراک مهم است. ماهی سالمون پرورشی در نروژ دارای همان ژنتیک مانند ماهی دریایی است، اما خوراک آن باعث می شود که سریعتر رشد کند، زودتر بالغ شوند و بهتر در برابر بیماری مقاومت کند.

از آنجا که صنعت آبزی پروری طی یک دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته است، توانسته برای حفظ ذخایر دریایی پرورش این آبزیان مهم را در محیط محصور گسترش دهد. شرایط غذایی ماهی سالمون با تمامی استانداردهای ممکن انجام می شود که سبب سلامتی کامل و کیفیت گوشت ماهی می شود.

"<yoastmark

ماهی سالمون نروژی چه می خورد؟

امروزه رژیم غذایی ماهی سالمون نروژی متشکل از ۷۰ درصد مواد گیاهی  و ۳۰ درصد مواد اولیه دریایی ، مانند روغن ماهی و آرد ماهی از ماهی های وحشی ، به علاوه ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. تضمین یک ماهی با مزه بهتر و یا پایداری و سلامت به مواد گیاهی موجود در خوراک که  از منابع مختلفی مانند گل آفتابگردان، کلزا، ذرت، لوبیا و گندم که منبع پروتئین ، کربوهیدرات و چربی هستند بستگی دارد.

روغن ماهی از ماهی های روغنی مانند آنچوی تولید می شود که تقاضای کمی برای مصرف انسانی دارد. تولیدکنندگان خوراک ماهی که در صنعت آبزی پروری نروژ مشغول فعالیت هستند با سازمان ترکیبات دریایی IFFO همکاری می کنند تا اطمینان حاصل شود که ماهی های وحشی مورد استفاده در تولید ماهی و روغن ماهی طبق استاندارد انجام شود.

ماهی سالمون دارای بیولوژی بی نظیری است و اسیدهای چرب امگا ۳ خود را در بدن تولید می کند. بنابراین، بیشتر از خوراکی که می خورند در گوشت ماهی سالمون نروژی امگا ۳ وجود دارد. تا زمانی که درصد های خوراک به طور صحیح مخلوط شده باشد، ماهی سالمون قادر است گیاه امگا ۳ گیاهی را به امگا ۳ دریایی تبدیل کند. ثابت شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ مانند EPA و DHA باعث کاهش خطر بیماری های قلبی و تقویت عملکرد مغز در انسان می شوند.

رابطه تغذیه و رشد ماهی سالمون نروژی

 

ضریب تبدیل غذایی به ما می گوید چقدر خوراک  برای تولید منابع غذایی مانند ماهی سالمون یا تولید هر گوشت دیگرلازم است. در مورد ماهی سالمون نروژی در نروژ ، نرخ تبدیل خوراک امروز در حدود ۱ است. این بدان معنی است که برای اینکه ماهی سالمون ۱ کیلوگرم وزن داشته باشد، باید حدود ۱ کیلوگرم خوراک بخورد. منابع دیگر پروتئین مانند خوک و گاو برای رشد ۱ کیلوگرم به حدود سه و هشت برابر بیشتر خوراک نیاز دارند.

بر خلاف پستانداران، ماهی سالمون بدلیل اینکه انرژی صرف ایستادن نمی کند بنابراین این انرژی را صرف رشد می کند. همچنین ماهیان از جمله سالمون خونسرد است، به این معنی که به جای استفاده از انرژی برای تنظیم دمای آن  را صرف رشد از غذا می کند. این بدان معنی است که می تواند بیشتر از خوراک خود برای رشد استفاده کند.

 

خرید ماهی سالمون نروژی   و آنچه که این ماهی می خورد

 

روشها و فن آوری تغذیه نیز در سالهای اخیر پیشرفت کرده و باعث بهبودهایی در تغذیه می شود. برای رشد پایدار، نروژ یک سیستم غذایی کارآمد با کمترین میزان ضایعات ایجاد کرده است.

خرید ماهی سالمون نروژی
خرید ماهی سالمون نروژی

در حال  حاضر بسیاری از مزارع ماهی سالمون از سیستم های رایانه ای برای هدایت سیستم های تغذیه خودکار استفاده می کنند و این مکانیسم های می تواند مشخص کند که غذای ماهی تمام شدهاست یا نه.

غذا دهی اتوماتیک باعث می شود ماهی ها به طور صحیح تغذیه شوند ، بدون آنکه غذای بیش از حد درون آب ریخته شود. و در نتیجه مواد زائد خوراک حاصل نشود. استفاده از فن آوری جدید یک پیشرفت در آبزی پروری است، زیرا در هزینه های خوراک کشاورزان نیز صرفه جویی می شود.

خرید ماهی سالمون نروژی صورتی رنگ

 

دلیل رنگ سالمون  اغلب برای خیلی ها سوال است؟ رنگ صورتی سالمون نروژی از یک اکسی کاروتنوئید به نام آستاگزانتین ناشی می شود. در طبیعت، ماهی سالمون با خوردن سخت پوستان آستاگزانتین دریافت می کند. ماهی سالمون نروژی پرورشی در نروژ همین مواد مغذی مفید را به عنوان مکمل های موجود در خوراک خود دریافت می کند.

مطالعات نشان داده است که آستاگزانتین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و در واقع می تواند باعث تقویت ماهی و تقویت واکنش ایمنی بدن انسان شود.

خرید ماهی سالمون نروژی
خرید ماهی سالمون نروژی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831