خرید ماهی کفشک و نحوه پاک کردن آن بطور صحیح چگونه است؟

خرید ماهی کفشک

خرید ماهی کفشک یکی از ایده آل ترین ماهی های جنوب است. بسیاری از افراد دوست دارند بعد از خرید ماهی کفشک خودشان آن را فیله و پاک کنند. این مقاله نحوه فلیه کردن پس خرید ماهی کفشک را به شما آموزش می دهد.

 

شروع کار

ابتدا مکانی مناسب را برای پاک کردن ماهی درنظر بگیرید. شما باید فضای کافی برای مانور دستتان داشته باشید ، یک تخته برش فشرده ، چاقوی های مناسب برای کندن پوست و فیله کردن همچنین ظرف مورد نیاز برای جدا کردن دور ریز و گوشت ماهی نیاز است.


خرید ماهی کفشک ،مرحله ابتدایی قرار دادن ماهی کفشک

 

حالا ماهی را روی تخته قرار دهید. همیشه سر ماهی را در جایی قرار دهید که بتوانید آن را با دست طوری بگیرید که ماهی لیز نخورد و دستتان را نبرد.

در حال حاضر به خاطر داشته باشید روش های زیادی برای پاک کردن ماهی کفشک وجود دارد. بسیاری از مردم از انتهای دم شروع می کنند. در هر صورت ، باید ماهی را با دست خود محکم نگهدارید.

برش یک فیله کامل

 

اکنون اولین برش را با چاقوی تیز انجام دهید. همیشه باید در زاویه ای از پشت انجام دهید، یعنی طرف بدون روده. انجام این کار کمی بیشتر به شما گوشت خالص می دهد. چاقو را تا دم بکشید. مطمئن شوید که ستون فقرات را قطع نمی کنید.
روش انجام این کار این است که برش اول را بزنید ، سپس چاقو را به سمت دم ماهی بچرخانید و آن را روی ستون فقرات بکشید.

برداشتن روده از ماهی

 

اکنون می توانید روده ها را جدا کنید. که بسیار کم و محدود است . روده ها را با برش جمع کنید و آن را درون سطل آشغال بی اندازید. برای این کار ازنوک تیز چاقوی خود استفاده کنید.

خرید ماهی کفشک
خرید ماهی کفشک

برداشتن سر

 

میتوان سر ماهی را قبل از شروع کار جدا کرد . یا میتوانید در این مرحله سر ماهی را به راحتی از تنه آن جدا کنید و در سطل زباله بریزید.
اگر می خواهید ماهی کفشک کامل ذخیره کنید، بهتر است که آبششها را از سر بریده و دور بریزید. اگر آنها را جدا نکنید ذخیه ماهی شما در فریزر را تلخ می کند. آنها در هر دو انتهای توسط رباط های قوی متصل می شوند ، اما فقط توسط غشای نازک در وسط قرار دارند. آنها را با انبر یا چاقو جدا کنید.

خرید ماهی کفشک و برش فیله دوتایی

این یک روش جایگزین برای پاک کردن فیله یکی است . به خصوص برای ماهی های بزرگ ، چیزی بزرگتر از ۶ یا ۷ پوند. به این فیله دوتایی گفته می شود.

هرچه ماهی بزرگتر باشد ، ستون فقرات ضخیم تر و گسترده تر است. اگر می توانید از تکنیک تک فیله ای که فقط از آن عبور کرده ایم استفاده کنید مناسب نیست و می تواند گوشت ماهی را از بین ببرد.
ابتدا برش را با انتهای چاقوی تیز خود در امتداد ستون فقرات بکشید. سوال است کجاست؟ به دنبال یک خط باریک و مستقیم روی قسمت وسط ماهی باشید که درانتهای حفره شکم قرار دارد.

خرید ماهی کفشک
خرید ماهی کفشک

فیله را جدا کنید

حالا گوشت را از استخوان جدا کنید. از انتهای دم شروع کنید و چاقوی فیله را از خود دور کنید (به سمت محلی که سر در آن قرار دارد) در زاویه ستون فقرات. حالا چاقو را روی یک طرف ستون فقرات حرکت دهید.
سپس این روند را به سمت خارج و به سمت انتها ماهی ادامه می دهید ، چاقو را روی استخوان ها حرکت دهید. پس از رسیدن به انتها ، پوست را با چاقو سوراخ کرده و آن را کاملاً از لاشه آزاد کنید. این کار را در هر دو طرف انجام دهید.

خرید ماهی کفشک و پوست کردن فیله ها

حال این تصمیم با شماست فیله  با پوست یا بدون پوست. بیشتر افراد فیله های خود را پوست می کنند زیرا ماهی های مسطحی مانند کفشک به طور معمول به روش های پخته می شوند که در آن پوست مانع سرخ شدن می شود ، جایی که سبب می شود فیله ها پخته نشوند.
این فیله ها را با بیرون راندن آنها به درون استیک های فیله ، که یک نوار پوست روی آن باقی مانده است ، بهتر پخته می شوند.

راه پوست کندن یک فیله این است که آن را به طور محکم در انتهای دم با یک دست نگهدارید، سپس چاقو را در امتداد پوست بکشید. در اینجا نوع چاقو بسیار مهم است تا پوست را فطع نکند.

خرید ماهی کفشک

خرید ماهی کفشک و تمیز کردن فیله ها

تنها چیزی که مانده است تمیز کردن و صاف کردن فیله های شماست. زیرا مهم این است که لبه های فیله ها باید کاملاً یکنواخت باشند تا برای اراپخت و ارائه شکیل باشد. در غیر این صورت خوب پخته نمی شوند: قبل از پختن وسط ، لبه ها خشک می شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831