خواص میگو برای مردان شامل چه موارد ارزشمندی می‌باشد؟

خواص میگو برای مردان

خواص میگو برای مردان را می‌توان از چند جهت بررسی نمود. خواص میگو برای مردان به‌حدی زیاد است که سلامتی آقایان را تضمین می‌کند. خواص میگو برای مردان را در این مقاله بخوانید.

میگوها سخت‌پوستان ارزشمندی هستند که در دریاهای شمالی و جنوبی در سراسر جهان سکونت دارند. گوشت میگو رژیمی، با کالری کم است. میگو به‌دلیل بافت ظریف، توانایی هضم آسان دارد. 

میگو یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای دریایی در سراسر جهان است، زیرا دارای طعم و مزه بسیار خاصی است. گوشت میگو، یکی از مهم‌ترین انواع گوشت‌ها است، زیرا حاوی کالری کم و چربی کم است. چندین نوع و رنگ در میگوهای صورتی، میگوهای خاکستری و میگوهای قهوه‌ای یافت می‌شود.

با این حال‌، رایج‌ترین این گونه‌ها میگو صورتی است. اندازه میگو نیز متفاوت است. طول آن ۶-۷ سانتی‌متر است. میگوهای قهوه‌ای غول‌پیکر هستند و طول آنها ۳۰ سانتی‌متر است. مواد مغذی موجود در میگو عبارتند از: مس، فسفر، روی، آهن، کلسیم، سدیم، منگنز و سلنیوم و حاوی نسبت‌های زیادی در ویتامین B12، ویتامین E و ویتامین D و درصد کمی از ویتامین C است.
عناصر ضروری برای سلامت مردان، پروتئین ،روی، امگا۳، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌ها هستند.

 

خواص میگو برای مردان

خواص کلی میگو برای آقایان

• کم کالری؛
• مقدار کلسیم بالا؛
• سنتز تستوسترون را افزایش می دهد.
• به عنوان منبع پروتئین استفاده می شود.

• جلوگیری از ناتوانی جنسی
• پیشگیری از پروستاتیت (التهاب پروستات) و آدنوم پروستات است.
• کلسترول “خوب” را تأمین می کند.
• جلوگیری از ناباروری

خواص میگو برای مردان با اثر آنتی اکسیدان‌ها

میگو حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی مانند ویتامین E ،B، کاروتن، اسید اسکوربیک  و رتینول است. به‌تازگی، آنها یک رنگدانه را کشف کردند که مسئول رنگ قرمز مایل به قرمز در میگو با نام آستاگزانتین است.

فعالیت آنتی اکسیدانی رنگدانه، چندین برابر از خاصیت محافظتی ویتامین E است. مشخص شده است که آستاگزانتین به پروستاتیت، آدنوم پروستات کمک می‌کند.

خواص میگو برای مردان با اثر روی

بدن، با مواد غذایی به اندازه کافی روی دریافت نمی کند، تأمین روی برای بدن باید به‌طور مداوم باشد، زیرا این عنصر کمیاب در فرآیندهای حیاتی دخیل است.
کمبود روی با افت سطح تستوسترون در خون، کاهش ایمنی و وخیمتر شدن کیفیت اسپرم‌ها نشان داده می‌شود. همچنین کاهش قابل توجهی در تحرک و زنده ماندن اسپرم‌ها وجود دارد. فقط ۱۰۰ گرم میگو ۷۵٪ از دوز روزانه روی را برای بدن تأمین می‌کند.
اگر دچار کمبود روی شوید، احتمال بروز التهاب یا بزرگ شدن پروستات و همچنین خطر ابتلا به سرطان پروستات افزایش می‌یابد.

 

خواص میگو برای مردان با اثر ذخیره سلنیوم

عدم وجود این عنصر اساسی منجر به اختلال در سیستم تولیدمثل مردان می‌شود و منجر به ناباروری می‌شود. سلنیوم برای اسپرماتوژنز کامل لازم است، این عنصر کمیاب با اسپرم از بدن دفع می‌شود. ۱۰۰ گرم میگو حاوی بیش از نیمی از نیاز روزانه سلنیوم برای یک مرد است.

خواص میگو با اثر اسیدهای امگا ۳ و کلسترول

کلسترول برای ساخت غشاهای سلولی ضروری است. در صورت عدم وجود کلسترول، تولید ویتامین D و سنتز تستوسترون و هورمون‌های استروئیدی مختل می‌شود.

کلسترول میگو منجر به رسوب پلاک‌ها بر روی دیواره رگ‌های خونی نمی‌شود. علاوه بر این، ترکیب میگو کم چربی، حدود ۸ برابر کمتر از گوشت رژیم غذایی سینه مرغ است.
روغن امگا ۳ موجود در میگو که به میزان قابل توجه‌ای هم هست. سبب عملکرد صحیح مغز می‌شود زیرا مغز مملو از این اسید چرب ارزشمند است.
مانند مغز، مایع منی سالم حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است زیرا به شنا اسپرم این امکان را می‌دهد تا به‌خوبی حرکت کند. اما این همه چیز نیست. از DHA برای اتصال بلوک‌های ساختمانی که آکروزوم (کلاه کوچک درست در نوک سلول اسپرم) را به هم وصل می‌کنند استفاده می‌شود.

اسیدهای چرب امگا ۳، غشای تمام سلول‌های بدن را تشکیل می‌دهند، اما آیا می‌دانید که آنها نیز در ساخت هورمون‌ها نقش مهمی دارند؟ این شامل هورمون مردانه تستوسترون است، که از حفظ احساس خوشبختی و اعتماد به نفس، تا حفظ توده عضلانی و میل جنسی، نقش مهمی در سلامت مردان دارد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831