خرید ماهی لذیذ برای کودکان و ۸ راهکار برای علاقه مند شدن کودکان به ماهی

خرید ماهی لذیذ برای کودکان

خرید ماهی لذیذ برای کودکان می تواند پر از فایده باشد. یک موضوع پر اهمیت برای افزایش سلامتی جامعه با بالا بردن سرانه مصرف آبزیان این موضوع است که از کودکی، کودکان را به مصرف ماهی عادت دهیم. بنابراین همیشه خرید ماهی لذیذ برای کودکان را در برنامه غذایی خود قرار دهید. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه کودکان را بخوردن ماهی علاقه مند کنید.

شما با روش های مختلف می توانید ماهی را به یک غذای جذاب و دوست داشتنی تبدیل کنید. و مطمئن باشید اگر کودکان را از کودکی به خوردن ماهی عادت دهید آنها به شدت به ماهی علاقه مند خواهند شد.

خبر خوب این است که می توانید با چند ترفند ساده در آشپزخانه طعم ماهی را برای کودکانتان جذاب تر کنید.

خرید ماهی لذیذ برای کودکان در  جایگزینی گوشت در همبرگر

شما می توانید در همبرگر  جای گوشت گاو یا بوقلمون از ماهی ها مثل ماهی سفید یا ماهی قزل آلا و سالمون استفاده کنید و یک همبرگر خوشمزه بسازید. ماهی را می توانید به طور کامل پخته ، ریش ریش کرد و با با سیب زمینی پوره شده و تخم مرغ یا خرده نان مخلوط و در تابه سرخ کنید. شما میتوانید برای راحتی کار از ماهیان کم استخوان استفاده کنید.

خرید ماهی لذیذ برای کودکان بصورت فیله های سوخاری ماهی

بچه ها بشدت مرغ سوخاری را دوست دارند، پس چرا ماهی را امتحان نمی کنید؟ روش مورد علاقه  برای بچه ها  خوردن ماهی بصورت  سوخاری کردن و سرخ کردن آن است. برش دادن ماهی به نوارهای باریک، و سپس غلطاندن آن در تخم مرغ و آرد سوخاری  در نهایت سرخ کردن آنها یه غذایی لذیذ برای کودکانتان است.

شما می توانید یک سس کچاب خانگی سالم را در خانه درست نمایید تا کودکان برای خوردن ماهی سوخاری بیشتر علاقه مند شوند.

خرید ماهی لذیذ برای کودکان خرید ماهی لذیذ برای کودکان  در درست کردن تاکو (ساندویچ مکزیکی)

تاکو مکزیکی یک غذای پر طرفدار است که میتوانید مخلوطی از ماهی و سبزیجات را در آن استفاده کنید. ماهی را با مقداری آب لیموترش تازه و ادویه جات مورد علاقه خود ترکیب کنید. آنرا سرخ کنید یا آنرا بپزید. سبزیجات تازه را برش داده و با ماهی مخلوط کنید ، بعلاوه برخی  با برخی  مواد مانند خامه ترش و سالسا  هم خلوط کنید. تمامی این مواد را درون نان ترتیلا قرار دهید.
از میگو هم می توانید در این ساندویچ خوشمزه استفاده کنید.

خرید ماهی لذیذ برای کودکان خرید ماهی لذیذ برای کودکان با عطر و طعم ملایم

برای اولین بار ماهیانی مانند کاد، هالیبوت، سالمون، قزل آلا گزینه های خوبی برای مصرف هستند. از نظر تغذیه ای سعی کنید از طبخ های سالمی مانند کبابی گریل و بخار پز هم استفاده کنید.
این موضوع خیلی مهم است که کودک در تجربه های ابتدای از مصرف ماهی خاطره خوبی داشته باشد.

ماهی را شیرین تر کنید

بچه ها غذاهای شیرین را دوست دارند، بنابراین یک غذای که ماهی شیرین تر کند تهیه کنید، بچه های شما احتمالاً سوشی را دوست ندارند .

خوردن ماهی در کنار انواع سس

در کنار ماهی از گزینه های خوشمزه دیگر استفاده کنید. بخشی از ماهی ها را با سس چتنی، سس سالسا، سس پستو، عسل، کره، کچاپ، خردل و  پنیر سرو کنید. تا خوردن ماهی برای کودک شما راحت تر شود. حتی می توانید از سس شکالات هم استفاده کنید.

خرید ماهی لذیذ برای کودکان به طور مداوم

ارائه ماهی به طور مداوم ، یک یا دو بار در هفته ، به کودک شما فرصت می دهد تا با طعم ، بافت و بو آن آشنا شود. کودک شما وقتی با یک غذا بیشتر آشنا می شود  احتمال خوردن آن برایش بیشتر است.

خرید ماهی لذیذ برای کودکان
خرید ماهی لذیذ برای کودکان

کمک گرفتن از کودکان در آشپزی

احتمال بیشتری وجود دارد که کودکان چیزی را که  خودشان درست می کنند را بیشتر بخورند، بنابراین آنها را تشویق کنید تا آشپزبازی کنند. از فرزندتان بخواهید در تهیه ماهی کمک کند. بسته به سن آنها می توانند از خواندن دستور العمل اضافه کردن مواد را انجام دهند.  همچنین در سنین بالا در آماده سازی و پخت ماهی کمکتان کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831