سبزی‌پلو با ماهی شب عید ، فلسفه مصرف آن و خواص بی‌نظیرش برای سلامتی

سبزی‌پلو با ماهی

سبزی‌پلو با ماهی شب عید یک شام مهم سنتی در این شب باستانی می باشد. عید نوروز یکی از عیاد باستانی ایران است که از سال‌های بسیار دور تاکنون برای ایرانیان ارزشمند می‌باشد. مردم ایران از قدیم این عید را با آداب‌ و رسوم مختلف خود جشن می‌گیرند. اما پشت پرده سنت مصرف سبزی‌پلو با ماهی شب عید چیست؟

مردم ایران معمولاً در این عیدباستانی خود سفره ای می چینند و هر چیز را به عنوان یک نماد بر سفره میگذارند. در شب عید از انواع خوراکی‌ها استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها در ایران باستان نماد خواصی است. مانند سبزی‌پلو با ماهی شب عید که طرفداران بسیاری دارد.

سبزی‌پلو با ماهی شب عید یک غذای اصیل ایرانی است که به‌عنوان غذای ثابت در شب عید پای سفره ایرانیان قرار می‌گیرد. سبزی‌پلو با ماهی نماد دل‌زنده بودن نشاط، شادابی و نشانه برکت و رویش است. ماهی هم سنبل سلامتی آرامش، جنب ‌و جوش و روشنی است.

سبزی‌پلو با ماهی شب عید غذای کامل و سرشار از انواع مواد مغذی است. از طرفی برای اینکه طبع سرد در ماهی را تعدیل نمود آن را با سبزی‌های که طبع گرم دارد مصرف می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد ماهی سنبل سلامتی است. ماهی از دیرباز به‌عنوان غذای سلامتی شناخته‌شده و امروزه خواص این ماده غذایی ارزشمند بسیار اهمیت دارد. متأسفانه مصرف ماهی در کشور عزیزمان بیشتر در زمان‌های خاص وعیدها می‌باشد. افراد علمی تلاش می‌کنند تا با افزایش آگهی مردم، سرانه مصرف ماهی را بالا ببرند تا درنتیجه جامعه را به سمت سلامتی پیش ببرند.

برای ثبت سفارش انواع ماهی برای شب عید هرچه زودتر از راه های زیر اقدام نمایید. سفارشات خود را به روزهای اخر سال که پر ترافیک و شلوغ است موکول نفرماید.  ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

<yoastmark class='yoast-text-mark'>سبزی‌پلو با ماهی</yoastmark> اهمیت بالای ماهی در سبزی‌پلو با ماهی شب عید

همان‌طور که گفته شد ماهی با توجه به این‌که ازنظر محیط‌ زیستش و رشدش دارای خصوصیات متمایز است سالم‌تر و باکیفیت‌تر است. همچنین با توجه به اینکه گوشت ماهی نسبت سایر مواد پروتئینی دارای ویژگی‌های خاصی است و ضرری برای بدن ندارد، بسیار ارزشمند است . به‌طور مثال گوشت ماهی دارای کالری پایین و پروتئین بالا است و قابلیت هضم پذیری بالایی نسبت به سایر گوشت‌ها دارد. گوشت ماهی با توجه بااینکه دارای مقداری بالایی اکسی توسین است به‌سلامتی روحی روانی بسیار کمک می‌نماید و باعث شادی و شادابی در افراد می‌شود.

گوشت ماهی سرشار از انواع ویتامین‌های ارزشمند است که برخی مانند ویتامینD،A،E، که به همراه سایر ویتامین‌های نیازهای بدن را رفع می‌کنند. یک ویژگی منحصربه‌فرد ماهی حضور اسیدهای چرب امگا۳ و عدم حضور اسیدهای مضر اشباع است.

