خواص ماهی برای آرتریت و التهاب مفاصل و مشکلات آن چیست؟

خواص ماهی برای آرتریت

خواص ماهی برای آرتریت بسیار ارزشمند است. در واقع خواص ماهی برای آرتریت می‌تواند از مشکلات طاقت فرسای آن بکاهد. با ما تا انتهای این مقاله برای آشنایی با خواص ماهی برای آرتریت همراه باشید و لذت ببرید.

 

 ورم مفاصل در بیشتر موارد، بیماری التهابی محسوب می‌شود. هنگامی که مفاصل شما متورم می‌شود، قرمز شده و احساس گرما می‌کنید، آنچه شاهد آن هستید و احساس می‌کنید فرآیندهای التهابی است.

یکی از راه‌های آرام کردن التهاب، داروهایی است که پزشک تجویز می‌کند. روش دیگر اضافه کردن چند غذای مهم ضدالتهابی به رژیم غذایی شماست. از جمله قوی‌ترین مبارزان التهابی خوراکی، اسیدهای چرب ضروری به نام امگا ۳ است به‌ویژه انواع اسیدهای چرب موجود در ماهی و غذاهای دریایی.

مصرف ماهی مزایای سلامتی زیادی دارد. ماهی یک غذای پرپروتئین و کم‌چرب است که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به‌همراه دارد.

 

خواص ماهی برای آرتریت با امگا ۳

ایکوزا پنتائنوئیک اسید (EPA) و دکوزا هگزانوئیک اسید (DHA) از اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی هستند. آنچه باعث می‌شود این منابع امگا ۳ به فهرست‌های ارزشمند برای افراد مبتلا به آرتروز تبدیل شوند، توانایی آنها در مهار التهاب است.

امگا ۳، باعث تنظیم سلول‌های ایمنی به‌نام لکوسیت‌ها و آنزیم‌های موسوم به سیتوکین‌ها می‌شود. که هر دو در پاسخ التهابی بدن نقش اصلی دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که مرتباً امگا ۳ مصرف می‌کنند، کمتر احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) را دارند. و در کسانی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند، امگا ۳ دریایی ممکن است به کاهش تورم و درد مفاصل کمک کند.

اثرات ضدالتهابی امگا ۳ نه‌تنها برای تسکین آرتروز است، بلکه برای پیشگیری از بیماری‌های دیگر که مرتبط با التهاب‌اند مانند بیماری‌های قلبی نیز مفید است.

مقادیر مناسب امگا ۳ باعث کاهش میزان چربی‌های خون ناسالم به نام تری‌گلیسیرید که باعث کاهش رشد پلاک‌هایی که شریان‌ها را مسدود می‌کند. امگا۳ سطح کلسترول مفید HDL را بالا می‌برد و فشار خون را کمی پایین می‌آورد.

 

خواص ماهی برای آرتریت

خواص ماهی برای آرتریت

کدام ماهی بهترین است؟

بهترین منابع دریایی امگا ۳ از ماهی‌های چرب مانند سالمون ،قزل آلا، ماهی تن و ساردین است. خوردن وعده ۸۵تا ۱۷۰ گرمی این ماهی‌ها، دو تا چهار بار در هفته برای کاهش التهاب و محافظت از قلب توصیه می‌شود.
“انتخاب ماهی‌های کوچکتر که جیوه کمتری دارند، مهم است.” ماهی‌های کوچکتر به‌دلیل قرار گرفتن در نزدیکی پایین زنجیره غذایی، جیوه کمتری دارند. هنگامی که ماهی‌های بزرگتری مانند شمشیر ماهی، شاه ماهی، ماهی تن بزرگ و کوسه از تعداد زیادی ماهی کوچک تغذیه می‌کنند، جیوه از تمام آن ماهی‌ها در بدن آنها جمع می‌شود.

خواص ماهی برای آرتریت

تهیه ماهی با قیمت مناسب

هزینه، ممکن است بزرگترین مانع برای خوردن ماهی بیشتر باشد. بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید و خرید ماهی قزل آلا می‌تواند قیمت مناسبی داشته باشد. یا ماهی ارزانتر پرخاصیت دریایی خزر بنام کیلکا با ساردین جنوب.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831