خواص میگو برای مغز چیست؟ و چرا ارزشمند و گران‌بها است؟

خواص میگو برای مغز

خواص میگو برای مغز را، از دوران بارداری بر روی جنین می‌توان دید. خواص میگو برای مغز، شامل سیستم عصبی و عملکردی مغز می‌باشد. در این مقاله خواص میگو برای مغز را مطالعه نمایید.

آژانس‌های فدرال به زنان باردار و پرستار توصیه کرده‌اند که به دلیل خطر قرار گرفتن نوزادانشان در جیوه، مصرف برخی از ماهی‌ها که اندک هم هستند را محدود کنند. میگو غذای دریایی است که میزان جیوه آن بسیار اندک است در واقع خصوصیت زیستی آن به گونه‌ای است که جیوه را جذب نمی‌کند.
بنابراین غذای ذریایی که خطرات جیوه در آن کم باشد بهترین گزینه از نظر فواید اسیدهای چرب امگا ۳ و سایر مواد مغذی ایده‌آل است.

 

خواص میگو برای مغز با اسیدهای چرب امگا۳

در حین رشد جنین، مغز از در ماه اول به یک اندام پیشرفته که به هنگام تولد حدود ۳۵۰ گرم است می‌رسد، به سرعت رشد می‌کند. در اوج رشد جنین، هر دقیقه یک چهارم میلیون سلول جدید مغز تشکیل می‌شود.

برای اطمینان از رشد سالم مغز و سیستم عصبی بسیاری از مواد مغذی قبل از تولد مورد نیاز جنین است. احتمالاً شناخته شده ترین اسیدفولیک است که باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود. کمبودهای این ماده مغذی خطر نقص  عصبی هنگام تولد را افزایش می‌دهد.

در این مقاله خواص میگو برای مغز را مطالعه نماید.

 

اما یک اسید چرب امگا ۳ میگو که به عنوان DHA شناخته می‌شود، هم برای تشکیل سلول‌های جدید مغز و هم برای ایجاد ارتباط موثر آنها بسیار مهم است. در طول رشد جنین و دو سال اول شیرخوارگی، DHA در چشم‌ها و ماده خاکستری مغز متمرکز می‌شود و مطالعات نشان می‌دهد که این ماده مغذی باعث تقویت بینایی و رشد شناختی کودک می‌شود.

مقادیر کافی DHA یا اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن ساخته نمی‌شود میگو سرشار است از این اسیدچرب مفید که در ساخت سد خونی مغزی بسیار کمک کننده است.

اسید‌های آمینه و پروتئین از خواص میگو برای مغز

اسید‌های آمینه که واحد‌های سازنده پروتئین هستند چه ضروری چه غیرضروری برای فعالیت‌های مغز بسیار موثر هستند.
آنها سوخت و ساز مغز، تقویت تفکر، به‌عنوان انتقال دهنده‌های عصبی، تقویت هشیاری ذهنی، تولید و تحریک دوپامین، نوراپی‌نفرین و اپی‌نفرین و عملکرد شناختی را تقویت کرده و زوال عصبی را کنترل می‌کند.

 

7

خواص میگو برای مغز با منیزیم

میگو سرشار است از عنصر منیزیم که در ۵۰ فرآیند درون مغز دخالت دارد. همچنین منیزیم از آسیب اعصاب مغزی جلوگیری می‌نماید.
منیزیم یک ماده معدنی موثر در تولید انرژی است. از دیگر فواید منیزیم میگو برای مغز می‌توان به بهبود حافظه، بهبود تمرکز، کاهش استرس و افسردگی، عامل حیاتی تولید انرژی و پیام‌رسانی عصبی، تاثیر آرام بخش بر روی سیستم عصبی، درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی و  بهبود خواب نام برد.

کلسیم و خواص میگو برای مغز

کلسیم از مواد معدنی ارزشمند در حفظ سلامت و عملکرد مغز می‌باشد. کلسیم میگو به‌عنوان پیام رسان‌ در سلول عصبی نقش دارد.

خواص میگو برای مغز

فولات یا اسید فولیک میگو

نقش فولیک اسید درون میگو در مغز کاهش سطح هموسیستئین می‌باشد؛ این فرآیند از زوال مغز جلوگیری می‌کند. فولیک اسید می‌تواند عملکرد مغزی در هنگام یک فعالیت سنگین مغزی بعنوان آنتی اکسیدان از استرس اکسیداتیو محافظت کند.

مس و سلنیوم از خواص میگو برای مغز

یکی از مواد معدنی با ارزش در میگو مس است که می‌تواند به عملکرد مغز کمک نماید. این ماده معدنی مهم در ساخت آنزیم و تولید انرژی دارای اهمیت بسیاری است.
برخی شواهد حاکی از آن است که سلنیوم، ماده مغذی دیگری که در میگو و منابع غذایی دیگر یافت می‌شود، ممکن است به نوعی با جیوه در حال مبارزه باشد به گونه ای که مانع از تجمع آن در بافت شود. سلنیوم در ساخت یک ماده شیمیایی در مغز به نام نوروترانسمیتر نقش مهمی ایجاد می‌کند.

خواص میگو برای مغز

ویتامین B12  از خواص میگو برای مغز

ویتامین B12 میگو که بسیار غنی هم است در سلامت عصبی بسیار موثر است. ویتامین B12 یکی از مواد مهم در تولید غشای میلین می‌باشد. اگر این ویتامین در بدن به اندازه کافی نباشد باعث آسیب‌های میلین و درنهایت آسیب عملکرد مغز و ایجاد درد می‌گردد.

ویتامین D و E  میگو برای مغز

این ویتامین در خاموش و روشن کردن سنتز نوروترانسمیترها و رشد سیستم عصبی نقش دارد. هنگامی که سطح ویتامین D کاهش یابد، توانایی مغز برای شکل دهی و نگه داری ارتباط عصبی دچار مشکل می‌شود.

ویتامین E به حفاظت از عملکرد مغز کمک می‌کند. فعالیت‌های در حال انجام مغز به میزان قابل توجهی بالا هستند. به همین دلیل اکسیداسیون بالایی در مغز اتفاق می‌افتد؛  ویتامین E یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است.

ویتامین E درون میگو با کم کردن استرس مغز ناشی از تولید انرژی بسیار موثر است. درواقع ویتامین E در نرمال ماندن سطح انرژی مغز که منجر به بهبود عملکرد مغز و تولید افکار و تصمیمات درست‌تر می‌شود، می‌گردد. 

خواص میگو برای مغز

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831