خواص ماهی برای تیروئید و نحوه عملکرد آن در تنظیم غده تیروئید چگونه است؟

خواص ماهی برای تیروئید بسیار ارزشمند است. خواص ماهی برای تیروئید منجر به عملکرد صحیح این غده گشته و در نتیجه سلامتی بدن را بیمه می‌کند. با همراه باشید تا با خواص ماهی برای تیروئید آشنا شوید.

با پیشرفت علم و تغییر سبک زندگی بسیاری از بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از عادات بد غذایی مانند انواع سرطان، مشکلات قلبی عروقی، فشارخون و…. به‌وجود آمد. این مشکلات از جمله بیماری‌های غیرمسری است که جان انسان را به خطر می‌اندازد.

تمام مشکلات که مربوط به عادت بد غذایی است را می‌توان اصلاح که در نوع و شیوه تغذیه است را برطرف نمود. نقش آبزیان و ماهی درسلامتی انسان روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. نقش آبزیان و ماهی در جلوگیری بسیاری بیماری‌ها و اثرات درمانی بسیار بسیار مشخص و پررنگ است.

علم شیلات، تغذیه، دامپزشکی، بهداشت و پزشکی همه در تلاش هستند که آبزیان و ماهی سالم و با کیفیت را معرفی و شناسانده که علاوه بر حفظ ارزش‌های آن خطرآفرین نباشد.

از جمله نقش آبزیان و ماهی در سلامتی خواص ماهی برای تیروئید و تضمین کارکرد سالم آن از طریق تأمین عناصر ضروری و ارزشمند مانند ید، روی، سلنیوم، امگا۳ و انواع ویتامین است.

غده تیرویید که غده‌ای پروانه‌ای شکل و کوچک است و در بخش جلویی گردن قرار دارد و با وجود کوچکی اندازه‌اش، نقش بسیار بزرگی در سلامت انسان دارد؛ به‌طوری که ترشح منظم هورمون‌های آن بسیاری از اعمال بدن ما را از میزان ضربان قلب گرفته تا ساختار پوست، تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وقتی ترشح هورمون‌های تیروییدی از تعادل خارج می‌شوند، مبتلا به پرکاری یا کم‌کاری تیرویید خواهیم شد و از آنجا که کارکرد این غده بر عملکرد سایر دستگاه‌ها هم تأثیر می‌گذارد، ابتلا به این اختلالات با علایمی بسیاری همراه خواهد شد.

خواص ماهی برای تیروئید با توجه به ید ماهی

ید، یک ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن انسان است که در روده جذب، و سپس وارد جریان خون شده و سپس به غده‌ی تیروئید می‌رسد. میزان کافی ید باعث سوزاندن چربی‌ها و پیشگیری از بروز مشکلات تیروئیدی مانند گواتر می‌شود.

یکی از مهمترین کمبودهای مواد معدنی که در بسیاری از نقاط جهان با آن روبرو هستیم، کمبود ماده معدنی ید در وعده‌های غذایی است در حالیکه غذاهای دریایی سرشار از ید هستند. نقش آبزیان و ماهی در تأمین ید و عملکرد درست غده و هورمون‌های تیروئیدی است.

امگا۳ ماهی و آبزیان موثر در غده تیروئید
ماهی‌ها علاوه بر ید، مملو از مرغوب‌ترین اسیدهای چرب امگا۳ نیز هستند. ‌جالب است بدانید که وجود این نوع از اسیدچرب به جذب ید هم کمک می‌کند. نقش آبزیان و ماهی باتوجه به حضور امگا۳ و خواص ضدالتهابی آن و جذب هورمون تیروئید بسیار مورد اهمیت است.

سلنیوم ماهی و آبزیان موثر در غده تیروئید

نقش آبزیان و ماهی، از نظر حضور سلنیوم که یک ماده‌ی معدنی ضروری است که علاوه بر بهبود عملکرد تیروئید، بدن را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد دور نگه داشته و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند بسیار حائز اهمیت است. سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود و در تولید هورمون‌های تیروکسین (T4) و تری‌یودوتیرونین (T3) نقش دارد.

ویتامین ماهی و آبزیان موثر در غده تیروئید
ویتامین‌های A،C،E و ویتامین‌های گروه B به ویژه B2،B3،B6 که برای تولید هورمون تیروئید ضروری هستند را می‌توان با مصرف ماهی تأمین نمود.

روی ماهی و آبزیان موثر در غده تیروئید
روی، یکی از مواد معدنی مورد نیاز برای تولید و پردازش هورمون تیروئید است. سطوح پایین روی می‌تواند زمینه‌ساز کم‌کاری تیروئید شود. مصرف ماهی و آبزیان با توجه به میزان قابل توجه‌ روی، به عملکرد مناسب این غده کمک می‌نماید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831