خرید میگو بزرگ و آشنایی با دستورپخت کباب سیخی میگو با سس پستو خوشمزه

خرید میگو بزرگ

خرید میگو بزرگ برای کباب کردن گزینه بسیار مناسبی است. تابستان فصل کباب کردن است و خرید میگو بزرگ برای یک کباب خوشمزه و سالم  بسیار ایده‌آل است. خرید میگو بزرگ برای کباب با سس پستو را در این مقاله دنبال کنید.

ما غذاهای دریایی را به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای گوشت‌های پرخطر می‌دانیم. میگو فواید سلامتی زیادی دارد. این دستورالعمل مخصوص میگو کبابی، یک گزینه مغذی و خوشمزه را به منوی غذایی شما اضافه می‌کند. این نوع طبخ، بسیار آسان است. سس پستو طعم‌دار نیز می‌تواند به‌مدت یک هفته در یخچال نگهداری شود.

خرید میگو بزرگ

خرید میگو بزرگ و ارزش بالای تغذیه‌ای میگو 

میگو، یک منبع عالی پروتئین با کالری کم است. پروتئین یک ماده مغذی اساسی است، که در غذا یافت می‌شود. مصرف حداقل ۱۵-۲۰ گرم میگو در هر وعده غذایی، یک ایده خوب برای سیر نگه‌داشتن شما به‌مدت طولانی‌تر و حفظ توده عضلانی است.

ماهیچه، نسبت به سایر بافت‌ها کالری بیشتری می‌سوزاند. بنابراین حفظ عضله، یک راه عالی برای بهبود عملکرد متابولیک، تقویت انرژی، و به‌طور کلی راه مؤثری برای حفظ سلامت بدن است.

 هر وعدهء غذایی باید شما را به‌مدت ۴-۶ ساعت سیر کند. این امر، به جلوگیری از مصرف میان وعده و ریزه‌خواری کمک می‌کند. اگر خیلی زودتر از ۴ ساعت بعد از غذا گرسنه باشید، ممکن است به این معنی باشد که شما مقدار کمی غذا می‌خورید، و یا کربوهیدرات‌های ساده‌ای مصرف می‌کنید که باعث افزایش قند خون و افت سریع آن شده است؛ درغیر این‌صورت، غذایی که می‌خورید پروتئین کافی ندارد.

خرید میگو بزرگ

خرید میگو بزرگ و پروتئین آن، علاوه بر این که شما را سیر نگه می‌دارد، سرعت هضم و جذب مواد غذایی را آرام‌تر می‌کند. این به ثبات قند خون کمک می‌کند. از این طریق روحیه و انرژی شما را بالا می‌برد. همچنین از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.
میگو همچنین سرشار از سلنیوم است، ماده‌ای معدنی که در مقابله با رادیکال‌های آزاد و اکسیداسیون در بدن نقش دارد. همچنین نشان داده شده است که از انواع خاصی از سرطان جلوگیری می‌کند. خاصیت ضدالتهابی و اکسیداسیون سلنیوم نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
علاوه بر این، سلامت تیروئید به سلنیوم کافی وابسته است. تیروئید متابولیسم را تنظیم می‌کند. سلنیوم همچنین ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

خرید میگو بزرگ

 

سس پستو باعث افزایش طعم و سلامتی می‌شود

سس پستو دارای فواید سلامتی  بسیار  است. ریحان (از خانواده نعناعیان) و خود نعنا برای هضم غذا فوق‌العاده بوده، و به مبارزه با التهاب روده کمک می‌کند و هضم همه چیز را راحت می‌کند. اسفناج دارای مقادیر بالایی فیبر بوده، به همین دلیل برای هضم نیز مفید است. اسفناج به‌دلیل خام مصرف شدن در سس، ارزش بالای ریزمغذی‌هایش حفظ می‌شود.

سیر برای ایمنی خارق‌العاده است. این ماده غذایی، ضدباکتری و ضدویروس است؛ و به دفع باکتری‌های بد در دستگاه گوارش کمک می‌کند. این ماده همچنین حاوی آلیسین است که سلول‌های ایمنی بدن را تحریک کرده، و سیستم ایمنی بدن را در بهترین عملکرد نگه‌ می‌دارد. به‌طور کلی، این سیخ‌های میگو کباب شده به لحاظ تغذیه و طعم بسیار عالی است.

خرید میگو بزرگ و کبابی سیخی میگو

مواد لازم میگو کبابی:

  • ۱ کیلو میگو بزرگ، خام و پوست کنده
  • ۱ عدد لیمو

مواد لازم سس پستو :

  • ۱/۳ فنجان دانه کاج (جایگزین گردو)
  • ۱/۲ لیوان ریحان یا نعنا 
  • ۱/۲ فنجان اسفناج
  • ۲-۳ حبه سیر
  • ۱/۲ فنجان روغن زیتون
  • نمک و فلفل به‌میزان لازم
  • ۱ فنجان پنیر پارمزان

خرید میگو بزرگ و طرز تهیه :

میگو را بشویید، پوست بگیرید و خشک کنید.

برای درست کردن سس، تمام مواد سس به جز روغن زیتون و پنیر پارمزان را داخل غذاساز ریخته، و مخلوط کنید. سپس مواد را از غذاساز خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید. در این زمان که به آرامی روغن‌زیتون را اضافه می‌کنید، در آخر پنیر را اضافه کنید و تا زمانی که به بافت مورد نظر برسید، مواد را مخلوط کنید.

 

حالا میگوها را به سس آغشته کرده،  به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، بگذارید در یخچال بماند.

 

خرید میگو بزرگ

دستگاه گریل را با شعله متوسط روشن کنید. پس از داغ شدن، سیخ‌ها را روی دستگاه گریل قرار دهید تا هر طرف ۲-۴ دقیقه بپزد.

 در نهایت لیمو را روی میگوها فشار دهید. بلافاصله کباب‌های میگو را سرو کنید!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831