"<yoastmark

بدن برای بسیاری از عملکردهای مناسب و سالم نیاز به چربی‌های غیراشباع امگا۳ دارد. بنابراین با مصرف ماهی سلامتی را به‌تمامی ارگان‌های بدن می‌توان تقدیم کرد. ماهی انواع مواد معدنی را در خود دارد. برخی از این مواد معدنی مانند سلنیوم، فسفر،ید، منیزیم بسیار ارزشمند و علاوه بر اینکه به عملکرد مناسب بدن کمک کرده همانند اسیدهای چرب امگا۳ خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی بالایی دارند.

انواع ماهی های با کیفیت و تازه شب عید خود را همین الآن سفارش دهید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

سبک زندگی امروزی باعث افزایش بسیاری از بیماری‌ها شده است. تغذیه مناسب تا حدی می‌تواند این مشکلات که گریبان گیر ما شده‌اند را از بین برد. ماهی یک ماده ارزشمند و دارای خواصی همچون آرامش بخشی، ضدافسردگی، ضد سرطان، جلوگیری از زوال مغز، آلزایمر، پوکی استخوان، بیماری قلب و عروقی، افزایش هوش و رشد کودکان، سلامتی مغز و عملکرد درست سیستم عصبی، جلوگیری از MS، جلوگیری از آرتریت روماتوئید، ضدالتهاب، مفید برای پوست و مو و بسیاری از موارد دیگر است.

"<yoastmark

چراسبزی‌پلو با ماهی بخوریم؟

 

سبزی‌پلو با ماهی شب عید، با توجه به سبزی آن طبع سرد ماهی و برنج را تعدیل می‌نماید. سبزی همراه با برنج خواص بسیاری دارد. مانند از بین برنده یبوست، سبزی به دلیل فیبر بالایی که دارد باعث می‌شود که میزان قند پس از مصرف برنج کنترل شود.

همچنین سبزی، سبزی‌پلو با ماهی شب عید به همراه برنج تری گلیسیرید، کلسترول و فشارخون را تعدیل می‌کند همان کاری که مصرف ماهی در بدن انجام می‌دهد. بنابراین مصرف سبزی‌پلو با ماهی شب عید خاصیت ضد فشارخون، ضد کلسترول و ضد تری گلیسیرید را بیشتر می‌کند.

<yoastmark class='yoast-text-mark'>سبزی‌پلو با ماهی</yoastmark>

ماهی همراه با سبزی‌پلو که خود سرشار از خواص بسیاری است یک مکمل ارزشمند شامل سه گروه غذایی است. سبزی همانند ماهی سرشار از آهن است بنابراین سبزی‌پلو با ماهی شب عید بشدت برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌شود. سبزی‌های سبزی‌پلو مانند ماهی دارای انواع ویتامین‌های ارزشمند است. مانند ویتامین A وC که ضد سرطان است و از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. سبزی و ماهی هردو غذای سلامتی برای قلب به‌حساب می‌آیند. مصرف آن‌ها سبب می‌شود عروق از گرفتگی در امان بماند و درنهایت قلب و عروقی سالمی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

مصرف سبزی‌پلو با ماهی شب عید با توجه با اینکه هرکدام خواص ارزشمند خود رادارند باعث می‌شود خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی در بدنتان افزایش و چندین برابر شود. یک مزیت بزرگ سبزی‌های این است که می‌تواند از اکسیداسیون برخی مواد ارزشمند ماهی مانند اسیدهای چرب امگا۳ جلوگیری کند.

نتیجه گیری

باید توجه نمود که نحوه طبخ سبزی‌های و ماهی در سبزی‌پلو با ماهی شب عید بسیار اهمیت دارد تا ارزش غذایی آن‌ها هرچه بیشتر حفظ شود. بهترین روش پخت ماهی در فر و به‌صورت کبابی است. همچنین بهتر است سبزی‌هایی که با برنج مخلوط می‌شود زیاد پخته نشود تا خاصیت خود را از دست ندهند.

تهییه انواع ماهی های با کیفیت و تازه را در انواع برشها و یا به صورت شکم پر  برای شب عید خود را به ما بسپارید.  سفارشات خود را هرچه زودتر ثبت نمایید و به روزهای آخر اسفندماه نگدارید. تحویل درب منزل با کمترین زمان ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831