خرید میگو برای سوشی ، میگو پخته شده یک روش سالم برای تهیه سوشی خوشمزه

خرید میگو برای سوشی

خرید میگو برای سوشی می تواند شامل سایز های مختلفی از میگو  باشد. شما باید در خرید میگو برای سوشی دقت بسیاری نمایید. خرید میگو برای سوشی های نیگری (سوشی  ساده با برنج) پخته نه تنها بدون نگرانی است بلکه کاملاً سالم وبهداشتی و لذیذ است.

میگو یکی از ساده ترین ماده غذایی برای طبخ غذا است. با این حال، چند نکته مهم وجود دارد که خرید و آشپزی میگو را بسیار موفق تر می کنند. اول  از همه، مهم است بدانید که بیشتر میگوهایی که قصد خرید آنها را دارید، تازه هستند یا نه بنابراین در این مورد دقت نمایید. نشانه های طراوت شامل رنگ براق و بوی تازه است. با شروع به پخته شدن میگو آنها رنگ صورتی به خود می گیرند.

سوشی یک غدای محبوب ژاپنی است که معمولاٌ با گوشت ماهی و میگو بصورت خام تهیه می شود. ما با توجه به توصیه های علمی و بهداشتی برای جلوگیری از انتقال آلودگی از سوشی های خام، پخت میگو را برای تهیه سوشی توصیه می کنیم.
در این مقاله یک نوع سوشی ساده به نام نیگیری را به شما آموزش می دهیم این نوع سوشی بسیار ساده معمولا با برنج و گوشت ماهی یا میگو آماده می شود. پختن میگو در تهیه این این نوع سوشی یک مزیت بزرگ است.

 

خرید میگو برای سوشی و تازگی آن

اگر قصد دارید یک بشقاب سوشی را سرو کنید ، یکی از محبوب ترین همراه های آن برنج موجود در بشقاب است. اگرچه یک بشقاب سوشی بیشتر از ماهی خام تشکیل شده است ، اما همه ماهی ها خام نیستند. متداول ترین آماده سازی میگو بصورت نگیری (برش ماهی یا میگو  در بالای برنج ) سوشی پخته می شود.

اگر از میگوهای کامل خام استفاده می کنید ، ابتدا آن را بشویید و سپس سر آن را بردارید. در حالی که میگو تازه برای تهیه سوشی میگو بهترین است، اما میگو منجمد بدون دم و سر، نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

 

تهیه میگو برای سوشی

خرید میگو برای سوشی
خرید میگو برای سوشی

برای تهیه میگو ، برش کم عمق در امتداد پشت میگو ایجاد کنید. اگر میگو خام با پوسته تهیه نمودید، بهتر است پوسته را در حین پختن میگو نگه دارید ، زیرا این باعث می شود طعم قابل توجهی به میگو ، در مقابل میگوها که ابتدا پوست کنده شده و سپس پخته می شود ، اضافه کنید. با استفاده از یک چوب خاردار تیز بامبو ، از انتهای قسمت سر به سمت دم به آرامی رگ میگو را برداشته و آن را خارج کنید.
برای طبخ میگو که صاف و بدون خمیدگی باشد نیاز دارید.

 

خرید میگو برای سوشی مرحله جوشاندن میگو

 

یک قابلمه آب را به جوش آورید. برای چاشنی نمک را به آب اضافه کنید. میگو را به مدت ۱ تا ۳ دقیقه بجوشانید تا میگو به رنگ نارنجی-صورتی روشن شود.

از روی حرارت برداشته و میگوهای پخته شده را آبکش کنید. بگذارید میگو خنک شود و بعد از آن به آرامی پوست را جدا کنید. پوسته را پوست کنده و دور بریزید.

 خرید میگو برای سوشی

خرید میگو برای سوشی، مرحله پهن کردن میگو

 

پهن کردن میگوهای پخته شده را با بریدن میگوهای پخته شده در امتداد شکم از سر  تا دم انجام دهید. مراقب باشید در مسیر برش میگو پاره یا نصف نشود. میگو اغلب دارای یک ورید در قسمت شکم هم است. این رگ را با استفاده از چاقوی خود یا یک سیخ چوبی جدا کنید.
میگوها را در امتداد شکم روی تخته پهن و صاف کنید تا یک تکه میگوی تخت ایجاد شود.

میگو و سوشی

بعد از اینکه میگو پخته شده و پهن شد، آب و رطوبت اضافی آن را از میگو جدا کنید. حوله های کاغذی را پهن کرده و میگوهای پخته شده را روی حوله ها بگذارید. بگذارید میگوهای پخته شده حدود ۲ دقیقه استراحت کنند تا حدی که رطوبت میگو احساس شود اما کاملاً خشک نشود.

برنج پخته شده را با دست به اندازه یک تخم مرغ کشیده و فرم می دهیم و سپس میگو  آماده شده را روی آن قرار می دهید.

 خرید میگو برای سوشی

خرید میگو برای سوشی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831